کاربرد چوب و بتن اکسپوز در دکوراسیون خانه های ۵۰ متری

دکوراسیون خانه های ۵۰ متری

استفاده از متریال چو ب و بتن اکسپوز در دکوراسیون خانه های ۵۰ متری

در سال های اخیر ما به وفور شاهد استفاده از متریالی چون چوب و بتن اکسپوز در دکوراسیون داخلی خانه ها می باشیم. این دو متریال دارای ویژگی هایی متضاد هستند و زمانی که به طور هوشمندانه در کنار هم قرار بگیرند، می توانند فضای متعادلی را ایجاد کنند. خط معمار در این بخش قصد دارد تا این دو متریال را در دکوراسیون خانه های ۵۰ متری بررسی کند. اما قبل از بررسی پروژه ها بهتر است که ابتدا برخی از ویژگی های چوب و بتن را مطرح کرده و کاربرد آن ها در طراحی داخلی منزل بیان کنیم.

بتن اکسپوز

بتن اکسپوز از دسته متریالی است که کار کردن با آن هم سخت و هم آسان می باشد. کار کردن با آن آسان است زیرا، از یک طرف می توان آن را در انواع پروژه ها به کار برد، و از طرفی دیگر کار کردن با آن دشوار است زیرا در تمامی سبک های دکوراسیون نمی توان به سادگی استفاده کرد. بتن معمولا در دکوراسیون هایی با سبک صنعتی و مدرن مورد استفاده قرار می گیرد و در سایر سبک ها جلوه ی دلنشینی نخواهد داشت.

امروزه عموم افراد تمایل به استفاده از بتن در دکوراسیون داخلی منزل خود دارند. شاید یکی از دلایل اصلی آن ماندگاری بالای این متریال باشد. اما باید دقت داشته باشید که سطوح آن برای هر بخشی که به کار می برید، صاف و صیقلی باشد تا نظافت آن به سادگی صورت بگیرد.

همانطور که می دانید ایجاد بافت در دکوراسیون، جذابیت بصری ایجاد می کند. علاوه بر ایجاد جذابیت می توان آن بخش را به نقطه کانونی منزل خود تبدیل کرد. به همین دلیل بسیاری از افراد برای ایجاد بافت از بتن استفاده می کنند. همانطور که می دانید این متریال ماهیت سردی دارد، بنابراین استفاده از آن در کنار متریال گرمی چون چوب تعادل بصری ایجاد می کند. اکنون در ادامه به شرح برخی از ویژگی های چوب در دکوراسیون منزل می پردازیم.

چوب

چوب از دیگر متریال محبوب مورد استفاده در طراحی منازل می باشد. این متریال به دلیل استحکامی که دارد، سال هاست که در ساخت خانه ها و همچنین در فضای داخلی به کار می رود. علاوه بر مستحکم بودنش، چوب خواص جالب دیگری دارد که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم.

در ابتدا می توانیم بگوییم که استفاده از آن بسیار آسان است. همچنین چوب دارای انواع مختلفی است که هر یک از انواع آن ها دارای ویژگی های بصری و منحصر به فرد خود هستند. یکی دیگر از ویژگی های چوب بادوام بودن آن است. بنابراین این نقاط قوت در ترکیب با ظاهر گرم چوب ، آن را به عنوان یک ماده عالی برای تزئین یک فضای داخلی تبدیل می کند.

چوب به عنوان کفپوش

در دکوراسیون داخلی چوب اغلب به عنوان کفپوش انتخاب می شود. استفاده از چوب علاوه بر ایجاد جذابیت بصری، گرما را به فضای داخلی می افزاید.

چوب به عنوان پارتیشن

چوب یکی از ایده آل ترین متریال برای پارتیشن ها می باشد. به عنوان مثال شما می توانید برای جداسازی اتاق نشیمن و غذاخوری از انواع پارتیشن های چوبی استفاده کنید. چنین دیواری به افراد این امکان را می دهد تا علاوه بر حفظ ارتباط میان دو فضا، اتاق مورد نظر خود را ایجاد کنند.

چوب برای پوشش سقف، راه پله ها و درها

همانطور که در ساخت خانه های قدیمی رایج بود، امروزه نیز طراحان در سقف برخی از خانه ها از چوب استفاده می کنند. همچنین در های فضای داخلی منازل عمدتا از جنس چوب می باشد، مگر اینکه بر اساس سلیقه کارفرما از سایر متریال استفاده شود. استفاده از چوب در ساخت راه پله های داخلی نیز صدق می کند. راه پله های چوبی ظاهری زیبا و بی نظیری را به منازل می افزایند.

مبلمان چوبی

همانطور که در گذشته رایج بود، امروزه نیز عمده مبلمان منازل از جنس چوب می باشد. میز غذاخوری، صندلی ها، کمدها، کابینت ها و سایر اشیا همگی از جنس چوب می باشند.

اکنون خط معمار برای شما کاربران گرامی در ادامه شرح ویژگی های چوب و بتن، دو نمونه فوق العاده دکوراسیون داخلی را معرفی خواهد کرد.

پروژه اول

این آپارتمان در شهر Odessa در اکراین قرار دارد. پس از ورود به خانه، افراد با فضای نشیمن و یک دیوار بزرگ چوبی روبرو می شوند که نورپردازی مخفی آن، توجه را به خود جلب می کند. با توجه به محدودیت فضا، اتاق خواب در این پروژه دارای پلان باز می باشد و در منطقه ای بالاتر از سطح کف خانه قرار دارد. طراح برای بهره مندی صاحب خانه از چشم انداز فضای بیرونی تخت را رو به پنجره قرار داده است. دیوار چوبی در سالن نشیمن تا آشپزخانه و فضای غذاخوری ادامه می یابد. فضای خواب توسط یک دیوار بتنی از فضای غذاخوری جدا شده است.

دکوراسیون خانه های ۵۰ متری دکوراسیون خانه های ۵۰ متری دکوراسیون خانه های ۵۰ متری دکوراسیون خانه های ۵۰ متری دکوراسیون خانه های ۵۰ متری دکوراسیون خانه های ۵۰ متری دکوراسیون خانه های ۵۰ متری دکوراسیون خانه های ۵۰ متری دکوراسیون خانه های ۵۰ متری دکوراسیون خانه های ۵۰ متری دکوراسیون خانه های ۵۰ متری دکوراسیون خانه های ۵۰ متریدکوراسیون خانه های ۵۰ متری

پروژه دوم

این پروژه نیز همانند پروژه قبلی در شهر Odessa قرار دارد. این آپارتمان نیز دارای پلان باز می باشد. جزیره آشپزخانه فضای نشیمن را از آشپزخانه جدا می سازد. دیوار بتنی میان اتاق خواب و سالن نشیمن به عنوان پس زمینه تلویزیون انتخاب شده است.

دکوراسیون خانه های ۵۰ متری دکوراسیون خانه های ۵۰ متری دکوراسیون خانه های ۵۰ متری دکوراسیون خانه های ۵۰ متری دکوراسیون خانه های ۵۰ متری دکوراسیون خانه های ۵۰ متری دکوراسیون خانه های ۵۰ متری دکوراسیون خانه های ۵۰ متری دکوراسیون خانه های ۵۰ متری دکوراسیون خانه های ۵۰ متری دکوراسیون خانه های ۵۰ متری

در این بخش به کاربرد چوب و بتن اکسپوز در دکوراسیون خانه های ۵۰ متری پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: homedesigning

تعداد بازدید: 637

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *