طراحی دفتر کار مدرن، شناخت نیازهای یک فضای اداری

طراحی داخلی اداری،طراحی دفتر کار مدرن،طراحی داخلی دفتر اداری،دکوراسیون دفتر کار

طراحی دفتر کار مدرن، شناخت نیازهای یک فضای اداری –

معماری: گروه معماری Metaforma

موقعیت: پوزنان، لهستان

متراژ: ۴۰۰۰ مترمربع

سال: ۲۰۱۶

از زبان معمار پروژه: فضاهای اداری اغلب طراحی غیردوستانه دارند و نوعی خشکی در فضا مشهود است. تیم طراحی و معماری Metaforma در این پروژه با چالش طراحی فضایی روبرو بود که نه تنها می بایست تمرکز کاری کامل کارکنان در آن لحاظ و دیده می شد، بلکه می بایست فضاهایی برای استراحت کامل بصورت همزمان، در آن تدارک دیده شده باشد.

در این میان، ایده آکوستیک کردن فضا برای کنترل صدا و همچنین ایجاد فضاهای شخصی کاری، تبدیل به کانسپت و راهنمای تیم طراحی شد.

طراحی داخلی اداری،طراحی دفتر کار مدرن،طراحی داخلی دفتر اداری،دکوراسیون دفتر کار

در پروسه طراحی این فضای اداری، چندین فضای مختلف و شناسایی شدند که البته بسیار مشخص اند: فضای ورودی، فضای کاری باز مخصوص مرکز تماس، اتاق کنفرانس، اتاق جلسه کوچک، اتاق های کوچک برای صحبت های خصوصی کاری و همچنین استراحت.

در میان فضاهای مشخص شده، بخش مرکز تماس به دلیل صدای زیادی که تولید می نمود، نیاز به طراحی خاص و متفاوت نسبت به سایر بخش ها داشت تا صدای این بخش کنترل گردد و روی سایر فضاها تاثیر زیادی نگذارد.

یکی از فضاهای دیگر نیز که به آن اشاره شد، اتاق های ملاقات کوچک بود که هم به منظور برگزای جلسات کوچک مورد استفاده قرار می گیرد و هم اینکه به عنوان فضای استراحت مورد بهره برداری است. طبیعتا برگزاری جلسات کوچک در این اتاق ها از نظر اقتصادی نیز به صرفه خواهد بود. منظور از شناخت نیازهای یک فضای اداری در عنوان این مطلب، اشاره به همین بهینه سازی فضاها و خلق فضاهای چند منظوره دارد.

یکی دیگر از نکاتی که در کانسپت این دفتر کار مطرح شد، کاهش متریال های مورد استفاده در فضا برای ایجاد سادگی و همچنین استفاده از رنگ های پاستیلی بوده است. چوب با یک تم رنگی گرم نیز بصورت عمده در این دفتر کار مورد استفاده قرار گرفته است. مبلمان و کارهای دکوراتیو صورت گرفته با چوب در طراحی این فضا را می توانید در تصاویر مشاهده نمایید.

در ادامه دعوت می کنیم تصاویر این فضا را مشاهده و بررسی نمایید.

طراحی داخلی اداری،طراحی دفتر کار مدرن،طراحی داخلی دفتر اداری،دکوراسیون دفتر کار طراحی داخلی اداری،طراحی دفتر کار مدرن،طراحی داخلی دفتر اداری،دکوراسیون دفتر کار طراحی داخلی اداری،طراحی دفتر کار مدرن،طراحی داخلی دفتر اداری،دکوراسیون دفتر کار طراحی داخلی اداری،طراحی دفتر کار مدرن،طراحی داخلی دفتر اداری،دکوراسیون دفتر کار طراحی داخلی اداری،طراحی دفتر کار مدرن،طراحی داخلی دفتر اداری،دکوراسیون دفتر کار طراحی داخلی اداری،طراحی دفتر کار مدرن،طراحی داخلی دفتر اداری،دکوراسیون دفتر کار طراحی داخلی اداری،طراحی دفتر کار مدرن،طراحی داخلی دفتر اداری،دکوراسیون دفتر کار طراحی داخلی اداری،طراحی دفتر کار مدرن،طراحی داخلی دفتر اداری،دکوراسیون دفتر کار طراحی داخلی اداری،طراحی دفتر کار مدرن،طراحی داخلی دفتر اداری،دکوراسیون دفتر کار طراحی داخلی اداری،طراحی دفتر کار مدرن،طراحی داخلی دفتر اداری،دکوراسیون دفتر کار طراحی داخلی اداری،طراحی دفتر کار مدرن،طراحی داخلی دفتر اداری،دکوراسیون دفتر کار طراحی داخلی اداری،طراحی دفتر کار مدرن،طراحی داخلی دفتر اداری،دکوراسیون دفتر کار طراحی داخلی اداری،طراحی دفتر کار مدرن،طراحی داخلی دفتر اداری،دکوراسیون دفتر کار

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir – RetailDesignBlog – archdaily

تعداد بازدید: 3,359

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *