مجتمع بوم گردی پورداروم / محمدرضا کهزادی

مجتمع بوم گردی پورداروم / محمدرضا کهزادی

مجتمع بوم گردی پورداروم / محمدرضا کهزادی

معماران: محمدرضا کهزادی

معمار اصلی: محمدرضا کهزادی

معمار اجرایی: میلاد عابدینی

عکس ها: استودیو دید، بنیامین جهانشاهی

حوزه: ۹ متر مربع

سال: ۲۰۲۲

موقعیت: تنکابن، ایران

مجتمع بوم گردی پورداروم  پروژه ای آسان در شهسوار. اقامتگاهی به نام پوردارم که بر فراز تپه ای به همین نام قرار دارد. این مجموعه که توسط دفتر معماری ایران MRK طراحی شده است در ارتفاعی مشرف به شالیزارهای روستا قرار دارد و با اسب یا قاطر به محل اقامت منتقل می شود. در ادامه به شرح این مجموعه می پردازیم.

بررسی های اولیه

صاحب هتل برای انجام مراحل اولیه پذیرش مهمانان و سپس ورود به محل اقامت از دفتر MRK درخواست فضایی موقت و بدون تشریفات در بین مزارع برنج کرد. اما با بررسی های اولیه مشخص شد که این رویداد می تواند برای قدیمی ترین کاربران این فضا یعنی شالیکاران و فضای صبحانه، استراحت، کار بانوان و … مناسب باشد. پس از شروع بررسی سایت و بررسی روستا، این اتفاق را در مرکز محل مشاهده کردند.

موقعیت مکانی

با توجه به موقعیت مکانی فضای آموزشی و بازی کودکان در روستا بد نیست، شاید برای آنها هم مفید باشد. نکته جالب دیگر این است که سایت ثبت شده تریل دویدن شهسوار با نام پوردارم دقیقاً از همین نقطه شروع می شود و معمولاً با هر سری مسابقات، مراسمی در ابتدا و انتهای این جایگاه برگزار می شود، بنابراین باید فکر می کردند که چگونه این می تواند مرحله ای باشد که می تواند برای آنها نیز در دسترس باشد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه مجتمع بوم گردی پورداروم / محمدرضا کهزادی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 500

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *