طراحی داخلی رستوران Chido Santa Engracia

طراحی داخلی رستوران Chido Santa Engracia

طراحی داخلی رستوران Chido

طراحی داخلی رستوران Chido Santa Engracia / استدیو طراحی داخلی MOCA 

شرح پروژه:

امروز افرادی که به شغل رستوران داری مشغول هستند، این موضوع را درک می کنند که دیگر یک رستوران ساده  و صرفا غذا های لذیذ نمی تواند آنقدر که باید نظر مشتریان را به خود جلب کند، پس طراحی دکوراسیون رستوران علاوه بر یک منو با کیفیت و متنوع نیاز این روزهای رستوران ها می باشد. برای موفقیت در این کار لازم است از مشاوره طراحی دکوراسیون رستوران بهره مند شوند. این مقاله به بررسی طراحی داخلی رستورانی می پردازد که به سبک مدرن و مینیمال طراحی شده است. و با استفاده از روانشناسی فرم و رنگ محیطی دلنشین  و جذاب در عین سادگی برای مخاطب فراهم کرده است.

رستوران چیدو در مادرید و در محله Chamberí واقع شده است. این پروژه در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع، با ۱۸۰ متر مربع در طبقه همکف یک ساختمان حفاظت شده از سال ۱۹۲۵ توسعه یافته است. این سطح بر روی یک محور طولی توسعه یافته است که مسیری را از طریق پروژه ایجاد می کند.

الحاق فضاها مداخله یک سیستم سازمانی را بر اساس الحاق فضاها وارد می کند. طراحی داخلی رستوران Chido Santa Engracia به ۵ فضای متوالی تقسیم شده است که دو نوع حجم را با کیفیت های متمایز متناوب می کنند.

نوع اول فضا فشرده است. حداکثر تأثیر با استفاده از کاشی کاری ۱۰×۱۰ و مجموعه ای از آینه ها که محدوده اتاق ها را رقیق می کند به دست آمده است. نوع دوم گسترش یافته است. این سالن‌ ها با رزین‌ های سیمانی و بریدگی‌ هایی در بالا پوشیده شده‌ اند تا سقف فنی مشکی را نمایان کنند که کنتراست را افزایش می‌ دهد. انتقال بین آنها از معابر سرچشمه می گیرد. این تقاطع ها با خطوط منحنی و بافت خشن خود مشخص می شوند.

شایستگی بواسطه استفاده از زیبایی شناسی تضاد  و مبانی فرم و رنگ در طراحی داخلی این رستوران عنصری بارز است. پیوستگی بین فضاها با ارتفاع ثابت +۲،۵۰ برجسته می شود. بالاتر و پایین تر از آن حد، بین قسمت های بالا و پایین توسط مخالف ارتباط برقرار می شود. در محور طولی، توالی و کنتراست بین فضاهای انعکاسی فشرده و فضاهای مات بزرگ‌تر نیز تقسیم کاربری‌ها را نشان می‌دهد.

در فضاهای فشرده، انتخاب عناصر عمودی و سقف های آینه ای، ادراک ارتفاع واقعی در فضا را مخدوش می کند. نئون های عمودی، آینه های کف تا سقف و کاشی کاری های براق نیز از محور z پشتیبانی می کنند. در فضاهای بزرگتر، برش‌ ها سقف فنی موروثی را نشان می‌ دهند که با بافت ورمیکولیت سیاه رنگ پوشانده شده است.

این سقف با سالن های رزین سیمانی با رنگ بژ در تضاد است. تمامی تاسیسات زیر سقف فنی مشکی جمع آوری و معلق شده اند. مبلمان سالن با چوب بلوط، سطوح مرمر و اثاثه یا لوازم داخلی طرح‌دار رنگ بژ را می‌شکند.

مکانیسم های منفرد یک سری اجسام آهن‌ کاری به صورت عرضی در فضاها توزیع می‌ شوند. این مکانیسم ها با ویژگی های مشترک قابل تشخیص هستند. پیشخوان بار و دو میز بزرگ، یکی برای اتاق ناهار خوری خصوصی و دیگری به عنوان رابط بین سالن ها، بر سطح افقی تأکید دارند.

این سطوح در سنگ مرمر سیاه تراشیده شده اند، در حالی که صفحات عمودی آنها با صفحات آینه ای پوشانده شده است تا مورد توجه قرار نگیرند. اتصالات بین سطوح افقی و عمودی با یک LED مخفی پر می شود که به اهمیت آن در سالن ها اشاره کرده است. در مجموع طراحی داخلی دکوراسیون این رستوران، بر مبنای فرم و رنگ فضایی را ایجاد کرده که مخاطب را به ساعت گفتگو و معاشرت بر سر میز غذا دعوت می کند.

در ادامه خط معمار شما را به دیددن سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی رستوران MOCA دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily.com

تعداد بازدید: 286

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *