طراحی داخلی شفاف برای کلینیک چشم

طراحی داخلی شفاف برای کلینیک چشم

طراحی داخلی شفاف برای کلینیک چشم

اولین نکته در محیط های بهداشتی و درمانی ایجاد حس آرامش و راحتی برای مراجعه کنندگان است. در این مقاله به معرفی پروژه ای می پردازیم که نمونه ای از این نوع طراحی می باشد. تیم معماری Best Practice در این پروژه وظیفه ارائه یک زیبایی شناسی سرگرم کننده و آرام را برای مکان دوم کلینیک چشم در سیاتل، واشنگتن داشته است. در ادامه به شح ویژگی های طراحی داخلی این پروژه خواهیم پرداخت.

کلیات پروژه

هنگامی که Eye Eye فروشگاه نوری مورد علاقه سیاتل تصمیم گرفت مکان دومی را باز کند، بنیانگذار آن دکتر ویل پنتکاست می دانست که می خواهد به مشتریان و بیماران یک تجربه بی نظیر از مراقبت از چشم ارائه دهد. برای زنده کردن دیدگاه خود، پنتکاست با شرکت معماری مورد نظرش  تماس گرفت که با استادی اولین فروشگاه آجر و ملات Eye Eye را در سال ۲۰۱۵ طراحی کرد. مشتری تیم طراحی را به چالش کشید تا محیطی منحصر به‌ فرد ایجاد کند که برگزیده‌ ای از فریم‌ های Eye Eye را برجسته می‌ کند و فضایی امن و آرام را برای کسانی که به دنبال خدمات بالینی مورد نیاز هستند، ایجاد می‌ کند. برخلاف مغازه‌ ها و کلینیک‌ های سنتی نوری، تیم خلاق در Best Practice فضای جذابی را متصور شد که باعث ایجاد شادی و کنجکاوی برای مشتریان شود و در عین حال محیطی آرام  و آرامبخشی را برای بیماران فراهم کند.

 

Eye Eye یک سالن قبلی واقع در محله کنار دریاچه Leschi سیاتل را برای مکان جدید خود انتخاب کرد. معمولی بیشتر ساختمان های تجاری، این فضا الهام بخش نبود و نیاز به بازسازی کامل داخلی داشت. در مقایسه با ویترین فروشگاه اصلی Eye Eye، واقع در محله پرجنب‌ و جوش Capitol Hill سیاتل، مکان جدید فاقد حضور خیابان‌ ها و سقف‌ های سر به فلک کشیده بود. مشتری به Best Practice محدوده رایگان داد تا فضای داخلی را تنها با سه درخواست تغییر دهد:

  • شامل بلوک های شیشه ای
  • استفاده از تابلوهای روشن
  • و ترکیب زبان طراحی از محل اصلی بدون تکرار زیاد

پالت رنگ برای ساختار هویت بصری برند

بر اساس طراحی محل Eye Eye و مجهز به پالت رنگ و مواد گسترده، Best Practice مشتاق بود تا این چالش را انجام دهد. تیم طراحی با استفاده از مواد غیر منتظره، رنگ‌ های روشن، لعاب‌ های دو رنگ و تابلوهای سفارشی که یادآور برند اصلی هستند، به فضای داخلی بی‌ رحمانه فکر کردند. تابلوهای سرگرم‌کننده شامل یک دایره متحدالمرکز به‌ عنوان نشانه‌ ای برای تست چشم قدیمی، و دو علامت E یکی به رنگ صورتی و دیگری به رنگ آبی دو رنگ شفاف هستند که بر روی تابلوی زیبای «E» که در کاپیتول هیل آویزان شده است. بهترین عمل با جراحی سقف‌ های پایین را در مکان‌ های انتخابی باز کرد و با پوشش تازه‌ ای از رنگ بنفش روشن و نورپردازی جدید به آن‌ ها ضربه بیشتری داد.

جمع بندی نهایی

طراحی هوشمندانه که به دقت برای ایجاد جریان گردش جالب و کنتراست با چیدمان متعامد قرار گرفته است، هم فرم و هم عملکرد را ارائه می‌ کند و از نور روز فیلتر شده در اعماق فضا استقبال می‌ کند و در عین حال نیازهای خرده‌ فروشی اساسی را برآورده می‌ کند. با این فضای جدید، Best Practice دید چشم Eye را بار دیگر از طریق کاوش در مادیت، تجربه بیمار و برداشتی تازه از یک فضای تجاری زنده می کند . این یک کلینیک مراقبت از چشم است که دوباره طراحی شده است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروزه طراحی داخلی شفاف برای کلینیک چشم دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: healthcaresnapshots

تعداد بازدید: 93

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *