طراحی هتل ibis پاریس، طراحی متفاوت هتل بر اساس سبک صنعتی

طراحی هتل ibis پاریس

طراحی هتل ibis پاریس، طراحی متفاوت هتل بر اساس سبک صنعتی

ibis یکی از برندهای مشهور هتل داری بین المللی است که در شهرهای مختلف دنیا دارای هتل است. حتی در ایران و در شهر تهران نیز شعبه ای از هتل های ibis وجود دارد. این هتل در مجموعه فرودگاهی امام خمینی واقع شده است. از طریق لینک زیر می توانید این شعبه از هتل ibis را مشاهده نمایید.

معماری و طراحی داخلی مجموعه هتل های Ibis-Novotel فرودگاه امام

ایبیس در شهرهای مختلف اروپا دارای هتل های متعدد است. به عنوان مثال در شهر پاریس به عنوان یکی از قطب های گردشگری اروپا، این مجموعه دارای چندین مجموعه هتل است. در این بخش قصد داریم به بررسی طراحی هتل ibis پاریس (آخرین شعبه افتتاح شده) بپردازیم.

آنچه در این هتل جالب است، سنت شکنی های انجام شده است که این هتل را از نظر طراحی، کاملا متمایز و قابل بحث می سازد. تمامی برندهای بزرگ که بصورت بین المللی فعالیت می کنند و در نقاط مختلف دنیا دارای شعبه هستند، در هر زمینه ی تجاری که فعالیت می کنند، برای طراحی شعب خود، از اصول یکپارچه و واحدی پیروی می کنند که آن را با نام دستورالعمل طراحی می شناسند. استفاده از این دستورالعمل، به دلیل ایجاد شخصیت و کاراکتر واحد برای برند است. به این منظور که وقتی مشتری به هر کدام از شعب در هر جای دنیا مراجعه نماید، احساس مشترکی داشته باشد و از طرفی از طراحی فضا، پی به هویت برند ببرد. حتی هتل ibis تهران نیز بر اساس همین دستورالعمل طراحی شده است.

اما همانطور که اشاره شد، این شعبه از این هتل، از دستورالعمل های مشخص این برند پیروی نکرده است. بلکه طراحان و معماران پروژه، پا را از این هم فراتر گذاشته و هتل را به سبک صنعتی طراحی نموده اند. معمولا در فضاهای با کاربری مسکونی و اقامتی، کمتر از سبک صنعتی استفاده می شود. سبک صنعتی، دارای کاراکتر سرد و نسبتا خشنی است و به همین دلیل، کمتر در فضاهای مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد و یا اینکه در حد اشاره و بصورت تاچ مورد استفاده است. اما آن بخش از ویژگی های این سبک که در طراحی این هتل به کار گرفته شده اند، کاملا پررنگ و شاخص هستند.

همانطور که بارها و بارها در وب سایت خط معمار به این موضوع اشاره نموده ایم، امروزه سبک صنعتی با سرعت بسیار زیادی در حال رشد و گسترش است و روز به روز، فضاهایی که بر اساس این سبک طراحی و اجرا می گردند، بیشتر می شوند. فضاهای تجاری، اداری و … کاربری های هستند که مدتهاست سبک صنعتی در آنها مورد استفاده است و حال، این سبک در فضاهای با کاربری مسکونی و اقامتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

لابی هتل، به عنوان بخش اصلی و نماد سبک و سیاق سایر فضاهای داخلی هتل قلمداد می شود. به نحوی که مراجعه کننده با مشاهده ی این فضا، می تواند پی به سبک طراحی فضاهای دیگر هتل نیز ببرد. بنابراین طراحان می توانند منظور و مقصود خود را در فضای لابی برای مشتریان بازگو کنند. اتفاقی که در هتل ibis پاریس افتاده است. همانطور که در تصاویر مشاهده می نمایید، در این فضا از فلز به بعنوان یک عنصر کلیدی استفاده شده است. در واقع فلز، یکی از متریال هایی است که در سبک صنعتی، تاکید ویژه ای بر روی آن وجود دارد. چرا که روح صنعت و فلز درهم آمیخته است. در طراحی لابی هتل، طراحان به طور گسترده از قفسه ها و شلف های وایر فریم فلزی استفاده نموده اند که بر روی دیوارهای فضا، امتداد می یابد. همچنین بر روی سقف اگرچه تاسیساتی بصورت اکسپوز وجود ندارد (استفاده از تاسیسات ساختمان بر روی سقف بصورت نمایان و دکوراتیو از نشانه های مهم سبک صنعتی است)، اما با استفاده از المان ها و آبجکت های فلزی و همچنین سیستم لایتینگ هماهنگ، بر این که فضا به سبک صنعتی طراحی شده است، تاکید شده.

اما دکوراسیون و مبلمان فضا، به سبک مبلمان راحتی و مدرن کار شده است چرا که در کنار تمام ویژگی هایی که در قالب طراحی به ذهن کاربر انتقال می یابد، باید در نظر داشت که این فضا، هتل است و باید کاملا راحت باشد. این موضوع یعنی استفاده از فلز و شلف های وایر فریم در اتاق ها و سایر فضاهای هتل نیز مورد استفاده قرار گرفته اند.

در ادامه، دعوت می کنیم تصاویر فضاهای مختلف این هتل شامل لابی، راهروها و اتاق خواب ها را مشاهده و بررسی نمایید.

طراحی هتل ibis پاریس طراحی هتل ibis پاریس طراحی هتل ibis پاریس طراحی هتل ibis پاریس طراحی هتل ibis پاریس طراحی هتل ibis پاریس طراحی هتل ibis پاریس طراحی هتل ibis پاریس

طراحی هتل ibis پاریس طراحی هتل ibis پاریس طراحی هتل ibis پاریس طراحی هتل ibis پاریس طراحی هتل ibis پاریس طراحی هتل ibis پاریس طراحی هتل ibis پاریس

 

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: ArchLine

تعداد بازدید: 1,263

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *