طراحی داخلی کافه دنیز با نگرش فرمالیستی

طراحی داخلی کافه دنیز با نگرش فرمالیستی

طراحی داخلی کافه دنیز با نگرش فرمالیستی

استودیو معماری میان مرز

طراح: حسین رحمانی، پوریا فرخی

اجرا: وحید شیرازی، امیر شیرازی

دکوراسیون داخلی دکوراش

عکاس: امیر دلشاد

مساحت: ۲۵ متر مربع

مکان: ایران، شیراز

تابستان ۱۴۰۲

پروژه طراحی داخلی کافه دنیز با نگرش فرمالیستی ، مغازه ای تجاری با متراژ ۲۵ متر مربع در خیابان اصلی شهرک ولفجر است. گذری که کمتر حرکت پیاده در آن جریان دارد و صرفا در جهت خرید روزمره ساکنین و عابرین محلی است. در ادامه به بررسی طراحی داخلی این کافه می پردازیم.

ایده پروژه

با اشراف به این موضوع و برهم زدن منظر بصری خنثی و فاقد جریان زیبایی شناسانه در همجواری های این مغازه، سعی شده است، تا در ابتدا با ورود رنگ ها، فرم و سپس نورپردازی که خود، تابع فرم است، بر منظر بصری و خیرگی عابرین چیره شده و نوعی دعوت شوندگی  پدید آورده شود.

انتخاب رنگ

در مبحث رنگ، بنا به تاکید بر روشنایی و روحی تازه به مغازه ابتدا از رنگ غالب سفید در ازاره ها و کانتر کافه با کاشی ۱۵*۱۵ و سپس سقف و دیوار پارتیشن استفاده کردیم و از رنگ آبی به عنوان رنگ مکمل و دوم به عنوان یک جریان رادیکال و متضاد و کمک به سیالیت فرم در فضا استفاده کرده.

فرم طاق

فرم ها که تماما الحاقیه فضا می باشند، از همان بدو ورود با یک طاق مرتفع مخاطب و عابرین را تحت تاثیر قرار می دهد و در یک حرکت سیال به انتهای مغازه و دیوار پارتیشن جدا کننده می رسد. شلف های دو بر مغازه تحت تاثیر فرم سقف شکل گرفته اند و در بخش نور پردازی با همین تاکید با استفاده از لاینرهای سیلیکونی بر جریان سیال طولی مغازه تاکید کرده اند.پ

پلان مناسب

دیوار پارتیشن انتهایی حاصل برنامه ریزی پلانینگ اولیه این موضوع است که در ابتدا با این هدف که بالابر انتهایی را از دید مخاطب حذف کنیم و سپس با ایجاد و تولید یک آشپزخانه کثیف، بتوانیم منظر بصری فضای خدماتی رو به رو را از فضای کارکردی انتهایی جدا کنیم.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی کافه دنیز با نگرش فرمالیستی ددعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: استودیو معماری میان مرز

تعداد بازدید: 314

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *