طراحی داخلی رستوران دریایی

طراحی داخلی رستوران دریایی

طراحی داخلی رستوران دریایی

مفهوم و هدف مختصر مشتریان این پروژه آوردن ماهیت شهر مدیترانه ای Cadaques، در اولین رستوران آنها را به مفهوم جدید غذا شناسی خود در بارسلون بوده است. جاده‌ های تخته سنگ، پنجره‌ های آبی رو به دریا، کشتی‌ هایی که روی خلیج تکان می‌ خورند، و صنایع دستی حصیری که به خیابان‌ های آن هجوم می‌ آورند، بخشی از روح هنری شهری است که این رستوران در آن قرار دارد. طراحی این پروژه با هدف بازآفرینی این روح زیبا اما از دیدگاه شهری معاصر بازتفسیر شده است. در ادامه به شرح خصوصیان و ویژگی های آن می پردازیم.

رستورانی با فضای گالری هنری

این رستوران در یک مکان کلاسیک در منطقه Eixample واقع شده است، با ساختار فولادی تماشایی که مربوط به ابتدای قرن گذشته است. این فضا یکی از آن فضاهایی که در آن می توان یک گالری هنری با نقاشی های انتزاعی بزرگ را تصور کرد که در این محله بسیار رایج است. و به این ترتیب است که تیم طراحی این طرح را برای آن تصور کرده‌اند:

  • یک فضای سفید گسترده که توسط سه “پنجره” آبی انتزاعی به سمت دریای مدیترانه هدایت می‌ شود.
  • یک پنجره مجسمه‌ سازی، تصویری و یک پنجره پارچه‌ ای

هر یک از این “پنجره ها” فرصتی شد برای همکاری با یک هنرمند محلی متفاوت، که با آنها قطعات سفارشی برای رستوران ایجاد شده است.

اشکال ساده و جسورانه

اشکال منحنی آینه ها و جدا کننده های حصیری یک کنترپوان گرم را به ارمغان می آورد که به لامپ های نور گرم پراکنده در طول فضا تبدیل می شود و حفظ حریم خصوصی به میزها، یکی از اولویت های مشتری ما است. آنها منظره ای انتزاعی از بادبان ها و کشتی ها را بازسازی می کنند و به خلیج Cadaques اشاره می کنند. کافه ها و آشپزخانه ها اشکال ساده و جسورانه ای دارند و به عنوان گره های انرژی عمل می کنند که قسمت های مختلف رستوران را فعال می کنند.

مادی بودن

در طراحی این پروژه به دنبال ماده ای گرم و سبک با لمس مدیترانه ای بوده اند که به سطوح با بافت سفید گرم و یک لمس دست ساز عمومی تبدیل شود. مواد طبیعی مختلف تیم طراحی را با چشم انداز معماری Cadaqués مرتبط کرده است. رنگ خاکستری سنگ تخته سنگ و کاربرد آن در ترنادیس (تکنیک سنتی مدیترانه ای)، همراه با رنگ طبیعی کاشی سفالی، در تضاد با آبی انتزاعی و تند پنجره ها، مجموعه ای قدرتمند را ایجاد کرده است که تقریباً می توان آن را صطلاحات تصویری و در نظر گرفته شده برای گفتگو با ترکیبات خیره کننده رنگ و بافت ظروف رستوران Compartir خواند.

تمام مواد و محصولات مورد استفاده در این پروژه ۱۰۰% محلی هستند، همراه با هنرمندان و صنعتگرانی که با آنها برای ایجاد قطعات سفارشی برای رستوران همکاری کردیم. این رستوران در یک مکان کلاسیک در منطقه Eixample بارسلونا، با ساختار فولادی تماشایی است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی رستوران دریایی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 138

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *