طراحی دکوراسیون داخلی پنت هاوس دوطبقه

طراحی دکوراسیون پنت هاوس دوطبقه

طراحی دکوراسیون داخلی پنت هاوس دوطبقه

در این بخش قصد داریم تا به طراحی دکوراسیون داخلی پنت هاوس دوطبقه مدرن بپردازیم. همانطور که می دانید به واحد آپارتمانی گفته می‌شود که در بالاترین طبقه مسکونی مجتمع‌های آپارتمانی و برج‌ها ساخته می‌شوند و در آنها از وسایل و امکانات لوکس و گران‌قیمت استفاده می‌شود.این اصطلاح در اصل به خانه های کوچکی اشاره می شد که بر روی سقف و پشت بام آپارتمان ها ساخته می شود. ایده اصلی ساخت آپارتمان های پنت هاوس از دهه ۱۹۲۰ هنگامی که رشد اقتصادی در آمریکا رونق گرفت، آغاز شد. تقاضای زیاد برای زندگی در مناطق شهری و ثروت آمریکایی ها به ساخت آپارتمان های لوکس در طبقه بالا یا طبقه ساختمان ها منجر شد.

 آپارتمان پنت هاوس نه تنها از مزایای یک آپارتمان معمولی مانند امنیت و محل مناسب، بلکه از سایر امکانات خانه های معمولی مانند اندازه و طراحی نیز برخوردار است.همانند آپارتمان های دیگر، پنت هاوس ها نیز در قلب مراکز شهری واقع شده اند. ساکنیم پنت هاوس ها اغلب از چشم انداز زیبای اطراف شهر بهره مند می شوند. دسترسی به آپارتمان پنت هاوس معمولا توسط آسانسور جداگانه ارائه می شود.

شرح پروژه 

اکنون به شرح طراحی دکوراسیون داخلی پنت هاوس دوطبقه در اکراین می پردازیم. این پروژه در طبقه بالایی یک آپارتمان قدیمی که در سال ۱۹۱۷ ساخته شده بود قرار دارد. مساحت این ساختمان ۲۱۲ متر مربع می باشد.  برای افزایش عامل سرگرم کننده خانه خانواده، یک اسلاید فلزی بزرگ در طول بازسازی برای اتصال طبقه اول و دوم نصب شد. این ویژگی طراحی غیر معمول، متناسب با سایر عناصر طراحی شده در این پروژه می باشد. پالت رنگی استفاده شده در طی طراحی داخلی سفید، خاکستری، گرافیتی، بلوطی و تنالیته هایی از آبی کمرنگ می باشد. 

کارفرما از تیم طراحی خواست تا برخی خواسته های آن ها را اجرا کنند. با توجه به اینکه افراد خانه دارای فعالیت و مشغله های زیادی در بیرون از خانه دارند، می خواهند در خانه تنها به استراحت بپردازند. علاوه بر این می خواهند فضای داخلی آن ها علاوه بر ایجاد آرامش کسل کننده نیز نباشد. قرار گیری و نظم این اسلاید به عنوان یک چالش بزرگی برای طراحان و تیم سازندگان بود. با توجه به نوع سقف میان این دو طبقه، تهدیدی برای یکپارچگی کلیه ساختار ساختمان وجود دارد اگر حتی یک بخش کوچک از آن حذف شود. تیم توسعه مجدد خود را به شدت برای مکان هایی که این عنصر را می پذیرفت محدود کرده است. بنابراین در نهایت آن ها فرمی منحنی که حالتی سرگرم کننده نیز برای ساکنین داشت، ایجاد کردند. این اسلاید منتهی به سالن نشیمن می باشد.

طراحان برای پوشش دیواره ها از آجر و گچ و برای پوشش کف سالن از چوب استفاده کرده اند. یکی از ایده های جذاب و چشمگیر در  طی بازسازی پروژه ایجاد یک فضای سبز بر روی دیواره میان آشپزخانه و فضای غذاخوری می باشد. میز غذاخوری در کنار پنجره قرار داده شده تا افراد در هنگام غذاخوردن از چشم انداز منظره بیرونی نیز لذت ببرند. 

در فضای آشپزخانه یکی از دیواره ها در زیر راه پله ها قرار گرفته و کابینت ها نیز در هماهنگی با سایر بخش های خانه نیز از جنس چوب انتخاب شده است. به دلیل انتقال راه پله ها دیگر فضای آشپزخانه مانند سابق از فضای نشیمن جدا نمی باشد. می توانیم بگوییم که در بازسازی پروژه در طبقه پایین فضاهای اجتماعی خانه همچون سالن نشیمن، آشپزخانه و فضای غذاخوری قرار دارد و بخش های خصوصی مانند اتاق خواب و سرویس های بهداشتی در طبقه بالا قرار دارد. قرار دادن پنجره های سقفی در اتاق خواب باعث کمی شود تا نور طبیعی به این فضا بتابد و در طول روز فضا را روشن کند. در اتاق خواب مستر و اتاق خواب میهمان از رنگ آبی استفاده شده است. همانند سایر بخش های خانه کف اتاق ها از چوب و دیوراه ها از آجر پوشیده شده است. برخلاف رنگ های روشن در این فضا طراحان برای سرویس بهداشتی از پالت رنگی خنثی استفاده کرده اند.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

طراحی دکوراسیون پنت هاوس دوطبقه طراحی دکوراسیون پنت هاوس دوطبقه طراحی دکوراسیون پنت هاوس دوطبقه طراحی دکوراسیون پنت هاوس دوطبقه طراحی دکوراسیون پنت هاوس دوطبقه طراحی دکوراسیون پنت هاوس دوطبقه طراحی دکوراسیون پنت هاوس دوطبقه طراحی دکوراسیون پنت هاوس دوطبقه طراحی دکوراسیون پنت هاوس دوطبقه طراحی دکوراسیون پنت هاوس دوطبقه طراحی دکوراسیون پنت هاوس دوطبقه طراحی دکوراسیون پنت هاوس دوطبقه طراحی دکوراسیون پنت هاوس دوطبقه طراحی دکوراسیون پنت هاوس دوطبقه طراحی دکوراسیون پنت هاوس دوطبقه طراحی دکوراسیون پنت هاوس دوطبقه طراحی دکوراسیون پنت هاوس دوطبقه طراحی دکوراسیون پنت هاوس دوطبقه طراحی دکوراسیون پنت هاوس دوطبقه طراحی دکوراسیون پنت هاوس دوطبقه طراحی دکوراسیون پنت هاوس دوطبقه طراحی دکوراسیون پنت هاوس دوطبقه طراحی دکوراسیون پنت هاوس دوطبقه طراحی دکوراسیون پنت هاوس دوطبقه طراحی دکوراسیون پنت هاوس دوطبقه طراحی دکوراسیون پنت هاوس دوطبقه طراحی دکوراسیون پنت هاوس دوطبقه طراحی دکوراسیون پنت هاوس دوطبقه طراحی دکوراسیون پنت هاوس دوطبقه

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Homedesigning

تعداد بازدید: 829

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *