آن چه در هنگام دکوراسیون آشپزخانه باید بدانید!

جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه

افراد و طراحان هنگامی که قصد طراحی و یا بازسازی آشپزخانه را دارند، همواره به دنبال جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه و همچنین جدید ترین مدل کابینت در آن سال می باشند. برخی از افراد برای بازسازی آشپزخانه منزل خود به دفاتر طراحی داخلی مراجعه می کنند و از طراحان می خواهند که آشپزخانه ای متناسب با فضای موجود و سبک دکوراسیون منزلشان طراحی کنند که به نظر ما نیز بهترین راه همین کار است، چرا که طراحان تمامی جوانب و مسائل فنی را در نظر گرفته و با توجه به آن ها سعی می کنند که از فضای موجود بیش ترین بهره را برده و در نتیجه فضایی جادار و زیبا از لحاظ بصری را برای شما طراحی کنند. از طرفی نیز سپردن این کار به طراحان باعث می شود تا از پرداخت هزینه های اضافی بپرهیزید. به عنوان مثال ممکن است که شما برای بخش هایی از آشپزخانه کابینت در نظر گرفته باشید که از دید طراحان هیچ گونه نیازی به نصب آن وجود ندارد، در نتیجه هم فضای اضافی را اشغال کرده اید و هم هزینه ای مضاعف را باید پرداخت کنید. پس توصیه ما به شما این است که تا حد امکان این کار را به کاردان آن بسپارید و تا حدامکان با یک طراح داخلی مشورت کنید.

با این جود بسیاری از افراد هستند که می خواهند بازسازی آشپزخانه را خود شان انجام دهند. پس در چینین حالتی شما باید تجربه و اطلاعات کافی را در رابطه با دکوراسیون آشپزخانه داشته باشید. در غیر این صورت بهتر است که اطلاعات خود را با مطالعه در این زمینه افزایش دهید. افزایش اطلاعات در هر زمینه ای باعث می شود که هنگام اجرای کار کمترین میزان خطا را داشته و در نتیجه آشپزخانه رویایی خود را طراحی کنید. از این رو خط معمار نکاتی مهم و ضروری را درباره جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه برای شما به اشتراک خواهد گذاشت. شما می توانید با مطالعه این بخش بر میزان آگاهی های خود در حوزه طراحی آشپزخانه بیفزایید و خودتان طراح آشپزخانه منزلتان شوید.

بازسازی و دکوراسیون آشپزخانه

هنگام طراحی فضاهای مسکونی، خواه این ساختمان جدید باشد و خواه بازسازی یک واحد موجود، طراحی آشپزخانه یکی از پیچیده ترین بخش های یک واحد مسکونی به حساب می آید. آشپزخانه ها اغلب به عنوان قلب تپنده منزل و قطب تعامل اجتماعی و محل اجتماعات خانوادگی فعالیت دارد، بنابراین مهم است که این فضا بتواند بیش ترین میزان انعطاف پذیری را برای افراد فراهم آورد. اگرچه عملکرد آشپزخانه سال هاست که بدون تغییر و ثابت باقی مانده، اما طراحی آن ها به مرور زمان دستخوش تغییرات بسیاری شده است. این تغییرات از طراحی آشپزخانه های بسته گرفته تا آشپزخانه های اُپن و جزیره متغییر بوده است. در ادامه برای شما دنبال کننده های خط معمار چندین نکته مهم و کاربردی درباره طراحی یک آشپزخانه کاربردی و زیبا را آماده ساخته و ارائه خواهیم داد:

لی اوت (چیدمان)

به عنوان اولین قدم در طراحی آشپزخانه ها، داشتن یک تعریف صحیح از چیدمان و قرارگیری هر یک از اجزای آشپزخانه در جای مناسب خود، ضروری و مهم است. براساس یک قاعده کلی، بهتر است که از یک سیستم مثلث شکل استفاده کنید به گونه ای که سینک ظرف شویی، اجاق گاز و یخچال در امتداد سه دیوار مختلف قرار گرفته و یک فرم مثلثی را تشکیل دهند. این نوع چیدمان از تماس مستقیم بین مناطق گرم و سرد جلوگیری می کند و در عین حال سلسله مراتبی را نیز برای امور آشپزخانه ایجاد می کند: آماده سازی (سینک)، ذخیره سازی (یخچال) و پخت و پز (اجاق گاز).

جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه

برای آشپزخانه های کوچکی که در آپارتمان های متراژ پایین قرار گرفته اند، از نوع دیگری از چیدمان استفاده می کنند. در این نوع چیدمان تمامی این اجزا ( اجاق گاز، سینک و یخچال) را در برابر یک دیوار واحد قرار می دهند. با این وجود مهم است که یخچال و گاز را در فاصله ای مناسب از هم قرار دهید تا از انتقال حرارت جلوگیری کند.

گردش و جریان در فضا

در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه، گردش و جریان یک امر مهم و اساسی می باشد که باید به موازات لی اوت (چیدمان) اجزا، برنامه ریزی شده و پیش رود. شما باید به این فکر کنید که چه تعداد افراد در این فضا تردد خواهند داشت و چه فعالیت هایی در این بخش صورت خواهد گرفت. بر اساس یک قاعده کلی برای گردش هر فرد به اندازه ۶۰ سانتی متر فضا نیاز است. با این وجود باید فضایی متعادل برای باز شدن درب های کابینت، یخچال و سایر اجزا در نظر داشته باشید.

جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه

کانتر

عرض پیشنهادی برای کانتر در آشپزخانه ۶۰ سانتی متر می باشد و ارتفاع آن نیز باید تقریبا اندازه ای حدود ۸۳ و ۹۰ سانتی متر باشد.

جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه

کابینت آشپزخانه

کف کابینت های بالایی بهتر است که حدود ۱.۴۰ سانتی متر از کف آشپزخانه بالاتر باشد و به علاوه فاصله بین سطح کابینت پایینی و کف کابینت بالایی تقریبا ۵۰ تا ۶۰ سانتی متر در نظر گرفته شود. در مورد نوع و رنگ کابینت ها باید گفت که شما بر اساس سلیقه و سبک دکوراسیون منزل خود باید به انتخاب آن بپردازید. به عنوان مثال اگر سبک دکوراسیون منزل شما کلاسیک است، بهترین گزینه برای شما کابینت های ممبران است. امروزه در بازار طیف گسترده ای از انواع کابینت ها در بازار موجود می باشند و شما می توانید بر اساس مواردی که گفته شد بهترین نوع کابینت را برای آشپزخانه خود خریداری کنید.

جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه

شلف ها

معمولا افراد در آشپزخانه خود انواع مختلفی از اشیا با ابعاد متفاوتی را نگه داری می کنند که این امر نیاز به داشتن شلف ها را ضروری می سازد. این شلف ها با توجه به اشیایی که قرار است در آن قرار گیرند، دارای ابعاد مختلفی می باشند.

جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه

متریال

یکی از مهم ترین مسائلی که هنگام انتخاب متریال بایرای دکوراسیون آشپزخانه خود باید در نظر داشته باشید، دوام و مقاومت متریال در برابر هوازدگی به مرور زمان می باشد. برای سطوح کابینت ها معمولا سنگ های مختلف از جمله سنگ گرانیت را پیشنهاد می کنند که دوام بالایی دارد. اما قیمت بالایی دارد و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست. امروزه متریالی چون کورین برای سطوح کانتر محبوب شده است و در دکوراسیون آشپزخانه کاربرد فراوانی دارد. همچنین شما باید برای سایر متریال چون کفپوش و کاشی ها فاکتورهایی چون مقاومت و نگهداری از آن ها را در نظر داشته باشید.

جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه

نورپردازی

از آن جایی که آشپزخانه در نهایت یک نوع فضای کاری محسوب می شود، مهم است که در نواحی مختلف آن به خصوص بخش هایی که مواد غذایی قرار دارد و پخت و پز صورت می پذیرد، نورپردازی کنید. همچنین کارشناسان و طراحان توصیه می کنند که بهتر است از لامپ هایی با درجه حرارت پایین و خنک استفاده کنید، زیرا رنگ و بافت مواد غذایی را شفاف تر از آن چه که هست نشان می دهند.

 

اکنون خط معمار شما را به دیدن تصاویر تصاویر جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه دعوت می نماید.

جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه جدیدترین دکوراسیون آشپزخانهجدیدترین دکوراسیون آشپزخانهجدیدترین دکوراسیون آشپزخانه جدیدترین دکوراسیون آشپزخانهجدیدترین دکوراسیون آشپزخانه

در این بخش به شرح جدیدترین دکوراسیون آشپزخانه پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 745

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *