بازسازی آپارتمان کوی شماره ۱۶ ، آزیتا اطمینانی

بازسازی آپارتمان مسکونی

بازسازی آپارتمان کوی شماره ۱۶

بازسازی آپارتمان کوی شماره ۱۶

معمار اصلی : آزیتا اطمینانی

موقعیت: ایران، اصفهان، خیابان خاقانی

مساحت: ۱۱۰ مترمربع

طراحی و معماری داخلی: آزیتا اطمینانی

مجری:  آزیتا اطمینانی، امیر حافظی، محمد روح افزا

طراحی نورپردازی: آزیتا اطمینانی

تاریخ شروع و پایان ساخت:  بهمن ۱۳۹۹ تا فروردین ۱۴۰۰

عکاس پروژه: نگار صدیقی

مبانی نظری

در پروژه های بازسازی، ساختار کالبدی پروژه در وضع موجود آن به واسطه محدودیتهایی که تحمیل می کند شکل قاطعی تعریف می شود. بازسازی این پروژه با ساختار کلی فضا و یک طراحی مدرن و حداقل گرا به وسیله سطوح ساده و با مصالحی خالص و رنگهای گرم برای استفاده جدید،  همسو شده است.

در فضای مسکونی که مامن استراحت، آرامش و آسایش فرد است اهمیت طراحی داخلی، خود را بیشتر نشان می دهد. استفاده از خطوط صاف، رنگهای گرم و خنثی و ترکیب عناصر بوجود آورنده فضا به گونه ای تعریف شده است که علاوه برتنوع فضایی، حس زندگی و پویایی نیز داشته باشد.

مهمترین موضوع پروژه، ارتباط با محیط و حس متفاوت در فضا که با حذف جزییات و کاهش متریال و رنگ، فضا را خالص تر کرده و به تاثیر فضا بر آرامش انسان و رفتار او تاکید می کند. به عنوان کانسپت طراحی، خوانایی، کارایی و حس خانه در محیط مد نظر قرارگرفته است. بافتهای منظم، استفاده از گرمای چوب،رنگ خاکستری در کنار انتخاب مبلمان مدرن و مینیمال و توجه به تقویت کیفیت فضایی، نتیجه ایده اصلی حاکم بر طراحی پروژه بوده و اهمیت وجود فضایی برای تجربه و ترغیب به ماندن درخانه، که کیفیت تک تک فضا ها حفظ شده، مد نظر بوده است.

سایر تصاویر

پلان، دیاگرام، سکشن و …

تحریریه خط معمار

منبع: آزیتا اطمینانی

تعداد بازدید: 668

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *