طراحی داخلی فروشگاه لوازم خانگی

طراحی داخلی فروشگاه لوازم خانگی

طراحی داخلی فروشگاه لوازم خانگی

طراحی داخلی فروشگاه لوازم خانگی TODAY’S SPECIAL یک فروشگاه ساده و نه چندان شیک است که حس زندگی روزمره را القا می کند، اما هیجان یک ملاقات یک بار در زندگی را ارائه می دهد. حتی قبل از رفتن به فروشگاه، حس انتظار به آدم می دهد، مثلاً «شاید اگر به آنجا بروم، چیزی را که من دنبالش بودم داشته باشند». و وقتی کسی به آنجا می رود، این احساس را در آنها ایجاد می کند: “شاید این چیزی بود که من واقعاً می خواستم.” در ادامه به شرح فضای داخلی این مجموعه می پردازیم.

حرکت و جنب و جوش در فروشگاه

طراح وسایلی با بافت‌ ها، ارتفاع‌ ها و اندازه‌ های مختلف قرار داده است تا حس گردش را ایجاد کند و در عین حال عناصر «نویز» را که عموماً در پشت صحنه پنهان شده‌ اند به طبقه فروش بیاوریم تا حسی از حرکت و شلوغی ایجاد کنیم، شبیه به جنب و جوش یک راهپیمایی. و مانند سایر فروشگاه‌ های ویژه امروز، ما سعی کردیم لایه‌ های لاغر را از بین ببریم و آن را به اسکلت کاهش دهیم تا ماهیت غیر تزئینی و مواد خام را برجسته کنیم.

فروشگاه فوتاکوتاماگاوا قبلاً در حالت اسکلت قرار داشت و یک قاب فولادی رنگ‌ آمیزی ضد زنگ قرمز برای تقویت در برابر زلزله در آنجا تعبیه شده بود. ما فضایی با رنگ قرمز رنگ ضد زنگ به دلیل جلوه زیبای آن ایجاد کردیم. علیرغم موقعیت خوب آن در مقابل ایستگاه، دریچه های بیرونی ساختمان و فضای سبز حجیم دید آن را مخفی کرده است.

جلب نظر عابران

علاوه بر این، قاب فولادی مقاوم در برابر زلزله، فضای راهرو مانندی طولانی و باریک را در امتداد پنجره‌ ها ایجاد کرده و از نفوذ بیشتر فعالیت‌ های داخل به بیرون جلوگیری می‌ کند. نام این فضای راهرو مانند را «طولانی ترین و باریک ترین فروشگاه سبزی جهان» گذاشته اند تا به آن برجستگی داده شود و توجه بیشتر عابران پیاده را به خود جلب کند. در همان زمان، طراح یک استند قهوه را اضافه کرده است که اولین مورد در نوع خود در فروشگاه های Today’s Special است تا جریان مردم را در طبقه دوم بیشتر کنیم.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی فروشگاه لوازم خانگی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 92

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *