معماری ویلا دوبلکس با نمای مدرن

معماری ویلا دوبلکس با نمای مدرن

معماری ویلا دوبلکس با نمای مدرن

این ویلا در داخل یک محله مسکونی با ساختار ساختمانی سست بالای خرابه های قلعه سوننبرگ کشورآلمان مشرف به دره واقع شده است. دسترسی به ملک از طریق یک جاده فرعی امکان پذیر است. دسترسی به ملک باعث می شود که از طریق یک “پیاتزا” کوچک در گاراژ به ورودی خانه برسید. این مقاله به معرفی و شرح معماری ویلا مورد نظر می پردازد.

استفاده از سطوح شیشه ای برای تامین نور فضای داخلی

فضای خالی بزرگ بالای ورودی، هر سه طبقه خانه را به هم متصل می کند و انواع روابط بصری را فراهم می کند. با یک سطح شیشه ای بزرگ و یک نورگیر روشن می شود که از طریق آن پرتوهای نور خورشید در هر زمانی از روز به اعماق خانه می افتد.

در سطح باغ، دسترسی اتاق‌ های فرعی، انبار، و اتاق‌ های مطالعه و مهمان نیز قرار دارند که از طریق شیشه‌ های تمام قد در ساختمان با باغ ارتباط دارند. یک راه پله در پشت پانل دیواری که اتاق را تقسیم می‌ کند، در امتداد یک دیوار بتنی آشکار به طبقه همکف منتهی می‌ شود.

با لایه‌ بندی یک بتن تک دانه با استفاده از سنگ‌ دانه‌ های روشن و تیره، یک الگوی گورخری ایجاد شده است که در سه طبقه تا نورگیر گسترش می‌ یابد و همچنین جذب صدای بالایی را در خانه باز تضمین می‌ کند.

طراحی پلان و فضای داخلی

طبقه همکف یک سلسله اتاق باز را تسکیل داده است که عمدتاً از کف تا سقف با شیشه هایی شفاف پوشیده شده اند که به سمت جنوب و غرب به سمت باغ و دره قرار دارند.

از سالن باز می توان به قسمت نشیمن با شومینه و همچنین فضای ناهار خوری وصبحانه در آشپزخانه رسید که با تراس  و استخر در جنوب مجاورت دارد.

در شیب دار، آشپزخانه با یک آشپزخانه جانبی تکمیل می شود که دسترسی آن به پشت آشپزخانه ادغام شده است.

طبقه بالا اتاق های خصوصی خانواده چهار نفره با بالکن ها و ایوان هایشان را شامل می شود.

فن آوری های مدرن و مدیریت انرژی در معماری ویلا

در معماری این ویلا آخرین فن آوری ها و ذخیره تامین انرژی مدرن و همچنین کیفیت پردازش بالای مواد بادوام و اصیل برای مشتریان امری بسیار مهم بوده است. این دلیل دیگری است که چرا نباید از سیستم کامپوزیت عایق حرارتی استفاده شود و بنابراین کل ساختمان با دیوارهای خارجی از بتن هوادهی در ضخامت بین ۵۰ تا ۶۵ سانتی متر ساخته شده است.

برای گچ بیرونی از لایه ضخیم گچ معدنی استفاده شده بود. گچ های آهکی و رنگ های معدنی در داخل و خارج استفاده شده است. این خانه توسط یک پمپ حرارتی وابسطه به حرارت مرکزی زمین گرم می شود. استخر توسط یک پمپ حرارتی هوا گرم می شود و انرژی الکتریکی مورد نیاز توسط یک سیستم فتوولتائیک در مقیاس بزرگ تامین می شود.

کل طراحی داخلی، تمام یراق آلات و سطوح کابینت به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از معماری کلی برنامه ریزی شده و برای این خانه ساخته شده است. سطوح شفاف، وسایل سفارشی و عناصر فنی پنهان زمینه ای آرام، باز و روشن را برای زندگی ساکنان ایجاد کرده است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پرژه معماری ویلا دوبلکس با نمای مدرن دعوت می نمابد.

تصاویر

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archilovers

تعداد بازدید: 572

۱ دیدگاه

  1. مونا مشکین مهر گفت:

    دست تون درد نکنه بابت معرفی پروژه های خوب. فقط مشکل تجمه بعضی قسمت ها هست . از کلمات تخصصی رشته معماری درست استفاده نشده به طور مثال بتن آشکار که اگر نوشته بشه داخل پرانتز اکسپوز بهتره. یا یه جاهایی جمله بندی و افعال نامفهوم است. باتشکر.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *