طراحی دفتر املاک ۵×۳، گروه معماری اتمسفر

طراحی دفتر املاک

تصاویر دکوراسیون دفتر املاک ۵×۳

معماری: گروه معماری اتمسفر

معماران مسئول: رسول فرخی، امین بنداریان

موقعیت: ایران، مشهد

مساحت: ۱۵ مترمربع

اجرا: رسول فرخی، امین بنداریان

تیم اجرا: وحید غشلاغی، مهرداد آذری

عکاس: آرون شاکری

سال: ۱۳۹۵

شرح پروژه

در این بخش از خط معمار با معرفی نمونه ای از طراحی داخلی دفتر املاک همراه کاربران گرامی هستیم. این پروژه حاضر شامل یک دفتر املاکی به مساحت ۱۵ متر‌مربع می باشد که در خیابان امام رضای مشهد، در بافت مجاور حرم قرار گرفته است. طراحان در ابتدا جلساتی را با کارفرما جهت آشنایی با وی و شناخت نیازها و خواسته های او برگزار کردند. در طی این جلسات اهداف اصلی مشخص شده و طراحی آغاز شد.

یکی از دغدغه های کارفرما و در واقع چالش اصلی پروژه کوچک بودن فضا (به لحاظ بصری و عملکردی) و پنهان ماندن و دیده نشدنش در بافت شلوغ مجاور آن بود. طراحان با در نظر گرفتن محدودیت های موجود، فضاهای عملکردی مورد نیاز ــ فایل‌ها و مدارک، خدماتی، روزنامه و مجلات، سبزینگی، گاو‌صندوق و مانند آن ــ به دیواره ها متصل ساختند.

بدین صورت در وسط مغازه، فضایی خالص و یکپارچه (بصری ‌ـ‌ فضایی) ایجاد شد. علاوه بر این در راستای رسیدن به اهداف بصری و زیبایی شناسی از یک شبکه ی مدولار (پوسته ی) سفید ‌رنگی استفاده نمودند. وجود این لایه در جلوی فضاهای عملکردی قرار گرفته و منطبق با عملکرد زیر لایه ی خود تغییر شکل داده است. در طراحی این پروژه، سعی بر این بود تا فضایی متفاوت و در‌ عین حال خالص و یکپارچه ای ایجاد شود.
پوسته ای علاوه بر فراهم ساختن اهداف بصری، نیازهای کاربردی را پاسخگو بوده و موجب سازماندهی فضا نیز گردد. به عبارتی می توان گفت عامل اصلی دیده شدن (جلب توجه مخاطب)، نحوه‌ی برخورد متفاوت با طراحی این فضای کوچک بود. راه حلی که ارائه شد، حاصل دیالوگ درخواست کارفرما (نیازهای عملکردی ‌ـ ‌بصری) و محدودیت‌های موجود بود که به رویکردی متفاوت در برخورد با حل مسئله رسیده است.

اکنون در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر طراحی دفتر املاک دعوت می نماید.

طراحی دفتر املاک

تصاویر دکوراسیون دفتر املاک ۵×۳

طراحی دفتر املاک

تصاویر دکوراسیون دفتر املاک ۵×۳

طراحی دفتر املاک

تصاویر دکوراسیون دفتر املاک ۵×۳

طراحی دفتر املاک

تصاویر دکوراسیون دفتر املاک ۵×۳

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

منبع: Aoapedia.ir

اقتباسی از دانشنامه هنرمعماری

تعداد بازدید: 524

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *