طراحی داخلی رستوران مدیترانه ای

طراحی داخلی رستوران مدیترانه ای

طراحی داخلی رستوران مدیترانه ای

طراحی داخلی رستوران مدیترانه ای اولین رستورانی است تیم طراحی آن سعی کرده اند تا مفهوم جدید خود را در غذا شناسی بارسلون بیاورند. تخته سنگ های جاده‌ ای، پنجره‌ های آبی رو به دریا، کشتی‌ هایی که روی خلیج تکان می‌ خورند، و صنایع دستی حصیری که به خیابان‌ های آن هجوم می‌ آورند، بخشی از روح هنری شهر دالی است. طراحی آن ها با هدف بازآفرینی این روح زیبا اما از دیدگاه شهری معاصر بازتفسیر شده است. در ادامه به بررسی طراحی داخلی این رستوران می پردازیم.

ایجاد گالری در فضای رستوران

این رستوران در یک مکان کلاسیک در منطقه Eixample واقع شده است، با ساختار فولادی تماشایی که مربوط به ابتدای قرن گذشته است. یکی از آن فضاهایی که در آن می توان یک گالری هنری با نقاشی های انتزاعی بزرگ را تصور کرد که در این محله بسیار رایج است. و به این ترتیب است که آن ها طرح را اینگونه تصور کرده‌ اند: یک فضای سفید گسترده که توسط سه “پنجره” آبی انتزاعی به سمت دریای مدیترانه هدایت می‌ شود، یک پنجره مجسمه‌ سازی، تصویری و یک پنجره پارچه‌ ای. هر یک از این “پنجره ها” فرصتی شد برای همکاری با یک هنرمند محلی متفاوت، که با آنها قطعات سفارشی برای رستوران ایجاد کردند.

اشکال و جدا کننده ها

اشکال منحنی آینه ها و جداکننده های حصیری یک کنترپوان گرم را به ارمغان می آورد که به لامپ های نور گرم پراکنده در طول فضا تبدیل شده اند و حفظ حریم خصوصی به میزها، یکی از اولویت های مشتری های آن ها است. آنها منظره ای انتزاعی از بادبان ها و کشتی ها را بازسازی می کنند و به خلیج Cadaques اشاره می کنند. کافه ها و آشپزخانه ها اشکال ساده و جسورانه ای دارند و به عنوان گره های انرژی عمل می کنند که قسمت های مختلف رستوران را فعال می کنند.

مادی بودن

طراحان در این پروژه به دنبال ماده ای گرم و سبک با لمس مدیترانه ای بوده اند که به سطوح با بافت سفید گرم و یک لمس دست ساز عمومی تبدیل شده است. مواد طبیعی مختلف ما را با چشم انداز معماری Cadaqués مرتبط می کند. رنگ خاکستری سنگ تخته سنگ و کاربرد آن در ترنکادی (تکنیک سنتی مدیترانه ای)، همراه با رنگ کاشی سفالی طبیعی، در تضاد با آبی انتزاعی و تند پنجره ها، مجموعه ای قدرتمند را ایجاد می کند که تقریباً می توان آن را اینگونه خواند: اصطلاحات تصویری و در نظر گرفته شده برای گفتگو با ترکیبات خیره کننده رنگ و بافت ظروف رستوران Compartir.

۱۰۰% محلی

تمام مواد و محصولات مورد استفاده در این پروژه ۱۰۰% محلی هستند، همراه با هنرمندان و صنعتگرانی که با آنها برای ایجاد قطعات سفارشی برای رستوران همکاری شده است. این رستوران در یک مکان کلاسیک در منطقه Eixample بارسلونا، با ساختار فولادی تماشایی است. یکی از آن فضاهایی که در آن می توان یک گالری هنری را تصور کرد که در این محله بسیار رایج است. و به این ترتیب است که ما طرح را تصور کرده‌ ایم: یک فضای سفید گسترده که توسط سه “پنجره” آبی انتزاعی به سمت دریای مدیترانه هدایت می‌ شود: یک پنجره مجسمه‌ سازی، تصویری و یک پنجره پارچه‌ ای. این “پنجره ها” به صورت سفارشی طراحی و با همکاری هنرمندان و صنعتگران محلی ساخته شده اند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی رستوران مدیترانه ای دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 179

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *