طراحی داخلی باشگاه ورزشی، Academia 20

طراحی داخلی باشگاه ورزشی

طراحی داخلی باشگاه ورزشی، Academia 20

معماری: استودیو Studioworkers

موقعیت: پرتغال

مساحت: ۱۱۰۰ مترمربع

سال: ۲۰۱۸

آنچه در این بخش خط معمار قصد پرداختن به آن را دارد، طراحی داخلی باشگاه ورزشی Academia 20 می باشد. یکی از نکاتی که هنگام طراحی داخلی فضای ورزشی باید به آن توجه کنیم این است که بدانیم سالن برای چه منظوری استفاده می شود. طراحی فضای ورزشی کوچکی که در آن کارکنان زیادی وجود ندارد کاملا متفاوت از فضای بزرگ تر با تیم های حرفه ای می باشد. معمولا اینگونه می باشد که فضاهای بزرگتر را با تجهیزات کمتر طراحی کنند تا بدین صورت اعضا بتوانند فضای کافی را برای تمرین کردن داشته باشند و به سهولت با یکدیگر و مربی در تعامل باشند. در این پروژه چالش اصلی ایجاد یک باشگاه ورزشی متفاوت، با شکستن کلیشه های استاندارد در ورزشگاه ها، منجر به معماری و طراحی داخلی Academia 20 شد. نقطه شروع دو غرفه صنعتی بود، جایی که محدودیت های فضا و ارتباط بین بیرون و داخل از ابتدا تعریف شده است. سازماندهی فضای داخلی با تمرکز شدید بر فضای تمرین بود، ، اما بدون از بین بردن تمام برنامه پشتیبانی که برای عملکرد ورزشگاه اساسی است، می باشد.

رسیپشن به عنوان فضایی برای پذیرش و خوشایند تعریف شده است که با نفوذ بصری نسبت به فضای تمرین، می تواند به طور مستقیم با این منطقه ارتباط برقرار کند. مرز بین فضای تمرین و پشتیبانی از طریق دیوار شیشه ای در امتداد آن مشخص می شود. بخش رسیپشن نیز نقش توزیع کننده را به عهده می گیرد  که منجر به نوار و دسترسی به محوطه برای اعضای باشگاه می شود. ایده اجرای یک نوار، به عنوان یک برنامه جانبی، باهدف ایجاد یک اتاق نشیمن برای کاربران اجرا شده است.نفوذ پذیری بصری بین نوار و ناحیه تمرینی به منظور برانگیختن مردم برای لذت بردن از ورزشگاه است.

علاوه بر فضای تمرین، بخش های دیگری شامل اتاق رختکن برای افرادی که دارای فعالیت های محدودی دارند، اتاق رختکن دیگر برای اعضایی که تمرین دارند و یک اتاق دیگر برای اعضای بخش اداری این باشگاه که مشاور تغذیه، ارزیابی جسمانی و ماساژ می باشد، در نظر گرفته شده است. سالن رختکن نیزبرای عموم در طبقه اول قرار داده شده است. ناحیه تمرین به عنوان یک فضای باز در نظر گرفته شده است، با وضوح رسمی آن، خطوط مستقیم و سقف که از طریق سقف های شیب دار آن، افراد را به منطقه صنعتی که از پیش وجود داشت انتقال می دهد. در سقف پنجره های سقفی قرار دارد که اجازه ورود نور طبیعی به فضا را می دهد، فرم فضای داخلی را تقویت می کند و رسیدن به هویتی که طراحان قصد انتقال آن ها را دارند فراهم می سازند. همه در هماهنگی با نور و آرامش، که توسط رنگ سفید منتقل می شود، در نظر گرفته می شود که کاربر در هنگام تمرین احساس آرامش و تمرکز داشته باشد.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی طراحی داخلی باشگاه ورزشی

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 4,671

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *