دکوراسیون و مدل خانه ویلایی مدرن و شیک

مدل خانه ویلایی شیک

فشارها و استرس ناشی از کار و زندگی شهری باعث شده تا افراد برای استراحت و تفریح در تعطیلات و آخر هفته های خود به خرید و یا ساخت ویلاها روی بیاورند. بنابراین، ویلاها در مناطقی خوش آب و هوا به دور از شهر و برای گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات طراحی می شوند. با توجه به نوع عملکرد و کاربری ویلاها، ساختارشان کمی متفاوت تر از خانه ها و آپارتمان های شهری می باشد. به زبانی دیگر می توان گفت که افراد در طراحی ویلای شخصیشان با محدودیت هایی که در ساخت آپارتمان وجود دارد روبرو نیستند. بنابراین افراد و مهم تر از آن طراحان می توانند به طور آزادانه تری از ذوق و سلیقه خود در طراحی ویلا استفاده کنند. ویلاها به طور معمول ساختمان های یک یا دو طبقه ای هستند که در وسط باغ قرار می گیرند و از چهار طرف باز می باشند و بدین صورت به ساختمان های اطراف محدود نمی شوند. امروزه ساختار ویلاها با توجه به سلیقه کارفرما و موقعیت آب و هوایی منطقه متفاوت می باشد. در بخش های مختلف خط معمار نمونه های متفاوتی از معماری و طراحی ویلا را برای کاربرانش به اشتراک گذاشت که در نوع خود بی نظیر بودند. در این بخش نیز یکی دیگر از پروژه های مدرن و فوق العاده از معماری، دکوراسیون و مدل خانه ویلایی مدرن و شیک را برای شما به اشتراک خواهد گذاشت. در ادامه به شرح پروژه می پردازیم.

شرح پروژه

این ویلای مسکونی سه طبقه برای یکی از دانشمندان موفق و مدیر شرکت معروف کره ای طراحی شده و در یکی از مناطق خوش آب و هوای سئول به نام Yeoju قرار دارد. برخلاف این که زمین مورد نظر وسیع بود، اما فضای محدود و کوچکی از آن قابل ساخت بود. این سایت در تپه ای واقع شده که توسط طبیعت و چشم انداز زیبای منطقه احاطه شده است. یکی از درخواست های اصلی کارفرمای پروژه، ایجاد فضای زندگی و آشپزخانه ای دلباز و جادار بود. همچنین او می خواست تا فضاهای عمومی در خانه اش در طبقه پایین قرار گیرد و فضاهای خصوصی نیز در طبقات بالا جای گذاری شوند. بنابراین، فضای تعامل خانوادگی در طبقه اول و فضای خصوصی در طبقات دوم و سوم قرار گرفتند.

در این پروژه برای این که تمامی بخش ها از نور و چشم انداز زیبای طبیعت اطراف بهره مند گردند، فضاهای زندگی به صورت خطی در جهت شرقی-غربی طراحی شدند. برای پاسخ به درخواست های کارفرما، طراحی دارای ترکیب بندی هندسی می باشد. این امر بواسطه دیوارهای دوبعدی و حجم های سه بعدی صورت گرفت و باعث افزایش تعامل و انعطاف پذیری در فضای داخلی می شود. فضاهای چند منظوره نیز مرزهای مشخص شده ی هر فضا را از بین می برند و باعث می شوند تا فضای زندگی جادار تر به نظر برسد. در طبقه اول، عرشه های بیرونی در جبهه شمالی و جنوبی سالن نشیمن و غذاخوری قرار داده شده تا علاوه بر این که تعامل میان فضاها را افزایش یابد، بلکه بزرگ تر دیده شوند و همچنین نور طبیعی در طول روز این بخش ها را روشن تر سازد. در فرآیند این طراحی، یک کانسپتی جالب معرفی شد و این چنین بود که طراحان فضای گاراژ را به دو منطقه مجزا تبدیل کردند که به این صورت می باشد: سالن پذیرایی و اتاق خواب میهمان. بدین ترتیب فضای گاراژ به یکی از فضاهای داخلی در این پروژه تبدیل شد که افراد می توانستند به طور کامل از چشم انداز زیبای رودخانه منطقه بهره مند گردند.

در طراحی فضای داخلی، طراحان برای از بین بردن مرز میان فضای داخلی و بیرونی از پنجره های تمام قد در سرتاسر سالن استفاده کرده اند. همچنین آن ها با توجه به موقعیت آب و هوایی منطقه برای پوشش کف از چوب استفاده کرده اند. این کف پوش های چوبی در ترکیب با مبلمان چوبی تمی گرم به کانسپت پروژه افزوده و فضایی صمیمی و دنج را برای کاربرانش ایجاد کرده است. در طبقه دوم دو اتاق خواب، یک سالن پذیرایی برای تجمع خانواده، یک اتاق خواب مستر همراه با تراس های اختصاصی قرار گرفته است. در طبقه سوم نیز کتابخانه شخصی کارفرما و اسپا قرار داده شده است. تابش نور ملایم خورشید در طول روز در این فضاها، آن ها را به بخش هایی آرام و خصوصی برای تأمل و بدست آوردن آرامش تبدیل کرده است.

در طراحی نمای بیرونی این ویلای مسکونی، طراحان از نوعی متریال معماری چون  Agglotech terrazzo استفاده کرده اند که در مقابل آلودگی و نور شدید خورشید مقاومت بالایی دارد. متریال به کار رفته در دیوارهای طبقه اول نیز از جنس همان متریال به کار رفته در نما می باشد، اما از نظر رنگ و بافت متفاوت است. جهت صرفه جویی در هزینه تعمیر و نگهداری، از طراحی پایدار در سقف چمن کاری شده و به علاوه استفاده از انرژی زمین گرمایی نیز به کار رفته است.

در ادامه با دیدن تصاویر دکوراسیون و مدل خانه ویلایی مدرن و شیک خط معمار را همراهی کنید.

مدل خانه ویلایی شیک مدل خانه ویلایی شیک مدل خانه ویلایی شیک مدل خانه ویلایی شیک مدل خانه ویلایی شیک مدل خانه ویلایی شیک مدل خانه ویلایی شیک مدل خانه ویلایی شیک مدل خانه ویلایی شیک مدل خانه ویلایی شیک مدل خانه ویلایی شیک مدل خانه ویلایی شیک مدل خانه ویلایی شیک مدل خانه ویلایی شیک مدل خانه ویلایی شیک مدل خانه ویلایی شیک مدل خانه ویلایی شیک مدل خانه ویلایی شیک مدل خانه ویلایی شیک مدل خانه ویلایی شیک مدل خانه ویلایی شیک مدل خانه ویلایی شیک مدل خانه ویلایی شیک مدل خانه ویلایی شیکمدل خانه ویلایی شیک

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

در این بخش به دکوراسیون و مدل خانه ویلایی مدرن و شیک پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 1,783

2 دیدگاه‌

  1. تهران بلیط گفت:

    سلام وقت بخیر مطلب مفید و عالی بود.

  2. تهران بلیط گفت:

    خیلی عالیه. عکس های که قرار دایدن فوق العاد است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *