طراحی داخلی فروشگاه ابزار آلات سارو گلوبال

طراحی داخلی فروشگاه ابزار آلات سارو گلوبال

طراحی داخلی فروشگاه ابزار آلات سارو گلوبال

نام پروژه: نمایشگاه مرکزی سارو گلوبال

شرکت، مهندسین مشاور / دفتر طراحی: طرح و ساخت ازنو

معماران اصلی: احسان توسلی، سولماز تاتاری

همکاران طراحی: نیلا شاه محمدی، رعنا قمرصورت

طراحی و معماری  داخلی: نیلا شاه محمدی، رعنا قمرصورت

مهندس تاسیسات: محمد یزدی

مهندس سازه: فرهاد بهرامی

گرافیک: نیلا شاه محمدی

مجری: طرح و ساخت از نو (اتابک بهفروز)

موقعیت پروژه: ایران، تهران.

زیربنا: ۸۵ متر مربع

تاریخ شروع و پایان ساخت: ۱۳۹۹

رتبه‌ی دوم بخش عمومی، دهمین جایزه طراحی داخلی

در مقاله پیش رو قصد داریم به معرفی و شرح پروژه طراحی داخلی و بازسازی فروشگاه ابزار آلاتی بپردازیم که توسط تیم طراحی و ساخت از نو صورت گرفته است. در پروژه‌ بازسازی و طراحی داخلی فروشگاه یراق‌آلات سارو که در در حسن آباد تهران واقع شده است، دغدغه‌ مهم برای کارفرما، امکان تغییر در چیدمان و نوع محصولات نمایشی بوده است. که با توجه به نیاز بازار، به ناچار می بایست تغییر داده می شد.

لذا ایده‌ اصلی طراحان برای طراحی داخلی این مکان، خلق فضایی انعطاف‌ پذیر بوده است که بدون آنکه به ماهیت و ساختار کلی فضا لطمه‌ ای وارد شود، کارفرما امکان دخالت در چیدمان و جانمایی دیوارها و عناصر نمایشی را داشته باشد.

قرابت مفهومی و بصری در طراحی داخلی

استفاده از شبکه‌ مدولار گسترده که کل سقف فضا را پوشش می‌ دهد، علاوه بر امکان تامین ایستایی صفحات نمایش در ابعاد و جهت‌ های مختلف و عملی نمودن انعطاف‌ پذیری، با ماهیت صنعتی موضوع قرابت مفهومی و بصری می‌ یابد (کارفرما بنا به نیاز، امکان برپایی مجدد المان‌ های معماری را به صورت‌ های مختلف و منطبق بر نیازهای عملکردی خود خواهد داشت).
استفاده از هندسه‌ سقف و امتداد آن در فضای بیرونی، بجز نظم بخشیدن به جداره‌ پس و پیش شده‌ پیشانی و امکان نصب برند فروشگاه، سعی در دعوت مخاطب به داخل دارد.

تاکید بر صفحه‌ مشبک سقف علاوه بر جای دادن کانال‌ های تاسیساتی و لوازم روشنایی، با عریان‌ سازی ماهیت اصلی سقف فضا (نمایش ساختار طاق ضربی بنای قدیمی) جلوه‌ ای بیشتر یافته است. نمایشی که سعی در بیان و پذیرش بافت قدیمی سایت و ساختمان دارد و به کمک نورپردازی معکوس در بالای شبکه، نه تنها روشنایی عمومی فضا تامین می‌ گردد بلکه بر حس زیبایی شناسانه‌ بافت آجری قدیمی صحه می‌ گذارد.

پلان مفید و عملکرد حداکثری

جانمایی فضاهای کانتر، انباری، سرویس، آبدارخانه و اتاق مدیریت در جداره‌ پلان، فضای مفید حداکثری را در داخل برای عملکرد اصلی فضا مهیا نمود. در مرحله‌ی بعد، با توجه به ماهیت نمایشی دیواره‌های مجاور ورودی، الگوهای مکعبی بر روی دیوارها تا شدند تا علاوه بر نمایش محصولات، بیننده فضای داخل را ویترینی برای این فروشگاه بی‌ویترین تلقی نماید.
دقت در اجرای جزئیات طراحی شده، به کارگیری المان‌ های اکسپوز سازه‌ ای و تاسیساتی در جهت شفاف‌ سازی، ترکیب رنگ‌ های خنثی برای امتناع از اغتشاش بصری و استفاده از هندسه‌ خطی و منظم در ساختار المان‌ های داخلی، همگی سعی در القای فضایی صنعتی و با کیفیت به مخاطبین دارد تا نشان شایسته‌ ای از کیفیت محصولات درون خود باشد.

همنشینی شبکه‌ مدولار مدرن و طاق ضربی سنتی، علاوه بر روح‌ بخشی فضای داخلی، به معبر عمومی نیز نفوذ یافته و کنتراستی در بافت قدیمی زمینه خلق می‌ کند تا تاکیدی باشد از برهم نهشت مکمل لایه‌ صنعتی فضا و کالبد قدیمی بنا.

گالری تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی فروشگاه ابزار آلات سارو گلوبال دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

 

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: aoapedia 

تعداد بازدید: 276

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *