طراحی داخلی بیمارستان کودکان به کمک رنگ و فرم

طراحی داخلی بیمارستان کودکان به کمک رنگ و فرم

طراحی داخلی بیمارستان کودکان به کمک رنگ و فرم

دفتر معماری و طراحی داخلی پروژه ها، طراحی دکوراسیون داخلی بیمارستان CAMHS Edinburgh را برای مراقبت متمرکز و طراحی که به نیازهای بیماران در ادینبورگ، اسکاتلند پاسخ می دهد، طراحی کرده است. در ادامه این مقاله به شرح و بررسی ویژگی های این پروژه می پردازد.

هدف و کاربری این فضا

بیمارستان سلطنتی جدید برای کودکان و جوانان (RHCYP) بخش‌ هایی را از سراسر ادینبورگ در یک ساختمان جدید با هدف گرد هم می‌ آورد. پس از یک مسابقه آزاد، دفتر پروژه ها برای طراحی فضای داخلی واحد خدمات بهداشت روانی کودکان و نوجوانان (CAMHS) در بیمارستان جدید، شامل امکانات سرپایی برای افراد ۵-۱۸ ساله و یک واحد بستری برای ۱۲-۱۸ سال منصوب شدند.

از طریق یک رویکرد طراحی کاربر محور، طراحان، مجموعه‌ ای از طرح‌ های توسعه‌ یافته و منسجم را تولید کره اند. که مرزهای تفکر تثبیت شده در مورد محیط‌ های مراقبت از سلامت روان را جابجا می‌ کند.

ایجاد این فضاهای درمانی پر جنب و جوش و غیر متعارف با کمک، حمایت و اشتیاق کارکنان NHS، بیماران و خانواده ها، برای طراحان این پروژه  بسیار لذت بخش بوده است.

روند طراحی تعاملی با کارفرما برای متناسب سازی فضای داخلی با نیاز مخاطب

تیم طراحی با همکاری هنرمند جیمز لیدبیتر، کارگاه‌ های تعاملی گسترده‌ ای را با گروه‌ های کاربری مختلف برگزارکرده اند تا خلاصه پروژه را اصلاح کنند. این جلسات که برای آن ها بسیار جذاب و آموزنده نیز بوده است، بر اهمیت عاطفی و عملی فضاهای طراحی شده برای سلامت روان تاکید داشته است. این فرآیند به آن ها کمک کرده است تا طیف وسیعی از فضاهای راحت و غیر بالینی را برای جوانانی که از ناراحتی قابل توجه رنج می برند تعریف کنند.

پس از مشورت‌ ها، خیریه بیمارستان درخواست کرد، و بودجه بیشتری را به دست آورد تا طراحان را قادر سازد که بتوانند راه‌ حل‌ هایی برای مسائلی که به تازگی کشف شده بود طراحی کنند.

سلامت روان در  فرم ها و رنگ ها

بسیاری از شرکت کنندگان در کارگاه در پاسخ به این سوال که “سلامت روان خوب چه حسی دارد؟” یک محیط ساحلی را توصیف کردند.طراحان در پاسخ به این بینش، موضوع دریا را از طریق فضاها و برنامه‌ های مختلف پیوند داده اند که فضاهای درون بخش را به هم پیوند می‌داد و بعداً به یک واحد CAMHS مجزا می‌ رسید.

فضای داخلی با مضمون ظریف مناسب سن است و به تدریج از رنگ‌ ها و نقوش پر جنب و جوش ساحلی برای کودکان کوچک‌ تر به یک تم ناهموارتر ساحلی برای نوجوانان تبدیل می‌ شود. فضا پر جنب و جوش، دوستانه و غیر نهادی است بدون اینکه به طور مصنوعی خانگی یا حامی باشد.

جمع بندی نهایی

طراحان با حداکثر استفاده از فضای داخلی و خارجی، محیط های مراقبت های بهداشتی منحصر به فرد و کارآمدی را ایجاد کرده اند که فضاهای راحت، ایمن و شادی را برای درمان ارائه می دهد. این پروژه بخشی از یک برنامه طراحی هنری و درمانی است که توسط Ginkgo Projects برای NHS Lothian ارائه شده است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین تصاویری بیشتر از پروژه طراحی داخلی بیمارستان کودکان به کمک رنگ و فرم دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: healthcaresnapshots

تعداد بازدید: 167

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *