بهترین طراحی داخلی منزل مسکونی

بهترین طراحی داخلی منزل مسکونی

بازسازی و طراحی داخلی منزل با گروه معماری آوگون

خانه به عنوان پناهگاه و محل آرامش افراد می باشد. افراد پس از یک روز خسته کننده و استرس آور به سمت منزل خود برای بدست آوردن آرامش پناه می آوردند. بدین ترتیب اگر فضای داخلی خانه متناسب و اصولی سازماندهی نشده باشد، نه تنها می تواند آرامش  را از افراد سلب کرده، بلکه فضای پر تنشی را برای آن ها فراهم آورد. مطالعات و تحقیقات نشان داده است که نوع طراحی و دکوراسیون داخلی خانه های مسکونی به طور مستقیم بر روحیه و روان افراد تأثیر می گذارد. درست است که تمامی منازل دارای تقسیم بندی فضایی و یک طرح کلی می باشند، اما باید به این نکته ی مهم و اساسی اشاره کنیم که آیا تمامی این طرح ها مطابق استاندارهای فضای زندگی می باشد؟ یا مهم تر از همه آیا منزل شما منطبق با روحیات و پاسخگوی نیاز شما می باشد؟ از این رو می توان گفت امروزه بنا به دلایل مختلفی افراد تصمیم به بازسازی و طراحی داخلی منزل مسکونی خود می گیرند. گاهش اوقات شما می خواهید خانه ای  به روز داشته باشید. در برخی موارد بعد از چند سال با آمدن فرزند و یا بزرگ شدن آن ها نیاز به وجود اتاق جداگانه نیاز ایجاد تغییراتی ایجاد می شود. یا این که افراد قصد دارند تا تغییراتی در پلان ساختمان خود ایجاد نمایند. در کل باید بگوییم که دلایل زیادی برای طراحی و دکوراسیون داخلی منازل وجود دارد که در این بخش به برخی از آن ها بسنده کردیم.

بعد از تصمیم گیری اصلی ترین مراحل کار آغاز می شود. آیا افراد خود به تنهایی می توانند فضای منزل خود خود را طراحی کنند که در عین حال زیبا و جذاب و هم متناسب با استاندارد ها بوده و همچنین کاربردی باشد؟ قطعا این طور نخواهد بود، زیرا شما نسبت به خیلی از مسایل فنی و کاربردی  آشنایی ندارید و قطعا با مشکلاتی روبرو خواهید شد و به نتیجه ی دلخواهتان دست نخواهید یافت. پس بهترین کار این است که برای داشتن بهترین طراحی داخلی منزل مسکونی با متخصصان این امر در تماس باشید. گروه معماری آوگون آماده ی ارائه خدمات بهترین طراحی داخلی منزل مسکونی و اجرا می باشد. این مجموعه از معماران جوان و توانمند در امر طراحی داخلی بهره برده و در طول سال های فعالیتش  سعی بر این داشته تا طرح هایی را ارائه دهد که متناسب با نیازها و خواسته های شما و همچنین منطبق با مد روز باشد. به عبارتی می توان گفت اگر شما قصد دارید تا خانه ای مدرن، امروزی و در عین حال با زیرساختی قوی داشته باشید، می توانید این کار را به گروه معماری آوگون بسپارید. گروه معماری آوگون رویاهای شما را طراحی و اجرا خواهند کرد. در ادامه ی مطالب شما را بیش تر با این مجموعه و روند کاری و نمونه کارهای آن ها آشنا خواهیم کرد. شما می توانید برای مشاوره و طراحی داخلی منزل خود با معماران و کارشناسان گروه معماری آوگون تماس بگیرید:

شماره تماس گروه معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

بهترین طراحی داخلی منزل مسکونی با گروه معماری آوگون

گروه معماری آوگون مجموعه ای از متخصصان و طراحان جوان، متخصص و پویایی است که افزون بر یک دهه است که علاوه بر معماری، در زمینه طراحی داخلی مسکونی، اداری، تجاری، فرهنگی و درمانی به طور حرفه ای فعالیت می کند و در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی موفق به کسب جوایزی در سطح داخلی و جهانی بوده است. علاوه بر این به لحاظ جغرافیایی مجموعه آوگون در نقاط مختلف کشور و حتی در سطح جهانی پروژه های طراحی داخلی را در کارنامه خود جای داده است. اعضای این مجموعه آماده ارائه خدمت به کارفرمایان گرامی در زمینه بازسازی و بهترین طراحی داخلی منزل مسکونی می باشند. نحوه برقراری ارتباط و روند کار در گروه معماری آوگون به شرح زیر می باشد:

_  تماس تلفنی با شرکت و اعلام مشخصات پروژه، نیازها و خواسته های خود

_ هماهنگی با کارشناسان جهت برگزاری جلسه اولیه و بررسی پروژه در محل دفتر آوگون (در برخی از موراد در محل پروژه این جلسه برگزار  می شود)

_  بازدید از پروژه

_  توافقات نهایی و عقد قرارداد

_  ارائه طرح اولیه و تکمیل طرح تا تأیید نهایی از جانب کارفرما

_ قرارداد اجرای و آغاز عملیات اجرایی پروژه

شما می توانید برای برقراری ارتباط با متخصصان و کارشناسان در گروه معماری آوگون با شماره زیر تماس بگیرید:

شماره تماس دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

برای مشاهده و بررسی رزومه ی طراحی و دکوراسیون داخلی گروه معماری آوگون می توانید به وبسایت زیر مراجعه نمایید:

Avgoon.org 

انواع سبک های دکوراسیون داخلی

یکی از اولین چیزهایی که برای طراحی داخلی منزل باید در نظر داشته باشید سبک دکوراسیون داخلی منزل شما می باشد. آیا شما می خواهید فضایی لوکس و مجلل داشته باشید یا این که می خواهید فضایی ساده و خلوت بای منزل خود طراحی کنید؟ یا این که از طرفداران فضاهای صنعتی برای منزل خود هستید؟ یا فضاهای سفید و روشن سبک اسکاندیناوی را برای منزل خود می پسندید؟ همه این ها بستگی به سلیقه ی شما دارد. برای این که ساده تر بتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک از سبک های دکوراسیون داخلی با ذائقه و سلیقه ی شما هماهنگی دارد، باید تا حدودی با هر یک از این سبک ها آشنا شوید.

سبک کلاسیک: طراحی و دکوراسیون کلاسیک سبکی است که از دهه ی هفدهم تا نوزدهم میلادی در حوزه های مختلف ادبیات، نقاشی، موسیقی، معماری و دکوراسیون داخلی ظاهر گشت. از شاخصه های اصلی سبک دکوراسیون کلاسیک می توان به تقارن، نظم، ظرافت و غنی بودن اشاره کرد. این سبک در خانه های خاندان های اشرافی اروپای قرن هفدهم به چشم می خورد. با گذشت مدت زمان طولانی، امروزه، این سبک طرفداران خاص خود را دارد و عموم مردم به ویژه ثروتمندان همچنان به سراغ سبک کلاسیک جهت معماری و طراحی داخلی منازل خود می روند. به طور کلی می توان گفت عموم مردم، غنا و شکوه این سبک قدیمی و سنتی را به فضاهای مدرن و امروزی ترجیح می دهند.

سبک مدرن: خانه هایی با سبک طراحی داخلی مدرن، دارای زاویه های راست گوشه، واضح، خطوط مستقیم و طرح های رنگی ساده مانند سیاه، بژ، خاکستری و سفید هستند. سبک مدرن از اوایل قرن نوزدهم رواج یافت و نوع امروزی آن ترکیبی از سبک های مختلف طراحی داخلی مانند اسکاندیناوی، مدرن میانه است. همچنین باید بگوییم که متریال مورد استفاده در این سبک دکوراسیون عمدتا شیشه، کروم و فلز می باشد. به عبارت دیگری می توان گفت متریال کاربردی در طراحی داخلی این سبک شفاف و براق است.

در ادامه به شرح برخی ویژگی های کلیدی سبک مدرن خواهیم پرداخت:

_ نقشه های با پلان باز

_ جلوگیری از تزئینات اضافی

_ تعادل نامتقارن

_ استفاده از رنگ های خنثی یا پالت رنگی خاکی در ترکیب با رنگ های اصلی و تضاد رنگی شدید

_ استفاده از فرش هایی ساده و هندسی

_ کاربرد مبلمان ساده

_ تأکید بر عناصر هنری

_ حضور پر رنگ نور طبیعی و جانمایی پنجره های تمام قد و سرتاسری

سبک مینیمال: تقریباً همه شما می دانید که فضای داخلی مینیمال چیست. گذشته از این واقعیت که کاملاً مخالف حداکثر گرایی است، سبک مینیمالیسم بر این نظریه متمرکز شده است که “کمتر بیشتر است”. سبک مینیمال از نظر فنی یک سبک طراحی داخلی نیست بلکه بیشتر یک سبک زندگی است. مینیمالیسم به سادگی تقلیل همه چیز به سبکی است که فقط بر عملکرد متمرکز باشد. بنابراین، شما می توانید یک خانه مینیمالیستی مدرن یا حتی یک سبک داخلی بوهمی مینیمالیستی داشته باشید. سبک دکوراسیون داخلی مینیمال ترکیبی از پالت های رنگی خنثی یا پالت های خاکی است که احساس گرما و خنکی زیادی دارند.

سبک صنعتی: یک سبک داخلی محبوب به دلیل ظاهر خام و ناتمام آن می باشد. یکی از بارزترین خصوصیات دکوراسیون منازل صنعتی، طراحی پلان کف باز، سقف های بلند، دیوارهای آجری و تاسیسات روی کار آن است. دکوراسیون منازل صنعتی با تعطیلی کارخانه های اروپای غربی در سال ۱۹۱۴ آغاز شد. در نتیجه، بسیاری از انبارها خالی شدند. با افزایش جمعیت، بسیاری از مردم این انبارهای خالی را به مکان های مسکونی تبدیل کردند.

در اینجا سایر ویژگی های اصلی سبک طراحی داخلی صنعتی وجود دارد:

_ ترکیبی از رنگ های خاکستری . خنثی

_ مبلمان کاربردی

_ طراحی با پلان باز

_ لامپ های عتیقه یا با روکش فلزی

_ استفاده از قطعات قدیمی و کارخانه

_ نمای بیرونی با چوب و فلز

_ کفپوش بتنی

_ سبک داخلی صنعتی دو نوع دارد: سبک تیره و آنتیک که تا حدودی مردانه است و سبک سبک تر که برای فضای منزل مناسب تر است.

سبک معاصر: بیشتر افراد سبک مدرن در طراحی داخلی را با طراحی معاصر اشتباه می گیرند. شاید به این دلیل که سبک معاصر شباهت های زیادی با فضای داخلی مدرن دارد. با وجود داشتن تشابهات، آن ها تفاوت زیادی دارند. سبک طراحی داخلی معاصر روان تر است زیرا همیشه در حال تغییر و تکامل است. به علاوه، ضمن تأکیید بر گذشته، به سبکهای جدید یا ترند روز نیز اشاره دارد. از نظر فنی، ترکیبی از عناصر مدرن و سنتی در یک فضا است.  برخی از ویژگی های کلیدی سبک معاصر به شرح زیر می باشد:

_ عدم استفاده از طرح های زینتی

_ طراحی با پلان باز

_ چیدمان های غیرمعمول

_ حضور نور طبیعی

_ طرح رنگ های خنثی

_ استفاده از قطعات و عناصر فلزی، پارچه ای با بافت طبیعی

_ کاربرد تنالیته های چوبی بسیار روشن یا بسیار تیره

سبک اسکاندیناوی: سبک داخلی اسکاندیناوی از سبک زندگی ساده در شمال اروپا (دانمارک، فنلاند ، ایسلند، نروژ و سوئد) الهام گرفته شده است. این سبک دارای ویژگی هایی  شبیه به سبک طراحی داخلی کلاسیک مانند دیوارهای سفید، کف پوش های چوبی، مبلمان شیک، حداقل و کاربردی و نور طبیعی می باشد. سبک اسکاندیناوی نمایانگر فلات، کوه و برف است که در این کشورها یافت می شود. به طور خلاصه ویژکی های سبک اسکاندیناوی به صورت زیر است:

_ دیوارها و دکوری های سفید

_کف پوش های چوبی روشن که با فرش هایی روشن پوشانده شده اند

_ مبلمان کاربردی و اکسسوری های شیک مانند آینه های بزرگ

_ ترکیبی از چوب های روشن و رنگ های گرم

_خطوط ظریف و رنگ های روشن و خاموش

_ فضاهای بی نظم

_ حضور حداکثری نور طبیعی

اکنون که با انواع سبک های کاربردی در دکوراسیون منزل آشنا گشتید، می توانید خواسته ها و روحیات خود را در نظر گرفته و متناسب با شرایط خود یکی از این سبک ها را که با سلیقه و ذائقه ی شما سازگاری دارد را برای طراحی منزلتان انتخاب نمایید.

طراحی داخلی منزل با پلان باز

امروزه با افزایش تراکم جمعیت در شهرهای بزرگ، آپارتمان ها و آسمان خراش ها جایگزین خانه های ویلای گشته و به دنبال آن متراژ خانه ها نیز کوچک شده است. بدین ترتیب تقسیم بندی فضاها با دیوار ها باعث می شود تا این فضاهای کوچک تاریک و خسته کننده به نظر برسند و از کیفیت فضا کاسته شود. با توجه به این موضوع طراحان برای این گونه فضاها، طراحی با پلان باز را توصیه می کند. در طراحی با پلان باز دیگر تفکیک فضاها با استفاده از دیوارها انجام نمی پذیرد و به روش های مختلف مرز فضاها از هم جدا خواهند شد. بدین صورت نور به طور کامل به تمامی بخش ها خواهد رسید و فضا کاملا روشن خواهد شد. علاوه بر این فضا سیالیت خواهد داشت و مهم تر از همه این که هزینه های مرتبط با طراحی و بازسازی را به حداقل خواهند رساند.

نور و رنگ در طراحی و دکوراسیون داخلی منزل

نور و رنگ دو موضوعی هستند که همیشه نقشی اساسی در طراحی و دکورسیون داخلی منزل داشته و اگر درست و به جا به کار نرود، ممکن است تأثیرات منفی و مخربی را بر روی افراد داشته باشد. از این رو باید به همان اندازه طراحی و تقسیم بندی فضایی مورد توجه قرار گیرد. در ابتدا موضوع نور را مورد بررسی قرار می دهیم. طراحان و کارشناسان همیشه برای فضای داخلی به خصوص منازل مسکونی، وجود نور طبیعی را در الویت قرار می دهند. حال از خود این سوال می پرسید که چگونه بتوانیم را را در تمامی فضا به طور یکنواخت پراکنده سازیم. برای انجام این کار روش های مختلفی وجود دارد. اولین راه این است که پنجره های بزرگ و تمام قد را قرار دهیم. وجود پنجره های بزرگ و تمام قد علاوه بر تأمین نور طبیعی در طول روز، موجب تهویه و جریان هوا در فضای داخلی نیز خواهد شد. یکی از روش هایی که می توان به واسطه ی آن نور طبیعی در تمامی بخش ها حضور داشته باشد، طراحی با پلان باز می باشد. با توجه به این که در طراحی با پلان باز دیوارهای اضافی حذف شده و تقسیم بندی فضا بدون وجود دیوار ها انجام می پذیرد، نور به تمامی بخش ها به صورت یکنواخت می رسد. نورپردازی مصنوعی نیز در تکمیل نور طبیعی انجام می شود.

موضوع بعدی که در درجه اهمیت قرار می گیرد، انتخاب صحیح رنگ برای فضای داخلی می باشد. با توجه به تحقیقات صورت گرفته می توان گفت که رنگ به طور مستقیم بر روان افراد تأثیر می گذارد. از این رو در انتخاب رنگ برای فضای داخلی منزل خود باید حساسیت بالایی د اشته باشید و به طور صحیح انتخاب نمایید. برای این امر نیز باید تأثیرات روانی رنگ ها را بر افراد به طور کامل بدانید. کارشناسان و طراحان داخلی همیشه توصیه می کنند تا از رنگ های روشن و ملایمی مانند کرم، خاکستری های میانه، بژ به تنهایی  یا در ترکیب با ستیر رنگ ها با تنالیته های ملایم استفاده نمایید. این موضوع به خصوص برای اتاق های خواب نیز حساس تر می شود. برای رنگ اتاق خواب باید از رنگ هایی استفاده شود که حسی از آرامش را به شما انتقال نماید و بتوانید در آرامش خاطر به استراحت بپردازید.

طراحی و دکوراسیون داخلی منزل چقدر هزینه دارد؟

در هنگام طراحی و دکوراسیون داخلی منازل همیشه یکی از دغده های افراد هزینه های آن است. قطعا شما می خواهید که بهترین طراحی داخلی منزل مسکونی را داشته باشید که همزمان برای شما مقرون به صرفه باشد. با مدیریت و برنامه ریزی مناسب شما به هدف خود دست خواهید یافت. هزینه های طراحی و اجرای دکوراسیون منزل تحت تأثیر برخی از عوامل مهم متغیر می باشد. عواملی چون متراژ فضای منزل شما، سبک دکوراسیونی که انتخاب می نمایید، کیفیت متریال و مصالحی که برای اجرا مصرف خواهد شد و به دنبال آن دستمزد کارگران، شهری که در آن زندگی می کنید و سایر مواردی که شرح تمامی آن ها به طور جامع در این مقاله نمی گنجد. موارد دیگری هم وجود  دارد که در صورت وجود آن، هزینه های شما را دوچندان خواهد کرد. ممکن است به دلیل نداشتن تجربه شما برای این کار مهم، خطاهایی رخ دهد. این موضوع باعث می شود تا شما مجبور شوید برای اصلاح آن خساراتی را پرداخت کنید. اما اگر اجرا و خرید متریال و مصالح را به متخصصان و مجریان بسپارید، احتمال رخ دادن خطا به حداقل خواهد رسید. طراحان و معماران همیشه بودجه ی کارفرما را در نظر می گیرند و سعی می کنند با حداقل هزینه ها، نتیجه ی نهایی بیش ترین کیفیت را داشته باشد. حال این سوال برای شما پیش می آید که آن ها چگونه هزینه های اجرا را به حداقل می رسانند. اگر دقت کرده باشید در بالا اشاره کردیم که به دلیل عدم تجربه شما ممکن است در خرید متریال و مصالح، اجرا و سایر موراد خطاهایی داشته باشید که منجر به دوباره کاری می شود. معماران و طراحان داخلی به دلیل تجربه ای که در این زمینه دارند. همیشه نتیجه ی نهایی را پیش بینی کرده و سپس به اجرای آن اقدام می نمایند. در نتیجه امکان رخ دادن خطا در اجرا به صفر خواهد رسید. از طرفی دیگر شما جهت خرید متریال و مصالح ممکن است به دلیل عدم تجربه هزینه های بالایی را پرداخت کنید، اما معماران معمولا به طور مستقیم با تولید کننده ها در ارتباط بوده و می توانند متریال مناسب پروژه ی شما با قیمت مطلوب تری خریداری نمایند. بدین ترتیب شما با خیال راحت می توانید این موضوع پیچیده و حساس را به طراحان بسپارید. لازم به ذکر است که با توجه به نوسان قیمت ها در چند سال اخیر، هزینه ی نهایی شما تا حدودی متغیر باشد. شما می توانید جهت برآورد تقریبی هزینه های بهترین طراحی داخلی منزل مسکونی با مشاوران و متخصصان گروه معماری آوگون در تماس باشید.

شماره تماس دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

در ادامه این مطالب خط معمار نمونه هایی از جدیدترین و بهترین طراحی داخلی فضاهای مسکونی را برای شما آماده ساخته و ارائه خواهد داد. شما می توانید از نمونه های فوق برای طراحی منزل خود ایده بگیرید. همراه ما در خط معمار باشید.

در این بخش ک گذشت آنچه را که شما در بازسازی و بهترین طراحی داخلی منزل مسکونی ممکن بود بدان نیاز داشته باشید به طور خلاصه شرح دادیم و در آخر مجموعه ای از بهترین طراحی داخلی منزل مسکونی و اجرا شد در سراسر جهان را به اشتراک گذاشتیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 196

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *