تامین نور با آجر های سفالی در معماری اداری

تامین نور با آجر های سفالی در معماری اداری

تامین نور با آجر های سفالی در معماری اداری

پروژه تامین نور با آجر های سفالی در معماری اداری پرده برداری از Premier Office، یک ساختمان اداری برای اجاره در خیابانی آرام در شهر هوشی مین که چندین دفتر اجاره دیگر در آن ساخته شده است، می باشد. تیم طراحی به دنبال ایجاد ساختمانی بوده که بتواند عملکرد نور طبیعی را بدون تأثیر منفی نور مستقیم خورشید به حداکثر برساند. سیستم در و پنجره را می توان در زمانی که هوا خوب است باز کرد. در ادامه به شرح ویژگی های معماری اداری این پروژه می پردازیم.

سازه بتنی و دیوارهای آجری

ساختمان با دیوارهای آجری با سازه بتنی پوشیده شده است. نواحی کاربردی با یک فضای خالی عمودی پیوسته در مرکز تقسیم می شوند که به نور طبیعی و جریان هوا در سرتاسر ساختمان کمک می کند. یک طرف فضای خالی مرکزی فضای اداری است که دو نما برای جذب نور خورشید و باد باز می شود. طرف دیگر شامل سرویس بهداشتی، انباری، آسانسور و پله ها می شود. این دو بلوک توسط راهروهایی که فضای خالی را پوشانده اند به هم متصل می شوند. با اتصال فضای خالی بین راهروها و فضاهای خالی، چه به صورت عمودی و چه افقی، ساختمان می تواند مناطق نور متحرک و جابجایی فضا را در طول روز ایجاد کند.

سایه های متحرک در حرکت نور خورشید

بسیاری دفتر کار را خانه دومی می دانند که در طول روز بیشتر وقت خود را در آن می گذرانند. برای الهام بخشیدن به افرادی که در آنجا کار می کردند، معمار سعی کرد با داشتن یک لایه دوتایی با یک “پرده آجری” منحصر به فرد در بیرون و درهای شیشه ای کشویی آلومینیومی در داخل، فضایی جالب پر از نور و تهویه طبیعی طراحی کند. ساختار دیوار آجری سوراخ دار با زاویه ۴۵ درجه می چرخد تا یک لایه بافر ایجاد کند که تاثیر نور خورشید را کاهش می دهد و سایه های متحرک ایجاد می کند. لایه بافر، با درختان در هم تنیده، به تصفیه هوا و جلوگیری از ورود نور مستقیم خورشید به محیط کار کمک می کند.

طراحی نما

پریمیر آفیس دارای دو نمای باز است که امکان استفاده از نور طبیعی و تهویه را به منظور کاهش مصرف انرژی برای روشنایی و خنک کردن فضا فراهم می کند. در همین حال، فضاهای خالی، درختان، نور، آجر و حتی باران می توانند فضای باز ایجاد کنند، خلاقیت را تحریک کنند و انرژی کسانی که در آنجا کار می کنند را بازسازی کنند. با پوسته آجری سوراخ‌ دار، دیوار چرخیده و شکاف‌ ها، دفتر برتر احساس تهاجم به فضای شهری را ندارد. آوردن مصالح قدیمی مانند آجر به پروژه باعث می شود که ساختمان تازه ساخته با خود محله ترکیب شود.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه تامین نور با آجر های سفالی در معماری اداری دعوت می نماید.

پلان ها، ریاگرام، سکشن و غیره.

 

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 262

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *