تفکیک بخش ها با استفاده از رنگ در دکوراسیون داخلی دفتر کار

تفکیک بخش ها با استفاده از رنگ در دکوراسیون داخلی دفتر کار

تفکیک بخش ها با استفاده از رنگ در دکوراسیون داخلی دفتر کار

تفکیک بخش ها با استفاده از رنگ در دکوراسیون داخلی دفتر کار مرکزی Mattel لهستانی که در قلب منطقه تجاری ورشو قرار دارد، فضایی است که همه را به دنیای جادویی سازنده محبوب ترین اسباب بازی های کودکان می برد. باربی، فیشر پرایس، چرخ های داغ یا جعبه کبریت در حال حاضر محصولات نمادینی هستند که به یک عنصر مهم، اما نه غالب، در طراحی داخلی تبدیل شده اند. در ادامه این مقاله به بررسی طراحی داخلی دفتر اداری این شرکا خواهیم پرداخت.

ایده پروژه

معمار پروژه معتقد است ایده اصلی، در توسعه مفهوم دفتر Mattel در ورشو ایجاد یک فضای داخلی چند رنگ بوده است که روح محصولات ایجاد شده توسط برندی را که همه آن را به خوبی می شناسند منعکس می کند. در عین حال، تیم طراحی روی ایجاد فضای داخلی متمرکز بودیم که در نهایت کارمندان را با تعداد رنگ ها و شدت تضادها غرق نکند. از جمله دلایل دیگر، ما تصمیم گرفتیم فضا را بسته به عملکرد انجام شده به صورت بصری متمایز کنیم – او اضافه می کند.

بنابراین، اتاق‌ های جلسه با رنگ‌ ها و نقوش برند از مجموعه سرمایه‌ گذاران آمیخته شدند، در حالی که فضاهای عمومی باز و فضاهای کاملاً کاری با استفاده از پالت رنگی محدود (خاکستری و سفید) و تنها استفاده از لهجه‌ های ظریف در آن آرام‌ تر شدند.

بخض های مختلف در فضای داخلی

از منظر گذرگاه ها یا فضای باز، فضای داخلی دفتر ماتل ممکن است نسبتاً آرام و رام به نظر برسد. معمار آن تأکید می‌ کند که اتاق‌ های جلسه داخل آن‌ ها، که بر اساس اندازه‌ شان گروه‌ بندی شده‌ اند، پر از رنگ هستند.

این دفتر دارای اتاق‌ های ملاقات با اندازه‌ های مختلف، اتاق‌ های همکاری، یک آشپزخانه کاربردی بزرگ، و همچنین فضای باز و مناطق اداری جداگانه است. فضای پذیرایی، همراه با اتاق انتظار، عنصری است که بخشی از شخصیت کلی فضای داخلی است. سقف‌ های سوراخ‌ دار، سقف رنگ‌ شده، چوب گرم یا رنگ‌ هایی مانند سفید، خاکستری و قرمز را نیز می‌ توان در بقیه قسمت‌ های دفتر یافت. نکته ای که به نوبه خود از پیچ و تاب در طراحی داخلی خبر می دهد، مبل راحتی به شکل اتوبوس باربی است.

اتاق های جلسات

دو اتاق جلسه اصلی و بزرگ نشان دهنده شناخته شده ترین برندها، Barbie و Fisher Price هستند. از آنجایی که اتاق ها می توانند به یکدیگر متصل شوند، از نظر بصری با یکدیگر ارتباط دارند، در حالی که تصویر آینه ای از یکدیگر هستند. اتاق‌ های چهار نفره کوچک‌ تر آن‌ هایی هستند که تحت برندهای Hot Wheels و Matchbox هستند.

در این مورد نیز از نظر بصری شبیه به یکدیگر هستند. بر روی دیوارها گرافیک های آماده شده توسط سرمایه گذار و lacobel برای نوشتن ایجاد شده است. در هر دو اتاق، یک راه‌ حل غیر متعارف، میزهایی است که بر اساس قطعات موتور خودرو، و صندلی‌ های کنفرانس اصلاح‌ شده از صندلی‌ های اصلی خودرو ایجاد شده‌ اند. گروه سوم شامل اتاق های کوچکی است که عمدتاً برای جلسات صمیمی در نظر گرفته شده است. ویژگی مشترک این اتاق ها نحوه و مکان پرداخت خاص است. با این حال، هر یک از آنها همچنین دارای یک عنصر متمایز از نام تجاری هستند، مانند یک تخته بازی دستمالی به شکل یک میز یا دیواری از بلوک های Megabloks. در هر یک از این اتاق‌ ها، سقف و دیوارها دارای رنگ‌ های زنده غیرعادی از طرح رنگ هر محصول هستند که بر شخصیت برندی که نشان می‌ دهد تاکید می‌ کند.

فضاهای عمومی اداری

از سوی دیگر، فضاهای کارکنان در فضای باز در یک طرح رنگی سفید خاکستری با عناصر قرمز نگهداری می شوند. سقف در این قسمت ها یک عنصر مشترک برای کل چیدمان است، اما لامپ های نمدی با قطر بزرگ بالای میزها آویزان هستند. دیوارها با پانل های تزئینی با روکش پارچه در دو رنگ تزئین شده است. از سوی دیگر، مناطق اجتماعی و منطقه همکاری همراه با منطقه چیل اوت بسیار جسورانه‌تر تزئین شده اند.

در اتاق اجتماعی، ما می خواستیم برخی از کارهای تکمیلی را اضافه کنیم تا به آشپزخانه یک حس یکپارچه سازی شود. از این رو، در کابینت‌های آشپزخانه، جلوی فلوت‌دار یا یک کانتر ترازو روشن و روی دیوار نئون خواهید دید. معمار Zuzanna Wojda می گوید: در زیر سقف، ما تخت گل های فولادی با فلز منبسط شده طراحی کردیم، جایی که گیاهان زنده در گلدان رشد می کنند.

یکی دیگر از مزیت های غیرقابل انکار این اتاق، قرار گرفتن آن در پلان طبقه از گوشه ۳۴ است که نمای پانوراما از ورشو و اطراف آن را در طول یک استراحت قهوه ارائه می دهد. به همین دلیل، آشپزخانه با مناطق نشیمن متنوع  از صندلی‌ ها، صندلی‌ ها و یک مبل گرفته تا هوکرها در میز بار مستقیماً در ارتفاع، طراحی شده است.

دفتر با عملکردهای متنوع

از طرف دیگر، منطقه همکاری به منطقه چیل اوت، بخشی از دفتر با عملکردهای متنوع است. این به عنوان فضایی برای همکاری، بلکه برای آرامش سازماندهی نه تنها جلسات داخلی بزرگتر عمل می کند. مبلمان راحتی مانند مبل مدولار، صندلی های راحتی یا تاب های متصل به سقف و همچنین صندلی های بلند با میز کوچک و راحت برای کار با لپ تاپ در این اتاق قرار داده شده است.

و اگرچه قرار دادن چنین تعداد زیادی از عملکردها در یک منطقه نسبتاً کوچک در هنگام تهیه طرح چیدمان فضایی کاملاً یک چالش بود، همانطور که می بینید، معماران BIT CREATIVE صد در صد با آن روبرو شدند.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه تفکیک بخش ها با استفاده از رنگ در دکوراسیون داخلی دفتر کار دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archilovers

تعداد بازدید: 38

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *