با استفاده از دیواره های متحرک به جداسازی فضا بپردازید!

دیواره های متحرک جداسازی فضا

با استفاده از دیواره های متحرک به جداسازی فضا بپردازید!

معماری: استودیو RAS.A

موقعیت: پرتغال، Villa do Condo

سال: ۲۰۱۸

داشتن یک آپارتمان که دیواره های آن متحرک باشد و به سادگی بتوان آن را باز و بسته کرد هم جذاب و از طرفی هم کمی تخیلی به نظر می رسد. در بیش تر موارد اینگونه طرح های انعطاف پذیر و دیواره ها برای استودیو آپارتمان ها و آپارتمان های کوچک به کار می روند که هردو کوچک هستند و نیاز به انعطاف پذیری برای ارائه فضاهای چند منظوره دارند. این دیواره ها در طرح ها و جنس های متنوعی در بازار موجود می باشد و طراحان بسته به شرایط و موقعیت فضا از انواع کوناگون این دیواره ها استفاده می کنند.

در این پروژه خواهیم دید که طراح چگونه با استفاده از دیواره های متحرک به جداسازی فضا می پردازد. کارفرما یک آپارتمانی با چهار اتاق می خواست که فضاهای عمومی آن باهم ترکیب شده و فضاهای بیرونی را افزایش دهند. در دست ساخت بودن پروژه این امکان را به طراحان می دهد تا پاسیو را به گرداگرد فضای آشپزخانه، سالن نشیمن و سالن غذاخوری بیفزایند. از اینجا، طراحان محور اصلی خانه را که به صورت طولی در سراسر خانه اجرا می شود تعریف کردند و به جداسازی فضای خصوصی و عمومی می پردازند.

انتخاب متریال در طراحی داخلی منزل محدود به اجزای موجود در ساختمان بود، بدین ترتیب طراحان از رنگ وسطوح سفید برای افزایش و به حداکثر رساندن نور در فضای داخلی، از پنل های چوبی برای سطوح بخش های مختلف به کار بردند. در این پروژه یکی از برخوردهای خلاقانه ای که طراحان داشته اند، استفاده از دیواره های جدا کننده است علاوه بر جدا ساختن سعی شده که به پنهان ساختن بخش های مختلف می پردازد. سراسر فضاهای داخلی خانه با رنگ سفید پوشیده شده است. همچنین برای پوشش کف سالن از چوب اسفاده شده که در کنار رنگ سفید در کل فضا هارمونی ایجاد کرده است.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا دیواره های متحرک جداسازی فضا

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 2,647

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *