نگاهی به طراحی ویلای یک طبقه مدرن در ملبورن استرالیا

طراحی ویلای یک طبقه

نگاهی به طراحی ویلای یک طبقه مدرن در ملبورن استرالیا

عادت کرده ایم که ویلاها را در دوطبقه ببینیم. طبقه اول به فضاهای عمومی اختصاص داده شود و طبقه دوم به فضاهای خصوصی. اما در این بخش قصد داریم با همراهی شما نگاهی به طراحی ویلای یک طبقه بیاندازیم. این ویلا توسط استودیو معماری Rossetti بر اساس سبک مدرن دیزاین شده است. همانطور که اشاره شد، این خانه مسکونی در حومه شهر ملبورن واقع شده است.

نکاتی جالب در این ویلا وجود دارد که آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم. اولین نکته سقف ویلا است که از حالت یک سقف گچی معمولی خارج و دارای اختلاف سطح است. سقف با سازه فلزی در سه ارتفاع متفاوت در فضای نشیمن یا به عبارت بهتر در فضای عمومی ویلا کار شده است. متعاقبا دیوارها نیز دارای اختلاف ارتفاع هستند که این امر سبب خارج شدن حجم ساختمان از شکل یک مکعب ساده شده است.

یکی از خلاقیت های طراح در این پروژه دیوار شیشه ای رو به محوطه ویلا و استخر است. این دیوار شیشه ای با استراکچر فلزی کار شده است و شکل و ابعاد شیشه های کار شده با یکدیگر متفاوت است. این اشکال هندسی متفاوت در کنار سادگی اجرا، زیبایی خاصی به کار داده اند که تحسین برانگیز است. این نوع خلاقیت ها را شما به عنوان یک معمار و طراح ایرانی می توانید در کارهای خود لحاظ کنید.

دیوارها، کف و سقف به رنگ خاکستری هستند که این امر کمی فضا را به سمت سردی خواهد برد. برای ایجاد تعادل انرژی فضا، دکوراسیون و مبلمان با متریال چوب کار شده اند.

نکات ذکر شده را در تصاویر می توانید مشاهده نمایید. با خط معمار همراه باشید.

طراحی ویلای یک طبقه طراحی ویلای یک طبقه طراحی ویلای یک طبقه طراحی ویلای یک طبقه طراحی ویلای یک طبقه طراحی ویلای یک طبقه طراحی ویلای یک طبقه طراحی ویلای یک طبقه طراحی ویلای یک طبقه طراحی ویلای یک طبقه طراحی ویلای یک طبقه طراحی ویلای یک طبقه طراحی ویلای یک طبقه طراحی ویلای یک طبقه طراحی ویلای یک طبقه طراحی ویلای یک طبقه طراحی ویلای یک طبقه

تحریریه خط معمار

منبع: ArchLine

تعداد بازدید: 2,236

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *