دکوراسیون خانه های کوچک با متراژ زیر ۴۰ مترمربع

دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک

دکوراسیون خانه های کوچک با متراژ زیر ۴۰ مترمربع

در دنیای امروزی، بسیاری از افراد چه خواسته یا ناخواسته مجبور به زندگی در آپارتمان هایی با متراژ خیلی کوچک هستند. بنابراین بسیاری از افراد هنگام ورود به چنین فضاهای کوچکی احساس خوبی نسبت به فضا ندارند.  طراحان با ارائه راهکارهایی سعی کرده اند تا مشکلات موجود در فضاهای کوچک را تا حد امکان کاهش دهند. آن ها توانسته اند با استفاده هوشمندانه از مواد و متریال، رنگ ها و ارائه ایده های نو، فضایی کاملا دنج و روشن را در دکوراسیون خانه های کوچک ایجاد کنند.  بنابراین در این بخش در خط معمار تصمیم داریم تا برخی از این نکات مهم در دکوراسیون خانه های کوچک را برای شما به اشتراک بگذاریم:

برجسته سازی بخشی از دیوار

اگر در یکی از دیوار های اصلی در آپارتمان خود فرورفتگی همانند فضای شومینه دارید، می توانید با رنگ آمیزی آن به صورت تیره عمق ایجاد کنید. همچنین اگر کف سالن منزل شما از چوب می باشد، می توانید این بخش از دیوار منزل خود را با سبز تیره بپوشانید، این کار عمق زیبایی به سالن می افزاید، به خصوص اگر بقیه سالن را با رنگ های روشنی چون کرم و سفید رنگ آمیزی کرده باشید.

انتخاب مبلمان برای فضا

در صورتی که دارای فضای محدود می باشید، سعی کنید از مبلمانی استفاده کنید که متناسب با فضای شما می باشند. به جای اینکه از مبلمان بزرگ استفاده کنید، می توانید به دنبال صندلی های کوچک و کم جا باشید. همچنین، در چنین شرایطی از نورپردازی های سقف و دیواره ها که جای کمتری را اشغال می کنند، به جای نورپردازی در  کف سالن استفاده کنید.

استفاده از میزهای گرد

طراحان در فضاهای محدود معمولا میزهای گرد را پیشنهاد می کنند، زیرا می توان در صورت عدم نیاز در کنج خانه قرار داد. این نوع میزها معمولا مانند میزهای مربع و مستطیل شکل، فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

ورود نور طبیعی و هوای مطبوع از طریق پنجره ها

یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام دکوراسیون خانه های کوچک مورد توجه تمامی طراحان قرار می گیرد، ورود نور طبیعی و هوای مطبوع در فضای داخلی منزل می باشد. همچنین حضو نور به اندازه کافی باعث می شود تا فضا بزرگ تر نیز به نظر برسد. بنابراین توصیه می شود که از پرده های ضخیم در خانه های کوچک استفاده نشود تا نور به اندازه کافی فضای داخلی را روشن سازد. همچنین سعی کنید تا از قرار دادن اشیایی که مانع ورود نور به فضای داخلی می شوند، بپرهیزید.

استفاده از آینه

یکی از راه هایی که باعث می شود تا فضاها کوچک، بزرگتر از آن چه هستند به نظر برسند، آینه ها هستند. آینه ها نور را در فضای داخلی منعکس می کنند وفضا را بزرگ تر جلوه می دهند.

استفاده از کفپوش یکنواخت

به کار گرفتن کفپوش های یکنواخت در سراسر آپارتمان، به خصوص برای خانه هایی با پلان باز منجر به بزرگتر دیده شدن آن فضا می شود.

نصب درب های تاشو

بیش تر طراحان توصیه می کنند که آپارتمان های کوچک با پلان باز طراحی شوند. در چنین مواردی، درب های کشویی بهترین گزینه  برای آپارتمان های کوچک می باشند که در صورت نیاز از آن ها استفاده شود.

در مجموع می توانیم بگوییم که داشتن آپارتمان کوچک بدان معنی نیست که در طراحی آن دارای محدودیت هستید. شما می توانید از هر فرصت مناسب و متریال و ایده هایی که باعث می شود تا فضای منزل شما بزرگتر به نظر برسد، استفاده کنید. در ادامه خط معمار، دو پروژه از دکوراسیون خانه های کوچک با متراژ زیر ۴۰ متر را برای شما آماده کرده و ارائه خواهد داد.

پروژه اول

این آپارتمان به مساحت ۳۲ متر مربع روسیه قرار دارد. در این پروژه ما می توانیم مشاهده کنیم که طراح چگونه با قرارگیری مناسب مبلمان توانسته فضای نشیمن را به حداکثر برساند. استفاده از کاشی های آجری، در سالن نشیمن، جلوه ای متفاوت ایجاد کرده است. نوع و رنگ مبل باعث شده که فضای باریک بزرگ تر از آن چه که هست به نظر آید. طراح با به کار گرفتن خلاقیت خود، دیواره میان آشپزخانه و سالن را به گونه ای طراحی کرده که به عنوان میز غذاخوری نیز از آن استفاده کرد. بنابراین دو صندلی در یک طرف در سالن نشیمن قرار داده و در مقابل نیز در آشپزخانه نیز به همین صورت صندلی قرار داده است.

دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک

پروژه دوم

در پروژه دوم نیز طراح با استفاده از سبک مینیمال به طراحی داخلی منزل کوچک پرداخته است. در انتهای سالن نشیمن، دفتر کار خانگی مشاهده می شود که با طراح با رنگ تیره سعی کرده از نشیمن جدا کند.

دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Homedesigning

تعداد بازدید: 985

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *