ایده دیزاین رستوران سنتی-مدرن با استفاده از متریال آجر

ایده دیزاین رستوران سنتی مدرن

دکوراسیون داخلی رستوران

هنگامی که شما قصد تأسیس و راه اندازی رستورانی را دارید، پس از برنامه ریزی برای انتخاب مکان، منو، انتخاب سرآشپز، نوع غذا و طراحی وب سایت برای رستوران، مهم ترین و اصلی ترین چیزی که باید درباره آن تصمیم گیری کنید، طراحی داخلی آن می باشد. زیرا اولین چیزی که مشتری جذب آن می شود، ظاهر زیبا و آرامش بخش یک رستوران است. امروزه دیگر رستوران ها صرفا محل صرف غذا نیستند، بلکه به فضایی برای گرد هم آمدن دوستان و خانواده ها تبدیل گشته اند. بنابراین طراحی و دکوراسیون رستوران ها برای ایجاد فضایی دنج برای مشتریان اهمیت می یابد. صاحبان رستوران های موفق اغلب بیش از هر چیزی به دکور رستوران خود توجه می کنند تا بتوانند نسبت به رقبای خود در منطقه فعالیتشان پیشی بگیرند و مشتری بیش تری نسبت به سایر رستوران ها جذب کنند. از طرفی دیگر نیز ظاهر و دکوراسیون یک رستوران نشان دهنده اعتبار و کیفیت آن رستوران می باشد. بدین ترتیب بهتر است قبل از راه اندازی رستوران مورد نظر خود، ابتدا آگاهی و اطلاعات خود را درباره طراحی داخلی رستوران ها افزایش دهید و با با داشتن اطلاعات کافی درباره دیزاین رستوران خود تصمیم گیری کنید.

انتخاب سبک دکوراسیون رستوران و مشورت با طراحان

پس از تصمیم گیری در مورد نوع منویی که ارائه خواهید داد سبک دکوراسیون رستوران را مشخص کنید. اگر در رستوران خود غذاهای سنتی را سرو خواهید کرد بهتر است است که به دنبال دکوراسیون های کلاسیک و سنتی بروید؛ یا اینکه اگر می خواهید رستوران فست فود و غذاهای ایتالیایی راه اندازی کنید بهتر است که سراغ دکورهای مدرن و همچنین سبک ایتالیایی بروید. بدین ترتیب بعد از تصمیم گیری های اولیه خود راجع به نوع رستوران و سبک دکوراسیون آن بهتر است که برای شروع مرحله بعدی به دفاتر معماری و طراحی داخلی مراجعه کنید. شما شرابط و خواسته های خود را برای طراحان مطرح می کنید و طراحان با توجه به درخواست شما، موقعیت مکانی و بودجه ای که برای انجام این این کار در نظر گرفته اید بهترین و اصولی ترین طرح ها را ارائه می دهند.

مهم ترین اصول در طراحی داخلی رستوران

به هر حال خواه شما این کار را خودتان انجام دهید، خواه قصد دارید این روند را به طراحان و متخصصان واگذار کنید، نکاتی وجود دارد که دانستن آن ها در تصمیم گیری صحیح شما کمک می کند. بنابراین، در ادامه به برخی از این نکات مهم و اساسی در طراحی داخلی رستوران ها اشاره کرده و به معرفی پروژه ای از رستوران مدرن و دنج خواهیم پرداخت.

در ابتدا باید ظرفیت و تعداد حدودی مشتریان را در نظر داشته باشید. همچنین با توجه به منطقه ای که رستوران شما در آن قرار می گیرد پیش بینی کنید که مشتریان شما انتظار دارند در چگونه فضایی به صرف غذا بپردازند. پس از آن باید در رابطه با فضاهای مورد نیاز رستوران خود تصمیم بگیرید، این فضاها از قبیل موارد زیر می باشند:

_ سالن اصلی غذاخوری

_ سالن غذاخوری خصوصی

_ سالن غذاخوری باز

_ ورودی و فضای انتظار

_ ایستگاه ارائه خدمات

_ آشپزخانه

_ سرویس بهداشتی

یکی از مواردی که در طراحی رستوران باید بدان توجه داشته باشید انتخاب رنگ مناسب است. رنگ می تواند حس و حال و هوای رستوران شما را منعکس کند. همچنین انتخاب رنگ مناسب رستوران در نتیجه جذب و رضایت مشتری را به همراه خواهد داشت زیرا رنگ ها از لحاظ روانشناسی احساسات افراد را تحت تأثیر قرار می دهند. معمولا برای طراحی رستوران های فست فود رنگ قرمز و زرد را پیشنهاد می کنند، زیرا این رنگ ها محرک اشتها می باشند. در طراحی برخی رستوران ها از رنگ آبی نیز استفاده می شود با وجود این که این رنگ محرک اشتها نیست، اما حسی از آرامش را به افراد منتقل می کند. نورپردازی هم از مهم ترین مسائلی است که شما باید در طراحی رستوران به آن بپردازید. بسته به تم وسبک دکوراسیون رستوران نورپردازی می تواند تأثیر بسزایی در جذب و حفظ مشتری داشته باشد. نور طبیعی همواره به عنوان اولین و مهم ترین منبع نوری برای تمامی فضاها به شمار می آید. از طرفی باید افزود که نور طبیعی از لحاظ روانی تأثیر مثبتی بر روان آن ها خواهد داشت. تابش نور ملایم خورشید در هنگام غذاخوردن حسی از آرامش را به افراد منتقل می کند. نورپردازی مصنوعی نیز در کنار نور طبیعی می تواند بر ایجاد فضایی دنج، گرم و صمیمانه موثر باشد. معمولا کارشناسان و متخصصان طراحی داخلی استفاده از نورهای گرم را برای رستوران ها توصیه می کنند.

همچنین شما باید در انتخاب متریال مناسب دقت فراوانی داشته باشید. شما باید با توجه به سبک دکوراسیون خود به انتخاب بهترین متریال و مبلمان بپردازید. در این میان آجر و چوب یکی از کاربردی ترین متریالی هستند که امروزه در دکوراسیون های مدرن، کلاسیک و صنعتی کاربرد فراوان دارند و معماران و طراحان فضاهای بی نظیری را با استفاده از این متریال خلق کرده اند. در پروژه ای که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد طراحان با استفاده از دو متریال چوب، آجر و فلز فضایی سنتی- مدرن، گرم و صمیمانه ای را ایجاد کرده اند.

ایده دیزاین رستوران سنتی مدرن

کارفرما از طراحان درخواست طراحی یک رستوران سنتی به سبک رستوران های لندن را داشت. بنابراین طراحان در طراحی این پروژه به دنبال مفاهیم و المان های رستوران های سنتی انگلیس با روحیه ای معاصر بودند. در نتیجه تصمیم گرفتند تا از فریم های فلزی و آجر به عنوان متریال اصلی استفاده کنند.

طراحی نمای رستوران

در طراحی نمای این رستوران نیز از متریال آجر و فلز استفاده شده است. طراحان بر سطح شیشه ای نما، به طور هوشمندانه ای از همان به متریال به کار رفته در فضای داخلی رستوران استفاده کرده اند. یکی از دلایل انتخاب آن ایجاد هارمونی با فضای داخلی بوده و این که مشتریان با دیدن نمای بیرونی آن درک و تصور صحیحی از فضای داخلی نیز داشته باشند. نحوه چیدمان آجرها در نمای بیرونی رستوران باعث می شود تا نور ملایمی در طول روز به فضای داخلی بتابد.

در ادامه با دیدن تصاویر ایده دیزاین رستوران سنتی مدرن خط معمار را همراهی نمایید.

ایده دیزاین رستوران سنتی مدرن ایده دیزاین رستوران سنتی مدرن ایده دیزاین رستوران سنتی مدرن ایده دیزاین رستوران سنتی مدرن ایده دیزاین رستوران سنتی مدرن ایده دیزاین رستوران سنتی مدرن ایده دیزاین رستوران سنتی مدرن ایده دیزاین رستوران سنتی مدرن ایده دیزاین رستوران سنتی مدرن ایده دیزاین رستوران سنتی مدرن ایده دیزاین رستوران سنتی مدرن ایده دیزاین رستوران سنتی مدرن ایده دیزاین رستوران سنتی مدرن ایده دیزاین رستوران سنتی مدرن ایده دیزاین رستوران سنتی مدرن ایده دیزاین رستوران سنتی مدرن ایده دیزاین رستوران سنتی مدرن ایده دیزاین رستوران سنتی مدرن ایده دیزاین رستوران سنتی مدرن ایده دیزاین رستوران سنتی مدرنایده دیزاین رستوران سنتی مدرن ایده دیزاین رستوران سنتی مدرن ایده دیزاین رستوران سنتی مدرن ایده دیزاین رستوران سنتی مدرن ایده دیزاین رستوران سنتی مدرن ایده دیزاین رستوران سنتی مدرن ایده دیزاین رستوران سنتی مدرن ایده دیزاین رستوران سنتی مدرن ایده دیزاین رستوران سنتی مدرن

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

در این بخش به شرح ایده دیزاین رستوران سنتی مدرن پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

 

تعداد بازدید: 1,030

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *