دیزاین گالری طلای بلقیس، شهرزاد منصوری

دیزاین فروشگاه طلا و جواهر

معماری: دفتر مهندسین ساختمان دگرساز

معمار مسئول: شهرزاد منصوری

موقعیت: ایران، اصفهان، چهارباغ عباسی

مساحت: ۲۷ مترمربع

مدیر پروژه:سجاد کمالی نژاد

طراح و دکوراسیون داخلی: شهرزاد منصوری

عکاس: علی گرجیان، علیرضا کاظمی

سال: ۱۳۹۸

جوایز کسب شده: رتبه‌ی نخست بخش تجاری، اداری، فضای کار و صنعتی در اولین جایزه ی ملی آجر در معماری معاصر ایران

شرح پروژه

خط معمار در این بخش تصمیم دارد تا نمونه ای از دیزاین فروشگاه طلا و جواهر را به شما معرفی کند. این پروژه شامل بازسازی گالری طلای بلقیس می باشد که در بازار هنر اصفهان قرار گرفته است. ارزش مادی و اقتصادی وجب به وجب این مغازه باعث شده بود تا بهره بردار پیشین، کوچک ترین سطوح باقی مانده موجود میان عناصر فضایی را به طور مستقیم به فضای اصلی این فروشگاه بیفزاید. این امر منجر به ایجاد فضایی واحد، اما بدون یکپارچگی شده بود. این در حالی بود که فرصت های متنوعی جهت بهره برداری از فضا در طراحی وجود داشت. وجود سقف مرتفع، امکان نصب تجهیزات مختلفی را در چنین مساحت محدود فراهم می ساخت. به علاوه همنشینی این فروشگاه در جوار بازار آجری هنر به همراه ویژگی های منحصر به فردش و همچنین موقعیت قرارگیری پروژه در بافت سنتی و تاریخی اصفهان با محوری اقتصادی، طراحان را بر آن داشت تا ایده اصلی در بازسازی و طراحی فضا را بر اساس اصول فروش محصولات که خواسته و نیاز اصلی کارفرما بود، از طریق وحدت بخشیدن به بنا بواسطه یک عنصر و بزرگ سازی مقیاس ها و به علاوه با هدف جذب توریست با ایجاد جاذبه و هم خوانی فضا با محور اصلی گذاشتند.

یکی از ساده ترین و موثرترین روش ها برای جذب مشتری چه در غالب توریست چه به عنوان شهروند اصفهانی، طراحی فضایی شاخص متأثر از بافت تاریخی همنشینش می باشد که به شیوه ای مدرن و امروزی معرف هنر ایرانی نیز باشد. در این میان قسمت اصلی پروژه را یک پوسته آجری با تناسبات مربع شکل می دهد. این پوسته های صلب بر سطح پس زمینه ای با اسکلت بندی ظریف، ریتمیک و مجعد از همان جنس آجر قرار می گیرد. در جوار این آجرها، نوارهای فرو رفته و سفیدی در پوسته به کل کار افزوده می شود و قابی مستطیل شکل با ابعاد بزرگتری در نمای کار ایجاد می کند. در این پروژه طراحان به دنبال آن بودند که به واسطه محوربندی و مفصل بندی آجرها، سلسله مراتب تناسباتی مقرنس را با استفاده از تعدد ترکیبات آجری متاثر از التهابات مادی، طرح و نقوش و همچنین فرمی واحد را با استفاده از نظمی سیال از یک فرم هندسی به فرم هندسی دیگر تبدیل کرده و به نمایش گذاشتند.

در ادامه با دیدن تصاویر دیزاین فروشگاه طلا و جواهر ، خط معمار را همراهی کنید.

دیزاین فروشگاه طلا و جواهر دیزاین فروشگاه طلا و جواهر دیزاین فروشگاه طلا و جواهر دیزاین فروشگاه طلا و جواهر دیزاین فروشگاه طلا و جواهر دیزاین فروشگاه طلا و جواهر دیزاین فروشگاه طلا و جواهر دیزاین فروشگاه طلا و جواهر دیزاین فروشگاه طلا و جواهر دیزاین فروشگاه طلا و جواهر دیزاین فروشگاه طلا و جواهر دیزاین فروشگاه طلا و جواهر دیزاین فروشگاه طلا و جواهر دیزاین فروشگاه طلا و جواهر دیزاین فروشگاه طلا و جواهر دیزاین فروشگاه طلا و جواهر دیزاین فروشگاه طلا و جواهر دیزاین فروشگاه طلا و جواهر دیزاین فروشگاه طلا و جواهر دیزاین فروشگاه طلا و جواهر دیزاین فروشگاه طلا و جواهر دیزاین فروشگاه طلا و جواهر

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

در این بخش به دیزاین فروشگاه طلا و جواهر پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

منبع: Aoapedia.ir

اقتباسی از دانشنامه هنرمعماری

تعداد بازدید: 852

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *