ایجاد محیطی راحت و الهام بخش در معماری اداری

ایجاد محیطی راحت و الهام بخش در معماری اداری

ایجاد محیطی راحت و الهام بخش در معماری اداری

معماری ساختمان اداری  Duntax در منطقه تان فو، شهر هوشی مین، منطقه ای مملو از ساختمان های مسکونی واقع شده است. طرح در یک تقاطع با نمای باز قرار دارد. با این حال، اطراف آن نسبتا غیر الهام بخش است. ساخت و ساز همچنین تحت فشار گرمایش جهانی و آلودگی محیطی قرار دارد. آرزوی سرمایه گذار این است که ساخت و ساز به شیوه ای سریع تکمیل شود و در عین حال دوام سازه و تأکید در چشم انداز شهر را تضمین کند. در ادامه به بررسی ویژگی های این پروژه خواهیم پرداخت.

ایده اصلی پروژه

بنابراین، ایده اولیه برای ساختمان استفاده از یک سازه سبک وزن است که با تکه های سبز و ویژگی های سازگار با محیط زیست ادغام شده است تا زندگی را به ساختمان و مناطق اطراف آن دمیده شود. معماری این ساختمان اداری امیدوار است پیامی از یک محل کار مدرن با فضایی مشتاق و آرام و در عین حال جدا از زندگی شهری شتابزده ارسال کند.

شکل کلی سازه از منحنی های صاف به جای چرخش های تیز معمول در گوشه ها تشکیل شده است. منحنی ها اجازه می دهد تا بسیاری از طرح های متمایز از دیدگاه های مختلف طراحی شود و سازه را برای تماشاگران برجسته کند. با افزودن فضای سبز نامنظم، ساختمان حتی جذاب‌ تر و از نظر بصری چشمگیرتر می‌ شود. راه پله و دستشویی در انتهای غربی ساختمان قرار گرفته اند تا مساحت مورد استفاده را به حداکثر برسانند و گرما را برای فضاهای اصلی مسدود کنند. مکان های کاری مانند دفتر اتاق جلسات … برای نور و دید بهتر در جلو قرار داده شده اند تا راحت ترین ایستگاه کاری را ایجاد کنند.

محوطه سازی تراس

این تراس با یک باغ، یک حوض کوچک و یک سایبان، از ویژگی های اساسی معماری سنتی ویتنامی الهام گرفته است. سایبان بزرگ بر روی یک سیستم پشتیبانی از ستون حداقل قرار می گیرد، از این رو مرز بین داخل و خارج ساختمان را محو می کند و فضایی آرام، صمیمی و رنگارنگ ایجاد می کند. در زیر چنین سایه‌ بانی، فعالیت‌ های روزانه دفتر استراحت‌ های ناهار، مهمانی‌ ها، رویدادهای ورزشی… برای بهبود سلامت روان و انرژی‌ گیری مجدد پس از ساعات کاری طولانی انجام می‌ شود. علاوه بر این، سایبان در جلوگیری از گرما از نور خورشید و تهویه مطبوع زیر نقش دارد.

در قسمت جلویی از ورق‌ های فلزی روشن، با نور منعطف و ویژگی‌ های بازتاب رنگ استفاده شده است که تجربه‌ پذیری را در زمان‌ های مختلف روز افزایش می‌ دهد. افزودن فضای سبز به نمای ساختمان به افزایش تنوع مصالح و جذابیت ساختمان کمک کرده است. وان های سبز رنگ نیز ناحیه زیر را پوشانده و باعث ایجاد سایه و تنظیم روشنایی محل کار می شود. افزودن فضای سبز به افزایش پوشش و کاهش مصرف گرمای ساختمان، کاهش اتلاف انرژی و هدف برای سبک معماری بادوام و سازگار با محیط زیست کمک می کند.

تامین نور ساختمان

به منظور تنظیم روشنایی مناسب، بازشوهای فضای کار پایین آمده و به صورت افقی پخش می شوند و امکان دید کامل پانوراما از خیابان را فراهم می کنند. وان های سبز رنگ اطراف ساختمان مانند نور خورشید و سپر گرد و غبار عمل می کنند و یک محل کار راحت در داخل یک باغ با طراوت ایجاد می کنند. هدف این پروژه ارائه یک محل کار راحت و الهام بخش برای کاربران است، نه خیلی «دفتر مانند» اما بسیار جذاب و شیک می باشد. DUNTAX تعادل کاملی بین مردم و طبیعت، ساختمان و مناظر هماهنگ و در عین حال کاملاً چشمگیر شهر است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه ایجاد محیطی راحت و الهام بخش در معماری اداری دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 223

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *