طراحی داخلی منزل مسکونی و استفاده گسترده از بتن اکسپوز

طراحی داخلی منزل مسکونی

طراحی داخلی منزل مسکونی و استفاده گسترده از بتن اکسپوز

همانطور که می دانید امروزه متریال بتن بصورت اکسپوز و نمایان بطور گسترده در فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. در گذشته بتن حالت دکوراتیو نداشت و در طراحی داخلی مورد استفاده نبود.

امروزه، سبک صنعتی راه خود را بطرز شگفت آوری به معماری داخلی باز نموده است. فضاهای با کاربری تجاری، اداری و مسکونی، امروزه با این سبک و همچنین تلفیق آن با سبک مدرن، طراحی می شوند. بتن اکسپوز، یکی از متریال هایی است که در این سبک مورد استفاده است. نه اینکه الزامی بر این امر باشد اما به نحوی این دو سبک و متریال با یکدیگر عجین شده اند.

در گذشته در خط معمار نمونه های بسیار زیادی از استفاده از بتن اکسپوز در فضاهای تجاری و اداری را ارائه نموده ایم. اما کمتر این متریال را در کاربری مسکونی دیده ایم. در این بخش قصد داریم به بررسی آپارتمان دو خوابه بپردازیم که بتن، متریال اول آن است.

این آپارتمان، تایپه پایتخت کشور تایوان واقع شده است. معماری داخلی آن توسط استودیو Studio In2 صورت گرفته است. ۱۵۲ مترمربع مساحت دارد. پلان این آپارتمان با کیفیت مطلوب در انتها قرار داده شده است. شما می توانید این پلان جانمایی را نیز مشاهده نمایید.

آنچه در طراحی این آپارتمان بسیار جالب توجه بنظر می رسد، استفاده از بتن روی سقف، دیوار کف است. نه اینکه فضا بطور کامل بتن باشد، اما ترکیب بسیار هوشمندانه و دلنشینی میان بتن و دیگر متریال ها انجام شده است. فضا کاملا مینیمال است و در بخش هایی نظیر نشیمن و TV Room سردی خاصی احساس می شود که بدلیل استفاده بسیار زیاد از رنگ خاکستری است. شاید در این قسمت ها، بهتر بود که بالانس انرژی به شکلی صورت می گرفت تا فضا در بلند مدت خسته کننده و سرد نباشد.

در ادامه دعوت می کنیم تصاویر این پروژه را مشاهدهو  بررسی نمایید.

طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی طراحی داخلی منزل مسکونی

پلان آپارتمان

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir

تعداد بازدید: 753

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *