طراحی آپارتمان مدرن ۱۰۰ متری با تم آرتیستی

طراحی آپارتمان مدرن ۱۰۰ متری

طراحی آپارتمان مدرن ۱۰۰ متری با تم آرتیستی

در این مطلب قصد داریم به بررسی طراحی آپارتمان مدرن ۱۰۰ مترمربعی در شهر کیو، پایتخت کشور اوکراین بپردازیم. آپارتمانی که بر اساس ذائقه و سلیقه ی مالک آن که یک هنرمند است، دیزاین شده است. برای بررسی دقیق تر و نگاه نزدیک تر به این آپارتمان، همراه خط معمار باشید.

اگر بخواهیم بهتر و دقیق تر در رابطه با طراحی این آپارتمان صحبت کنیم، باید بگوئیم که در حقیقت در این آپارتمان از ترکیب و تلفیق سبک ها استفاده شده است. سبک های مردن و صنعتی، به شکلی عمیق و ظریف با یکدیگر پیوند خورده و این آپارتمان خلق شده است. منظور از ترکیب سبک ها این است که ویژگی های هر دو سبک مدرن و صنعتی در فضا بکار گرفته شده است و طراح کوشیده است به قدری ظریف این کار را انجام دهد که این دو، در کنار یکدیگر به اتحاد و هماهنگی برسند.

سبک طراحی صنعتی

استفاده از سبک صنعتی، در طراحی داخلی منزل و آپارتمان و به طور کل فضاهای مسکونی، چندان رایج نیست. معمولا سبک صنعتی که امروزه یکی از پرطرفدارترین و پراقبال ترین سبک های طراحی داخلی نزد طراحان و معماران است، با سبک مدرن یا مینیمال ترکیب شده و در فضاهای با کاربری تجاری، اداری و فرهنگی مورد استفاده قرار می گیرد. اما این که در یک آپارتمان مسکونی شاهد استفاده از ویژگی های این سبک باشیم، کمتر اتفاق می افتد. دلیل این امر، سردی و خشونت نسبی ای است که از این سبک حاصل می شود.

سبک صنعتی، برگرفته از کارخانه ها و فضاهای صنعتی می باشد که در آنها دیوارها بصورت خام و پرداخت نشده، سقف با تاسیساتی بصورت اکسپوز و متریال هایی نظیر آجر و بتن در آن به کار گرفته می شوند. حال این ویژگی های سبک صنعتی، که سردی خاصی نیز دارند، بصورت دکوراتیو و مدنیزه شده، در طراحی فضاهای اداری و تجاری و … نیز بکارگرفته می شوند.

در آپارتمان مورد بررسی این بخش، شما می توانید برخی از ویژگی های سبک صنعتی را مشاهده نمایید. از جمله سیستم نورپردازی که مانند یک سیستم تاسیساتی و به شکل دکوراتیو بر روی سقف کار شده و همچنین، دیوارهایی که با شکل طبیعی متریال و بصورت خام و پرداخت نشده بر روی دیوار کار شده اند. چرا این اتفاق افتاده است؟ دلیل این سوال ساده و در عنوان مطلب نهفته است. این که کارفرمای هنرمند و آرتیست این پروژه، به دنبال فضایی متفاوت و با تم آرتیستی بوده است.

تمام ویژگی هایی که ذکر شد، با ویژگی های سبک مدرن در هم آمیخته و در نهایت منجر به خلق فضایی که در تصاویر مشاهده خواهید نمود، شده است.

رنگ در طراحی

رنگ خاکستری یکی از رنگ های اصلی این آپارتمان است. روی سقف و دیوارهای مختلف، این رنگ در غالب متریال های مختلف و بصورت مونوکرومیک مورد استفاده است. این رنگ خاکستری در کنار سبک صنعتی، فضایی بی نهایت سرد خلق خواهند کرد. کافی است کمی ویژگی های سبک صنعتی و رنگ خاکستری (از تیره تا روشن) را در یک فضا تصور کنید تا متوجه سردی و کمبود انرژی فضا شوید. برای اینکه رنگ و انرژی در فضا به تعادل برسد طراحان به سراغ متریال چوب رفته اند. چوب متریالی است زنده و در هرفضایی به کار گرفته شود، گرمای محیط را بالا خواهد برد. در این آپارتمان، طراحان چوب را در فضای کف و بصورت کفپوش و با رنگی نسبتا تیره بکار گرفته اند.

به خاطر داشته باشید، بخش های تیره از هر رنگی، به ناخودآگاه در ذهن بیننده حس حرفه ای بودن را القا خواهند نمود. در ادامه، دعوت می کنیم تصاویر طراحی آپارتمان مدرن و آرتیستی این بخش که توسط استودیو معماری بین المللی YoDezeen طراحی شده است را، مشاهده و بررسی نمایید.

طراحی آپارتمان مدرن ۱۰۰ متری طراحی آپارتمان مدرن ۱۰۰ متری طراحی آپارتمان مدرن ۱۰۰ متری طراحی آپارتمان مدرن ۱۰۰ متری طراحی آپارتمان مدرن ۱۰۰ متری طراحی آپارتمان مدرن ۱۰۰ متری  طراحی آپارتمان مدرن ۱۰۰ متری طراحی آپارتمان مدرن ۱۰۰ متری طراحی آپارتمان مدرن ۱۰۰ متری طراحی آپارتمان مدرن ۱۰۰ متری طراحی آپارتمان مدرن ۱۰۰ متری

در این مطلب، به بررسی طراحی آپارتمان مدرن ۱۰۰ متری پرداختیم. توضیحات ارائه شده در مورد این طرح، اقتباس نگارنده از توضیحات معمار به همراه برداشت شخصی است. اگر در رابطه با توضیحات و یا طراحی فضا، ایده و نظر خاصی در ذهن دارید، از طریق بخش زیر، نظرات خود را با ما و سایر معماران در میان بگذارید.

 

تحریریه خط معمار

منبع: YoDezeen

تعداد بازدید: 1,131

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *