بررسی چند ایده برای طراحی گالری مدرن و مینیمال

ایده برای طراحی گالری

خط معمار در این بخش قصد دارد تا چندین ایده برای طراحی گالری را برای کاربران گرامی به اشتراک بگذارد. طراحی گالری ها می توانند پروژه ای چالش برانگیز برای طراحان و معماران داخلی باشند. نحوه طراحی داخلی یک گالری هنری نه تنها بر نحوه دریافت و درک بصری و همچنین پیمایش فضایی تأثیر مستقیم می گذارد، حتی ممکن است که بر موفقیت اقتصادی آن گالری نیز تأثیر گذار باشد. به عنوان مثال اگر بخشی از یک گالری هنری کم نور باشد و یا در انتهای راهرویی قرار گرفته باشد که کاملا در دید نباشد، ممکن است که افراد از آن بخش ها بازدید نکرده و در نتیجه می تواند تأثیر عمیقی کاهش فروش اثر داشته باشد. بنابراین در ادامه به ارائه چند ایده برای طراحی گالری می پردازیم.

ایده برای طراحی گالری

در ابتدا بهتر است که لیستی از عملکردها تهیه کنید. بیش تر گالری ها دارای فضاهایی چون سالن اصلی گالری، یک دفتر و همچنین یک انبار برای نگهداری آثار هستند. هر گالری هنری بسته به موقعیت و شرایط کاری اش از نظر نیازها و اندازه ها متفاوت است. همواره سعی کنید تا فضای گالری بازی را طراحی کنید. بسته به میزان فضای موجود، نوع اثر هنری که نمایش داده خواهد شد و مقیاس کار، فضای گالری ها متفاوت از یکدیگر خواهند بود. اگر در گالری که قصد طراحی آن را دارید، عمده آثار تابلو هستند و قرار است که بر روی دیوارها نصب شوند، بهتر است که فضای دیوار بیش تری را داشته باشید.

گالری هایی که الویتشان با نمایش و ارائه آثار حجمی است، بهتر است که سعی کنند اتاق های بیش تری برای قرارگیری آثار در نظر بگیرند. شما می توانید به عنوان طراحی در طراحی فضای داخلی گالری از دیوارهای متحرک استفاده کنید. دیوارهای متحرک این امکان را به شما می دهند تا بر اساس نیاز خود آن ها جابجا کنید.

سعی کنید یک دفتر کار در فضای گالری طراحی کنید. معمولا این دفتر در بخش جلویی سالن اصلی گالری قرار می گیرد و مراجعه کنندگان می توانند در ابتدای ورود خود با این بخش روبرو شوند و اگر سوالی داشتند از کارمندان گالری راهنمایی بخواهند. این بخش باید از سالن اصلی نمایش جدا بوده و با سایر بخش ها مقایسه نشود.

به نورپردازی این فضا توجه داشته باشید. همانطور که می دانید نورپردازی از مهم ترین فاکتورهای طراحی داخلی گالری ها می باشد. نورپردازی خوب و مناسب می تواند یک اثر هنری را برجسته و جذاب جلوه دهد. سعی کنید نوری یکپارچه در فضای داخلی گالری ایجاد کرده و دیوارهایی را که مسیر نور را مسدود می کنند را به خاطر بسپارید. نورپردازی زنجیره ای بهترین و ایده آل ترین نوع نورپردازی برای گالری ها می باشد.

سعی کنید تا یک فضایی برای ذخیره سازی در نظر داشته باشید. گالری هایی که عمده آثارشان به صورت تخت و تصویری است عموما به فضای زیادی برای ذخیره سازی نیاز ندارند. در عوض گالری هایی که آثار حجمی را بیش تر به نمایش می گذارند و حجم زیادی را اشغال می کنند، فضایی بیشتری را برای ذخیره سازی نیاز دارند. این فضا کاملا مجزا از سالن اصلی نمایش قرار دارد، اما باید در بخشی قرار بگیرد که حمل و نقل آثار به سادگی صورت پذیرد. در ادامه خط معمار یک نمونه از گالری مدرن و مینیمال را برای شما به اشترک خواهد گذاشت.

شرح پروژه از زبان معمار

معماری: استودیو SAINZ

موقعیت: برزیل

مساحت: ۲۰۰ مترمربع

سال: ۲۰۱۹

پروژه حاضر در جهت پاسخ به تقاضای فضایی مناسب برای برگزاری نمایشگاه های آثار هنری، همچنین پرفورمنس ها، اینستالیشن ها و همچنین اجرای برخی از کنفرانس های هنری طراحی شد. در این گالری ما با فضایی مینیمال و مدرن روبرو می شویم. طراحان قصد ایجاد یک فضای خالی و در عین حال رسا و واضحی را داشتند. این پروژه به طور همزمان توجه عمیق معماری را به عنوان نمودی از هنر بیان می کند. طراحان نمی خواستند وقتی که ناظران وارد سالن می شوند، فقط آثار را سطحی مشاهده کرده و از آن بگذرند، بلکه می خواستند یک فضایی تعمق آمیزی را ایجاد کنند تا بازدیدکنندگان را در میان فضا نگه دارد.

کل فضا از دو نوع متریال عمده ساخته شد: بتن و آهن. طراحان همچنین معتقد بودند که یک معماری خوب همیشه به دنبال ترکیب برای ایجاد ماهیت مورد نظرش است.

در ادامه با دیدن تصاویر ایده برای طراحی گالری خط معمار را همراهی کنید.

ایده برای طراحی گالری ایده برای طراحی گالری ایده برای طراحی گالری ایده برای طراحی گالری ایده برای طراحی گالری ایده برای طراحی گالری ایده برای طراحی گالری  ایده برای طراحی گالری

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 3,272

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *