دکوراسیون فروشگاه پوشاک زنانه مینیمال

دکوراسیون فروشگاه پوشاک زنانه مینیمال

دکوراسیون فروشگاه پوشاک زنانه مینیمال

معماری: استودیو Various

موقعیت: چین

مساحت: ۳۰۰ مترمربع

سال: ۲۰۱۸

تا کنون خط معمار پروژه های متعددی را در حوزه طراحی داخلی  مغازه و فروشگاه های لباس متنشر کرده است. این پروژه ها شامل نمونه های موفقی از فروشگاه های بزرگ و حتی مغازه های کوچک لباس زنانه، مردانه و بچگانه در سطح جهانی می باشد. هر بک از این پروژه ها در فالب فرم ها و سبک های متفاوت به اجرا رسیده اند. در دنیای امروز طراحی داخلی و معماری سبک مینیمال یکی از سبک هایی محبوب و پرطرفداری است. طراحان سعی می کنند تا با به کار گیری از کمترین فرم و متریال بیش ترین جذابیت و رضایتمندی را برای افراد ایجاد کنند. طراحی داخلی فروشگاه لباس زنانه SND  نیز یکی از نمونه های بارز این سبک می باشد. بنابراین ما در این بخش قصد داریم تا دکوراسیون فروشگاه پوشاک زنانه مینیمال SND بپردازیم.

طراحی داخلی آن را استودیو Various انجام داده است. این استودیو یک گروه معماری و طراحی داخلی است که در سطح منطقه ای و بین المللی بر روی پروژه های متعددی مبتنی بر پژوهشی فعالیت می کند. این استودیو با نام اختصاری خود VA  فعالیت خود را در سال ۲۰۱۷ به طور حرفه ای در حیطه های مختلف معماری، طراحی داخلی، گرافیک و طراحی تعاملی آغاز کرد و همچنین در حال توسعه پروژه های بزرگی چون هتل، رستوران و فروشگاه های مختلف می باشد. استودیو VA بر افزایش فضا و توسعه جزئیات متریال با استفاده از روش های متعدد جهت دیدگاه های بصری منحصر به فرد در هر پروژه تأکید می کند.همچنین هنرمندان و طراحان را قادر می سازد که راه های جدیدی را برای ایجاد خلاقیت و جلوگیری از موانع میان هنرها در همکاری و تجدید ساختن به کار گیرند. در ادامه خط معمار یکی از پروژه های موفق این دفتر معماری که دکوراسیون فروشگاه پوشاک زنانه مینیمال با نام SND می باشد را شرح خواهد داد.

از بُعد معماری این فروشگاه به عنوان یک رسانه ای عمل می کند که در آن مشتریان می توانند ارتباط بین جسم و فضا را بررسی کنند. طرح و پلان در طراحی داخلی مغازه SND خالص و ساده می باشد و با یک نقطه عطف نمادین در مرکز محور راست فضا قرار گرفته است. این نقطه عطف معنایی واضح دارد که یک نقطه شروع جدیدی برای فروشگاه SND برای حرکت به سوی یک فروشگاه بین المللی می باشد. علاوه بر این فرم کلیسا مانند معماری آن به عنوان تجسم نام تجاری SND عمل می کند که بر تعادل میان شخصیت این برند و روند مد تأکید می کند. فضای نمایش اجناس با پلان باز در هر دو طرف مربع شکل است. از طریق طرح بندی منحصر به فرد، مشتریان می توانند به سادگی مسیرها را بیاموزند و می توانند هر محصول را در صفحه نمایش در هنگام راه رفتن مشاهده کنند، و به آنها امکان می دهد که به راحتی کالا را انتخاب و مقایسه کنند.

تیم طراحان نه تنها به ویژگی های  ظریف و خطی سایت خود را در نظر گرفتند، بلکه همچنین نیازهای عملکردی این برند برای هنر، رفتار و نمایش را نیز مورد توجه قرار داده است. از طرف دیگر از بیرون فضا در هر زاویه ای که افراد قرار بگیرند مغازه دیده می شود، سلسله مراتب و بافت متریال، این فروشگاه را به عنوان یک چشم انداز ماندگار برای عابرین تبدیل کرده است. در داخل فضای مکعب شکل، استودیو ایده طراحی متقارن را دنبال می کند و فضای داخلی در معرض دید قرار می دهد. جواهرات و سایر اکسسوری ها درمرکزی محور راست فروشگاه قرار داده شده که مشتریان به سادگی بتوانند در میان آن ها حرکت کرده و خرید خود را انجام دهند.

میز رسیپشن به حالت منحنی است و در مرکز فضا قرار دارد و آن جا را به دو بخش تقسیم آن جهت تفریح و استراحت و بخش دیگر برای خرید قرار داده شده است. در این پروژه استودیو Various بر حالت تفکر متعارف فروشگاه های تجاری سنتی غلبه کردند. نه تنها محصولات به طور کامل نمایش داده شده، بلکه شخصیت نام تجاری SND نیز در زبان منحصر به فرد خود برجسته شده است. فریم فضای نمایش تا حد ممکن به حداکثر رسانده شده است، در حالی که در همان زمان، انعطاف پذیری و تنوع نمایش محصول حفظ شد، که فرصت های بیشتری را برای فعالیت های نام تجاری و پیش نمایش ارائه می دهد. این طراحی نوآور توسط متصدیان مختلف، دستاورد عملکرد کیفی و بصری را نشان می دهد و ارتباط فضای نام تجاری با زندگی شهری را درک می کند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

دکوراسیون فروشگاه پوشاک زنانه مینیمال دکوراسیون فروشگاه پوشاک زنانه مینیمال دکوراسیون فروشگاه پوشاک زنانه مینیمال دکوراسیون فروشگاه پوشاک زنانه مینیمال دکوراسیون فروشگاه پوشاک زنانه مینیمال دکوراسیون فروشگاه پوشاک زنانه مینیمال دکوراسیون فروشگاه پوشاک زنانه مینیمال دکوراسیون فروشگاه پوشاک زنانه مینیمال دکوراسیون فروشگاه پوشاک زنانه مینیمال دکوراسیون فروشگاه پوشاک زنانه مینیمال دکوراسیون فروشگاه پوشاک زنانه مینیمال دکوراسیون فروشگاه پوشاک زنانه مینیمال دکوراسیون فروشگاه پوشاک زنانه مینیمال دکوراسیون فروشگاه پوشاک زنانه مینیمال دکوراسیون فروشگاه پوشاک زنانه مینیمال دکوراسیون فروشگاه پوشاک زنانه مینیمال دکوراسیون فروشگاه پوشاک زنانه مینیمال دکوراسیون فروشگاه پوشاک زنانه مینیمال دکوراسیون فروشگاه پوشاک زنانه مینیمال

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 1,309

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *