دیزاین آپارتمان کوچک، ایده های صرفه جویی در فضا و مبلمان چند منظوره

دیزاین آپارتمان کوچک، مبلمان چند منظوره

دیزاین آپارتمان کوچک، ایده های صرفه جویی در فضا و مبلمان چند منظوره

اصول طراحی فضای کوچک

همانطور که می دانید طراحی و دیزاین آپارتمان های کوچک باید با روش های مخصوصی طراحی شود. در طراحی این گونه فضا ها طراحان با محدودیت هایی روبرو می شوند. آن ها باید برای طراحی، انتخاب وسایل و مبلمان دقت کافی داشته باشند که علاوه بر حفظ زیبایی فضا بزرگ و روشن جلوه دهد. یکی از شیوه های معمول و رایجی که معماران و طراحان داخلی از آن برای صرفه جویی فضا در طراحی داخلی منزل کوچک انجام می دهند، استفاده از مبلمان چند منظوره و کاربرد چندگانه فضا می باشد. علاوه بر مبلمان، رنگ ها یکی دیگر از مهم ترین مسائلی است که می تواند در بزرگتر نشان دادن فضا از آن استفاده کرد. به کاربردن رنگ های روشن باعث می شود تا فضاهای کوچک بزرکتر و دلباز تر به چشم آیند.

با توجه به این که امروزه بیش تر آپارتمان ها، دارای فضای کوچک و محدودی می باشند، خط معمار قصد دارد تا در این بخش و در بخش های بعدی نمونه های متفاوت و منحصر به فرد از دکوراسیون فضاهای کوچک را برای شما کاربران ارائه دهد. در ادامه یک نمونه طراحی داخلی را به شما معرفی خواهیم کرد که ایده های صرفه جویی در فضا دارد و به علاوه از مبلمان چند منظوره در فضای داخلی استفاده کرده است.

شرح پروژه

این پروژه شامل طراحی یک آپارتمان بسیار کوچک و جمع و جوری است که از فضای دسترس استفاده بهینه را برده است. استودیو KC طراحی داخلی پروژه را انجام داده است. در فضای داخلی آپارتمان ما خلاقیت و نوآوری بی نظیری را در میز غذاخوری، پارتیشن سفارشی که به عنوان قفسه دکوری استفاده می شود، اتاق خوابی که در نیم طبقه بالایی با پلان باز همراه با کمد لباس است، مشاهده می کنیم. پس زمینه بتنی دردیواره ها اشاره ای به سبک صنعتی دارد و استفاده از سطوح چوبی گرما را به فضا می افزاید و در کنار بتن سرد تعادل ایجاد می کند. 

سبک صنعتی در آشپزخانه بردان معناست که کانال ها می توانند به طور برجسته به نمایش گذاشته شوند. مبلمان موجود، مینیمال و چند منظوره می باشد که کاربرد آن در همچنین فضایی ضروری می باشد. میز غذاخوری در سالن نشیمن به عنوان یک بخش متحرک می باشد که علاوه بر این در صورت عدم نیاز به جای اولیه خود باز می گردد وبه عنوان کابینت مورد استفاده قرار می گیرد.

مبل راحتی روی یک پایه بلند و باریک قرار دارد و فضای بیش تری از سطح زمین را به نمایش می گذارد و این باعث می شود تا فضا سالن نشیمن بزرگتر دیده شود. میز غذاخوری نیز به گونه ای قرار می گیرد که افراد به جای اینکه رو به دیوار سرد بتنی باشند، به راحتی رو به هم قرار گیرد. در شلف های باز بالای کابینت آشپزخانه طراحان فقط یک گلدان گل و یک کتاب آشپزی را قرار داده اند. 

تلویزیون بر روی پارتیشن سفارشی که به عنوان شلف تزئینی نیز کاربرد دارد، قرار گرفته است. دیوار پارتیشن فضای نشیمن، آشپزخانه، غذاخوری را از اتاق خواب و دفتر کار خانگی جدا ساخته است. پله های دسترسی به نیم طبقه بالایی که اتاق خواب در آن قرار دارد در انتهای دفتر خانگی قرار دارد. وجود پنجره های متعدد در این فضا باعث می شود تا نور طبیعی در طول روز به داخل بتابد. بر خلاف دیواره های بتنی در سراسر فضا، طراحان برای پوشش سطح کف، چوب را انتخاب کرده است. با توجه به اینکه فضای اتاق خواب دارای ارتفاع محدودی می باشد، طراح تخت بدون پایه را در نظر گرفته است. یکی از ایده های خلاقانه ای که در این بخش به کار رفته است و جود یک درایور کوچک است که در میانه اتاق قرار گرفته و فضای خواب را از بخش کمد لباس ها جدا ساخته است.

در ادامه شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماییم.

دیزاین آپارتمان کوچک، مبلمان چند منظوره دیزاین آپارتمان کوچک، مبلمان چند منظوره دیزاین آپارتمان کوچک، مبلمان چند منظوره دیزاین آپارتمان کوچک، مبلمان چند منظوره دیزاین آپارتمان کوچک، مبلمان چند منظوره دیزاین آپارتمان کوچک، مبلمان چند منظوره دیزاین آپارتمان کوچک، مبلمان چند منظوره دیزاین آپارتمان کوچک، مبلمان چند منظوره دیزاین آپارتمان کوچک، مبلمان چند منظوره دیزاین آپارتمان کوچک، مبلمان چند منظوره دیزاین آپارتمان کوچک، مبلمان چند منظوره دیزاین آپارتمان کوچک، مبلمان چند منظوره دیزاین آپارتمان کوچک، مبلمان چند منظوره دیزاین آپارتمان کوچک، مبلمان چند منظوره دیزاین آپارتمان کوچک، مبلمان چند منظوره دیزاین آپارتمان کوچک، مبلمان چند منظوره دیزاین آپارتمان کوچک، مبلمان چند منظوره دیزاین آپارتمان کوچک، مبلمان چند منظوره دیزاین آپارتمان کوچک، مبلمان چند منظوره دیزاین آپارتمان کوچک، مبلمان چند منظوره دیزاین آپارتمان کوچک، مبلمان چند منظوره دیزاین آپارتمان کوچک، مبلمان چند منظوره

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Homedesigning

تعداد بازدید: 1,141

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *