بررسی طرح داخلی و نمای بیرونی ویلا مدرن

طرح ویلا مدرن

تصاویر طراحی نما و دکوراسیون داخلی ویلا مدرن

در این بخش خط معمار با معرفی و بررسی طرح ویلا مدرن همراه کاربران گرامی اش خواهد بود. همانطور که می دانید سبک مدرن با توجه به عملکرد و مزایایی که در طراحی، اجرا، زیبایی و مهم تر از همه مسائل اقتصادی دارد، توجه بیش تر افراد را به خود جلب کرده است. طراحی ویلا با سبک مدرن دارای ظاهری زیبا، ساده و دلنشینی دارد که نگاه هر کاربر را به خود جلب می کند. نمونه ای که در این بخش برای شما آماده ساخته و ارائه خواهیم داد در نوع خود بی نظیر و منحصر به فرد می باشد. این ویلا در قلب جزیره ی ایبیزا در یک منطقه با بافت روستایی قرار گرفته است.

این ویلا از حجم های هندسی با ابعاد مختلفی ساخته شده است که بر روی یک پایه ی سنگی قرار گرفته اند. بنابراین، گفتگویی میان انتزاع معماری و سنت ساخت سنگ خشک برقرار شده که بر اساس آن بنای مورد نظر شکل گرفته است. ادغام فضاهای خارجی در حجم ساختمان، موثرترین مکانیسم برای شکل گیری فضاهای انتقالی است. حجم ساده ی نما دارای برش هایی می باشد که امکان تشکیل پاسیو و تراس در ارتفاعات مختلف و با جهت گیری های مختلف را فراهم کرده و تجربه ی حضور و بهره مندی از فضایی با چشم انداز زیبای طبیعت اطراف را برای کاربران فراهم می آورد.

فضای داخلی این ویلا براساس عملکردی که دارند سازماندهی شده است. طبقه ی اول فضایی با پلان باز و شفاف طراحی شده و فضاهایی عمومی در آن جانمایی شده اند که بیش ترین کاربرد را در طول روز دارند. در طبقه دوم فضاهای خصوصی و درون گرا (به اصطلاح مناطق شب) قرار گرفته که رو به تراس های خصوصی باز می شوند. رابطه بین بافت خشن سنگ و سطوح صاف و سفید نما، تعادل حاصل شده بین سنت و مدرنیته را برجسته تر می کند.

اکنون در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر طرح ویلا مدرن دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

در این بخش به شرح نمونه طرح ویلا مدرن پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 1,051

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *