بازسازی و طراحی داخلی آپارتمان کوچک

 

باز سازی و طراحی داخلی ساختمان مسکونی

بازسازی و طراحی داخلی آپارتمان کوچک

شرح پروژه:

این ساختمان کوچک که در پشت یک حیاط در منطقه ۱۰ پاریس قرار دارد. قبلاً آپارتمان‌ های کوچک و تاریکی را در دو سطح در خود جای داده بوده که برای زندگی  نامناسب بودند. معماران این ساختمان، خاطرنشان کرده اند که ما مجبور بودیم به طور کامل ساختمان را بازسازی کنیم، فقط پوشش بیرونی ساختمان را حفظ کنیم، که آن نیز بازسازی شده است.

بازسازی فضاهای داخلی و خارجی این ساختمان  ۸ ماه طول کشیده و ۴۰۰۰۰۰ یورو هزینه داشته است. این ساختمان کوچک به یک خانه خانوادگی ۱۲۰ متر مربعی راحت تبدیل شده است که در ۴ طبقه پخش شده است. علاوه بر این بر طبقه همکف و طبقه اول و دوم، ۳۸ متر مربع زیرزمین های طاقدار وجود دارد که اکنون محل رختشویخانه و فضای چند منظوره است که می تواند به عنوان اتاق بازی یا سینمای خانگی مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته معماران این پروژه : «تمرکز اصلی ما این بود که تا حد امکان نور را در خانه بگذاریم و در عین حال حفظ حریم خصوصی ساکنان را حفظ کنیم. “این یک آپارتمان معمولی پاریسی با یک حیاط کوچک است که همسایه ها هرگز دور نیستند.” بنابراین سطوح مشخصی با طبقات نیم‌ ارتفاع باز می‌شوند تا حداکثر نور را از جنوب جذب کنند. در مورد راه پله بزرگی که در مقابل نما قرار دارد و با سقف شیشه ای تاج گذاری شده است که اجازه می دهد کل پلکان روشن شود و نور را به طبقه همکف بیاورد. و از آنجایی که فضاها به یک نوردهی محدود می شوند (به جز نورگیرها)، معماران از دیوارهای شیشه ای در داخل، مانند اتاق خواب اصلی استفاده کردند. در  پروژه بازسازی و طراحی داخلی آپارتمان کوچک معماران معتقدند که استفاده از دیوارهای شیشه ای نور را پخش می کند و در عین حال به والدین اجازه می دهد تا مراقب فرزندان خود باشند.”

تاکید بر استفاده از مواد خام و ساده بود. از چوب کاج برای پنجره ها گرفته تا بلوط جامد برای راه پله، بدون ذکر دیوار سنگی که کاملاً بدون پوشش بوده است، و فلز خام برای نرده ها و عناصر شیشه ای، ظرافت و ظاهر آن را برجسته کرده است. آن ها دیوار را با اضافات مختلف و متریال های متعدد در حالت تکه تکه ای نگه داشته اند. همچنین طراحان این پروژه معتقدند که این گواه تاریخ این ساختمان است. در حمام و آشپزخانه، همان کاشی های شش ضلعی را می توان یافت، اما هر اتاق رنگ بندی خاص خود را دارد. همین امر در مورد نرده ها و حفاظ های فلزی بیرونی نیز صدق می کند، جایی که خطوط مورب خطوط افقی و عمودی را نرم می کند.

در مورد عملکرد محیطی، ساختمان از بیرون عایق بندی شده تا فضای زندگی حذف نشود. بازسازی کف ها امکان نصب آسان کانال ها را برای تهویه بازیابی گرما فراهم کرده است. در نهایت، گلدان‌ ها دفن شدند تا خاک کافی برای رشد گیاهانی فراهم شود که نما را در امتداد سیم‌ هایی که تا بالای ساختمان کشیده‌ اند، بپوشانند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه بازسازی و طراحی داخلی آپارتمان کوچک دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archilovers

تعداد بازدید: 210

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *