طراحی داخلی دفتر کار ملهم از الگو های فکری مصر باستان

طراحی داخلی دفتر کار ملهم از الگو های فکری مصر باستان

طراحی داخلی دفتر کار ملهم از الگو های فکری مصر باستان

 

معماری: استودیوDalia Sadany Dezine

موقعیت: مصر، قاهره

مساحت: ۶۵۰ مترمربع

سال: ۲۰۱۸

شرح پروژه

دفتر Trend Micro که بخشی از آن به امور اداری و بخش دیگر آن به تجربیات فرهنگی می پردازد، قصد بزرگداشت روش های حفظ دانش مصر باستان دارد، و در عین حال می خواهد یک محیط کاری مناسب برای کارمندان و همچنین حمایت از امنیت مدرن ارائه دهد. بنابراین در طراحی داخلی دفتر کار سعی شده تا از الگوهای فکری مصر باستان  الهام گیرند. استودیو Dalia Sanady Dezines  طراحی داخلی این پروژه را انجام می دهد، فضایی را که پیش از این متعلق به آمفی تئاتر یک دانشگاه بود را تبدیل به فضای اداری مورد نظر کارفرما کرد.

این فضای موجود یک آمفی تئاتری بود که در دهه ۱۹۶۰ در شهر قاهره ساخته شده بود. سپس در سال ۲۰۱۳ به یک پارک فناوری اجاره داده شد، وبعد از آن اصلاح شده و به عنوان دفتر اداری به ارگان های متعددی اجاره داده شد. در سال ۲۰۱۷ نیز نیز کمپانی Trend Micro این فضای اداری را اجاره کرده و از استودیو خواست تا فضای جدید کاری خود را طراحی کند. چندین ویژگی اصلی پروژه در طول روند نوسازی ظاهر شد که مهم ترین آن ها مرحله صفحه گردونه بود. صفحه گردونه که به طور معمول به عنوان یک عنصر تئاتر برای کمک به تغییر صحنه ها استفاده می شود که شبیه به یک ماشین علمی تخیلی که زمان و مکان را تغییر می دهد بود و از این رو به عنوان مفهوم سفر به گذشته معرفی می شد.کارفرما خط مشی کسب و کار در زمینه مصر باستان را مورد مطالعه قرار دادند و این پروژه نیز برای روایت داستان ایجاد شده است.

طراحی یک داستان معتبر است که گذشته را به آینده پیوند می دهد، یک تجربه فرهنگی را برای بازدید کننده جهت مجسم کردن سفر از طریق طراحی متفکر، ایجاد شده است. طرح بندی، نورپردازی، انتخاب مواد، پرده های رنگی، اتصالات و مبلمان مورد بررسی دقیق و مورد استفاده قرار می گیرد تا تجربه را افزایش دهد.

پژوهش طراحی وابسته به کار توسط متخصصین معتبر مصر شناسی انجام شده است. این رویکرد، رویکردهای امنیتی روزمره را پوشش داددر حالی که پیش تر، شباهت ها را در تأمین دانش در مصر باستان بررسی می کرد. این تحقیق شباهت هایی را در مفهوم و رویکرد به رمزنگاری مدرن، سلسله مراتب، رمزهای عبور، فایروال ها و استفاده از پیچ و خم در طراحی نشان می دهد. این کانسپت حول محور شباهت های میان گذشته و زمان حال و چگونگی حفاظت آن  از دزدی های فیزیکی می باشد، در حالی که امروزه سعی بر حفاظت از هکرها و تهدیدهای اینترنتی مجازی می شود.

 این پروژه شامل طبقه ی اول، طبقه ی پایه و هدف از ساخت زیرزمین جدید برای ساخت یک موزه امنیتی چند منظوره سایبری است. جوانب موزه شامل باز سازی صفحه گردونه مصنوعات انتزاعی سفارشی طراحی شده، روکش دیوارو لوازم جانبی با کارهای نجاری بر روی سنگ مرمر و کشیده بر روی فلز، که همگی نشان می دهد که این وسایل جهت حفاظت از دانش در مصر باستان است. در نهایت طراحی در داخلی دفتر کار ملهم از الگو های فکری مصر باستان برخی از قسمت های گذشته به طبقه ی اول منتقل شده اند که شامل فضای استراحت و فضای کاری است. 

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

طراحی داخلی دفتر کار ملهم از الگو های فکری مصر باستان طراحی داخلی دفتر کار ملهم از الگو های فکری مصر باستان طراحی داخلی دفتر کار ملهم از الگو های فکری مصر باستان طراحی داخلی دفتر کار ملهم از الگو های فکری مصر باستان طراحی داخلی دفتر کار ملهم از الگو های فکری مصر باستان طراحی داخلی دفتر کار ملهم از الگو های فکری مصر باستان طراحی داخلی دفتر کار ملهم از الگو های فکری مصر باستان طراحی داخلی دفتر کار ملهم از الگو های فکری مصر باستان طراحی داخلی دفتر کار ملهم از الگو های فکری مصر باستان طراحی داخلی دفتر کار ملهم از الگو های فکری مصر باستان طراحی داخلی دفتر کار ملهم از الگو های فکری مصر باستان طراحی داخلی دفتر کار ملهم از الگو های فکری مصر باستان طراحی داخلی دفتر کار ملهم از الگو های فکری مصر باستان طراحی داخلی دفتر کار ملهم از الگو های فکری مصر باستان طراحی داخلی دفتر کار ملهم از الگو های فکری مصر باستان طراحی داخلی دفتر کار ملهم از الگو های فکری مصر باستان طراحی داخلی دفتر کار ملهم از الگو های فکری مصر باستان طراحی داخلی دفتر کار ملهم از الگو های فکری مصر باستان طراحی داخلی دفتر کار ملهم از الگو های فکری مصر باستان طراحی داخلی دفتر کار ملهم از الگو های فکری مصر باستان طراحی داخلی دفتر کار ملهم از الگو های فکری مصر باستان طراحی داخلی دفتر کار ملهم از الگو های فکری مصر باستان طراحی داخلی دفتر کار ملهم از الگو های فکری مصر باستان طراحی داخلی دفتر کار ملهم از الگو های فکری مصر باستان طراحی داخلی دفتر کار ملهم از الگو های فکری مصر باستان طراحی داخلی دفتر کار ملهم از الگو های فکری مصر باستان طراحی داخلی دفتر کار ملهم از الگو های فکری مصر باستان

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Officesnapshot

تعداد بازدید: 566

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *