دیزاین فروشگاه قهوه و کافی شاپ Espresso

دیزاین فروشگاه قهوه و کافی شاپ

دیزاین فروشگاه قهوه و کافی شاپ کوچک

به طور معمول فروشگاه های قهوه و محصولات مرتبط، فعالیت عرضه و سرو قهوه در محل را ندارند. یعنی فروشگاه قهوه و کافی شاپ ها، معمولا در دو فضای متفاوت فعالیت می کنند. در این مطلب  قصد داریم سری به فروشگاه قهوه Espresso Shop در شهر Heraklion یونان بزنیم که علاوه بر فروش قهوه، بخشی را بری سرو این محصول نیز در نظر گرفته است و به این ترتیب، کافی شاپ هم هست. برای بررسی دیزاین فروشگاه قهوه و کافی شاپ Espresso ، با خط معمار همراه باشید.

همانطور که اشاره شد، در این فضا، دو فعالیت بصورت همزمان پیگیری می شوند. اول کافی شاپ و دوم، عرضه قهوه. به همین منظور، برای جداسازی دو فضا و عدم تداخل مشتریان، دیوار حائلی میان دو قسمت کشیده شده است و به این شکل فعالیت ها از یگدیگر تفکیک شده اند. دیزاین هر دو بخش، به صورت متحد و یکپارچه صورت گرفته است. متریال ها در هر دو بخش مشترک هستند که در ادامه نگاه نزدیک تری به این دو بخش خواهیم داشت.

نکته ای که ذکر آن ضروری به نظر می رسد، سبک طراحی داخلی است. این فضا بر اساس سبک مدرن دیزاین شده است. در این فروشگاه و کافی شاپ، از ویترین هایی با رنگ چوب طبیعی استفاده شده است. البته در بخش کافی شاپ، مبلمان نیز با همین متریال کار شده است و سازه میزها و ویترین ها، فلز با رنگ سیاه است. این سبک مبلمان، در کافی شاپ ها بسیار مرسوم هستند.

یکی از تکنیک هایی که برای مشخص کردن و تاکید بر یک بخش در طراحی داخلی انجام می شود، استفاده از رنگ و یا متریال متفاوت است. اگر به این کافی شاپ و فروشگاه قهوه نگاهی بیاندازید، خواهید دید که بر روی زمین، در بخش هایی که ویترین و یا میز وجود دارد، از متریال سنگ استفاده شده است. سنگ مرمر سفید رگه دار، با سرامیک های قهوه ای رنگ تضاد خوبی ایجاد می نماید. این کار را می توان با رنگ نیز انجام داد. در حالت دیگر می توان کف و سقف را در یک بخش مشخص، به رنگ متفاوتی نسبت به کل فضا رنگ نمود. به این شکل، در ذهن مخاطب، حس وجود در یک ناحیه متفاوت را ایجاد خواهیم نمود. بدون اینکه دیواری در فضا کشیده باشیم.
دیزاین فروشگاه قهوه و کافی شاپ Espresso توسط استودیو معماری یونانی tsikandilakis صورت گرفته است. در ادامه برای مشاهده تصاویر این فضا، با خط معمار همراه باشید.

دیزاین فروشگاه قهوه و کافی شاپ دیزاین فروشگاه قهوه و کافی شاپ

دیزاین فروشگاه قهوه و کافی شاپ دیزاین فروشگاه قهوه و کافی شاپ دیزاین فروشگاه قهوه و کافی شاپ دیزاین فروشگاه قهوه و کافی شاپ

دیزاین فروشگاه قهوه و کافی شاپ دیزاین فروشگاه قهوه و کافی شاپ

در این مطلب به بررسی طراحی فروشگاه قهوه در یکی از شهرهای یونان پرداخته ایم که بر اساس سبک مدرن دیزاین شده است و در آن مبلمان چوب – فلز به کار گرفته شده است. اگر در رابطه با طراحی این فروشگاه ایده ای در ذهن دارید، می توانید از طریق بخش زیر، نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

تحریریه خط معمار

منبع: tsikandilakis

تعداد بازدید: 851

۱ دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *