۶ مورد از مهم‌ترین نکات طراحی مطب زیبایی و پوست

یکی از کسب و کارهای پرطرفدار و پردرآمدی که امروزه باب شده، کلینیک پوست و زیبایی است. علاقه فراوان بانوان و آقایان به این کلینیک‌ها باعث شده است که کلینیک‌های مختلف، متنوع و پرشماری در سراسر کشور فعالیت کنند. جالب است بدانید که ۸۰ درصد افرادی به بهبود زیبایی و پوست خود علاقه دارند، فقط به ۲۰ درصد کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند. در واقع ۲۰ درصد از کلینیک‌های پوست و زیبایی کشور، ۸۰ درصد درآمد این عرصه را در اختیار دارند. سوالی که احتمالاً ذهن شما را به خودش مشغول کرده این است که «چرا بعضی از مطب‌های زیبایی و پوست، درآمد حیرت‌انگیزی دارند و برخی دیگر چندان چنگی به دل نمی‌زنند؟» یکی از دلایل مهم علاقه‌مند شدن مشتریان به یک مطلب پوست و زیبایی، طراحی و دکوراسیون داخلی آن است.

در این مقاله تصمیم داریم ۶ مورد از مهم‌ترین نکات طراحی مطب زیبایی و پوست را معرفی و بررسی کنیم تا بتوانید کلینیک زیبایی مورد نظر خود را به زیبایی طراحی کنید و روز به روز به تعداد مخاطبان، مراجعه‌کنندگان و علاقه‌مندان خود بیفزایید. در صورتی که شما هم کلینیک زیبایی و پوست دارید یا در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کنید، با مطالعه مطلب پیش رو، می‌توانید با آگاهی و خلاقیت بیشتری کلینیک زیبایی خود را طراحی کنید.

مهم‌ترین نکات طراحی مطب زیبایی و پوست

مهم‌ترین نکات طراحی مطب زیبایی و پوست

فضاهای عمومی و پشتیبانی در طراحی مطب بسته به تعداد پرسنل، ابعاد فضا و میزان گستردگی خدمات می­‌تواند شامل موارد زیر باشد:

·        فضاهای ورودی و دسترسی های اصلی

·        فضای انتظار و پذیرش

·        اتاق ویزیت

·        سرویس بهداشتی عمومی

·        اتاق نظافت

·        فروشگاه محصولات زیبایی

·        اتاق پرسنل

·        اتاق استراحت

·        سرویس بهداشتی پرسنل و …

۱. بخش پذیرش و سالن انتظار را حرفه‌ای و تخصصی طراحی کنید

در گذشته مطب زیبایی و پوست را شبیه مطب سایر پزشکان طراحی می‌کردند و این مسئله باعث می‌شود که افراد پس از حضور در کلینیک زیبایی، دچار اندکی اضطراب شوند. برای اینکه افراد از حضور در کلینیک شما لذت ببرند و مشتاق مراجعه به مطب زیبایی و پوست شما باشند، باید کاری کنید که پس از ورود به مطب، احساس آرامش به آن‌ها دست بدهد.

مهم‌ترین نکات طراحی مطب زیبایی و پوست

مهم‌ترین نکات طراحی مطب زیبایی و پوست

زیبایی بخش پذیرش، رفتار خود مسئولان پذیرش و زیبایی سالن انتظار باعث می‌شود که افراد حس خوبی از حضور در کلینیک شما داشته باشند. پیشنهاد می‌شود که از رنگ‌های آرامش‌بخش سبز و آبی در کنار رنگ‌های خنثی مثل طوسی و سفید برای زیبایی بخش پذیرش و سالن انتظار استفاده کنید. برخی از افراد، رنگ چوبی و مشکی را هم برای این فضا مناسب می‌دانند. همچنین مبلمان‌های راحت و زیبایی در بخش پذیرش قرار دهید تا افراد بتوانند در زمان انتظار، احساس راحتی داشته باشند.

۲. از نور طبیعی و مصنوعی به صورت ترکیبی در مطب پوست و زیبایی بهره بگیرید

سعی کنید در سالن انتظار و سایر اتاق‌های کلینیک زیبایی و پوست، به صورت ترکیبی از نور طبیعی و مصنوعی کمک بگیرید. این کار باعث می‌شود که فضای مطب برای متخصصان و مراجعه‌کنندگان، دلباز و آرامش‌بخش باشد. قرار دادن گیاهان مختلف و زیبا در فضای کلینیک، به تصفیه هوا، افزایش سطح اکسیژن محیط و زیبا شدن کلینیک کمک می‌کند و میل و اشتیاق افراد برای مراجعه به کلینیک را افزایش می‌دهد.

۳. به تهویه هوای اتاق‌ها و سالن انتظار مطب توجه ویژه داشته باشید

مهم‌ترین نکات طراحی مطب زیبایی و پوست

مهم‌ترین نکات طراحی مطب زیبایی و پوست

معمولاً افرادی که به مطب یا کلینیک پوست و زیبایی مراجعه می‌کنند، باید زمانی نسبتاً طولانی را در مطب بگذرانند تا فرایندهای درمانی و زیبایی روی آن‌ها صورت گیرد؛ از این رو باید در فصل تابستان و زمستان، بخش‌های مختلف کلینیک، دمای مناسب و مطبوعی داشته باشند و سیستم تهویه هم به خوبی کار کند تا بوی خوب و مناسبی در کلینیک منتشر شود.

۴. چیدمان اتاق‌های کلینیک به گونه‌ای باشد که حریم خصوصی افراد حفظ شود

دکوراسیون داخلی اتاق‌های کلینیک زیبایی و پوست باید به گونه‌ای باشد که وقتی در هر اتاق باز می‌شود، اپراتور و مراجعه‌کننده‌ای که درون اتاق هستند، دیده نشوند. هر چقدر حریم خصوصی افراد در مطب شما بیشتر رعایت شود، میزان مراجعه افراد به کلینیک پوست و زیبایی شما بیشتر خواهد شد. مطالعات و پژوهش‌های میدانی نشان می‌دهد که یکی از معیارهای مهم افراد در هنگام انتخاب کلینیک زیبایی و پوست، رعایت حریم خصوصی مراجعه‌کنندگان است.

مهم‌ترین نکات طراحی مطب زیبایی و پوست

مهم‌ترین نکات طراحی مطب زیبایی و پوست

نکته دیگری که فضای اتاق‌های کلینیک زیبایی را بهینه‌سازی می‌کند، راحتی افراد در رفت و آمد است. در اتاق‌های کلینیک زیبایی، تجهیزات مختلفی قرار می‌گیرد و چیدمان این تجهیزات باید به شکلی باید که اپراتور و مراجع بتوانند به راحتی و بدون بدون مشکل در اتاق رفت و آمد کنند.

۵. در کلینیک، اتاق‌های کافی برای کارهای عمومی و تخصصی در نظر بگیرید

اگر می‌خواهید یک کلینیک زیبایی و پوست حرفه‌ای و پرطرفدار داشته باشید، لازم است برای کارهای عمومی و تخصصی اتاق‌های مجزا در نظر بگیرید تا مراجعه‌کنندگان، آرامش کافی داشته باشند. به عنوان مثال هر کلینیک زیبایی و پوست به اتاق‌های معاینه، لیزر کرایو، لیزر الکترولیز، درمان با اشعه ماوراء بنفش و فتوتراپی، کاشت مو، نمونه‌برداری، درمان ضایعات پوستی و جراحی نیاز دارد. البته بسیاری از کلینیک‌ها، کلیه خدمات زیبایی و پوست را ارائه نمی‌دهند؛ ولی به ازای هر کدام از خدمات مذکور باید فضای کافی در اختیار داشته باشند.

۶. به زیبایی سقف بخش‌های مختلف کلینیک توجه کنید

یکی از بخش‌های ویژه و خاص کلینیک که می‌توانید با طراحی ویژه آن، زیبایی بی‌نظیری به مطب خود ببخشید، سقف اتاق‌ها و سالن انتظار کلینیک است. با استفاده از سقف کاغذ یا کاغذ دیواری مناسب سقف، کلینیک خود را بسیار زیبا و حرفه‌ای طراحی کنید.

مهم‌ترین نکات طراحی مطب زیبایی و پوست

مهم‌ترین نکات طراحی مطب زیبایی و پوست

طراحی حرفه‌ای و تحسین‌برانگیز کلینیک پوست و زیبایی با شرکت معماری شیپ
در این مقاله ۶ مورد از مهم‌ترین نکات برای طراحی کلینیک زیبایی و پوست را مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم نکاتی که در این مقاله بیان کردیم برای شما مفید و کارآمد باشد و در هنگام طراحی مطب زیبایی و پوست به شما کمک کند.

در صورتی که قصد داریم یک کلینیک زیبایی حرفه‌ای و جذاب طراحی کنید و متقاضیان و مخاطبان هدف را به کلینیک مورد نظرتان علاقه‌مند کنید، پیشنهاد می‌شود که طراحی و چیدمان داخلی کلینیک را به متخصصان خبره و زبده بسپارید. آن‌ها با تکیه بر دانش، تجربه و خلاقیت خود می‌توانند بهترین طراحی ممکن را با توجه به فضایی که در اختیار دارید، انجام دهند و آمار فروش و وفاداری مشتریان‌تان را به میزان چشمگیری افزایش دهند.

مجموعه معماری شیپ (Shape)، کلکسیونی از متخصصان خبره و باتجربه معماری و دکوراسیون داخلی را در کنار خود دارد و می‌تواند به شما کمک کند که کلینیک پوست و زیبایی خود را به شکلی حرفه‌ای و تحسین‌برانگیز طراحی کنید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فعالیت‌های شرکت معماری شیپ و ارتباط با متخصصان این مجموعه، کافی به وب‌سایت به وب‌سایت شرکت مورد بحث به آدرس shapedesign.ir مراجعه کنید.

تعداد بازدید: 82

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *