طراحی داخلی نمایشگاه دندانپزشکی مینیمال

طراحی داخلی نمایشگاه دندانپزشکی مینیمال

طراحی داخلی فروشگاه و نمایشگاه دندانپزشکی

چایپا دنتال خود را به عنوان محصول جمعی از تمام کلینیک‌ هایی که Slash Architects طراحی و تولید کرده‌ اند نشان می‌ دهد. این مکان سه طبقه چیزی بیش از یک انبار معمولی دندانپزشکی است. مکانی است که برای تبدیل شدن به یک نمایشگاه طراحی شده است که در آن تمام نیازها و به روز رسانی ها در مورد پزشکان و صنعت دندانپزشکی انجام می شود. این مقاله به معرفی و بررسی طراحی داخلی نمایشگاه دندانپزشکی مینیمال می پردازد.

ویژگی های طراحی داخلی فروشگاه دندانپزشکی

این نمایشگاه دندانپزشکی با ورودی بزرگ خود با گالری‌ هایی که در منطقه چاپا واقع شده است، استقبال می‌ کند و رویکرد متمایز خود را از طریق طراحی مینیمال و در عین حال قاطعانه‌ اش به نمایش می‌ گذارد. در نما، طراحی چشمگیر نما با ارتفاع دو طبقه، یک سایبان ایجاد شده است که طاقچه، عقب نشینی ملایمی را در ورودی ایجاد کرده است. آثار هنری واقع در دیوار ورودی که از خیابان نیز قابل مشاهده است در امتداد دو طبقه به نمایش گذاشته شده است.

یکی از چالش های طراحی فضا، ستون های واقع در محور میانی ساختمان بوده است. اگرچه ستون‌ هایی که فضا را به دو قسمت تقسیم می‌ کنند می‌ تواند یک واقعیت قانع‌ کننده باشد، طراحان راهی پیدا کرده‌ اند که ترازو را به نفع خود منحرف کنند. برنامه ساختمان ایجاد مجموعه ای از نمایشگاه های واحد دندانپزشکی و در عین حال ایجاد یک پیشخوان خرید طولانی بدون تأثیر بر گردش بازدید کنندگان و مصرف کنندگان است.

با توجه به این موضوع، طراحان تصمیم گرفته اند این دو عملکرد متفاوت را تقسیم کنند. سمت چپ ستون ها برای قسمت های نمایشگاه به عنوان ورودی و پیشخوان فروش استقبال در سمت راست قرار دارد. فضاهای بین ستون ها در سمت چپ برای نمایشگاه اتاق درمانگاه در نظر گرفته شده است.

این ماژول‌ های نمایشگاه به پزشکان اجازه می‌ دهند تا با نمونه‌ های اولیه هم از نظر بصری و هم از نظر ارگونومی در جایی که صندلی‌ های دندانپزشکی Sirona به نمایش گذاشته می‌ شوند، تعامل داشته باشند. هر ماژول منفرد در فضا کار مفهومی متفاوتی را نشان می دهد که برای گروه های مختلف بودجه تخصصی است.

طاقچه هایی که ماژول های داخلی را از هم جدا می کنند دارای طراحی مینیمال هستند و در عین حال امکان نمایش سایر تجهیزات دندانپزشکی را درست مانند طراحی موزه فراهم می کنند. در قسمت نمایشگاه، هر جعبه مفهوم متفاوتی دارد. یک ماژول برای استریل سازی طراحی شده است در حالی که بقیه برای طرح های ضد کابینت که برای نیازهای مختلف اقتصادی و ارگونومیکی مشخص شده اند طراحی شده اند.

به غیر از طراحی فضایی معماران اسلش، می توان طراحی مبلمان واحدهای اسلش مبلمان و سیرونا را تجربه کرد و این نمایشگاه را مانند یک آزمایش برای پزشکانی که می خواهند کلینیک خود را افتتاح کنند، می باشد. نمایشگاه های دو طبقه از طریق یک تراس در طبقه پایین با بیرون ادغام می شوند.

در سمت راست که وارد ساختمان می شویم به گالری مرتفعی، پیشخوانی به طول ۱۴ متر و قفسه هایی برای محصولات دندانپزشکی پذیرای ماست. فروش در این پیشخوان انجام می شود زیرا محصولات نیز بر روی بخش های شیشه ای روی پیشخوان به نمایش گذاشته می شوند. پیشخوان با یک صندوقدار ختم می شود و یک دفتر کوچک پشت این میز قرار دارد.

این پروژه به غیر از یک طراحی داخلی نمایشگاه دندانپزشکی مینیمال همچنین فضایی است که شامل دفتر و محوطه کارگاهی است. گزینه های کاربردی مختلفی را برای بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد، مانند اتاق جلسات و اتاق های آموزشی که می توانند توسط پزشکان اجاره شوند. طبقه دوم به عنوان مغز نمایشگاه عمل می کند، شامل فضاهایی مانند دفاتر باز، مدیریت و اتاق های جلسات.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی نمایشگاه دندانپزشکی مینیمال دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archilovers

تعداد بازدید: 154

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *