طراحی داخلی مرکز سلامت و اسپا با سازه ای سنگی آجری و فولادی

طراحی داخلی مرکز سلامت و اسپا با سازه ای سنگی آجری و فولادی

طراحی داخلی مرکز سلامت و اسپا با سازه ای سنگی آجری و فولادی

طراحی داخلی مرکز سلامت و اسپا با سازه ای سنگی آجری و فولادی در ساختاری از کار افتاده و امتداد آن به کلیسای دومینیکن و پناهگاه به بانوی تسبیح و سنت جود واقع شده است. سازه سنگی، آجری و فولادی ۱۹۰۷، بخش شلوغی از خیابان سنت دنیس، یکی از شریان‌ های تجاری اصلی مونترال را اشغال می‌ کند و در قلب پلاتو، یکی از پرجنب‌ و جوش‌ ترین مناطق مسکونی مونترال قرار دارد. باز سازی فضای داخلی این پروژه دارای ویژگی هایی است که در ادامه به آن می پردازیم.

بروز رسانی مفاهیم قدیم در معماری داخلی

پروژه استفاده مجدد تطبیقی برای اسپا، مرکز تناسب اندام و رستوران نوردیک، ادغام مجدد ساختار را در مراسم روزانه جامعه تصور می کند. تلاش برای اجتناب از مفهوم آبگرم معاصر به عنوان مقصدی برای انزوا یا تفکر، این پروژه در عوض در حمام خانه های قدیمی جهان و همچنین سالن های ورزشی معاصر اجرا می شود. طراح این پروژه ایده آبگرم آب درمانی را به عنوان یک فضای اجتماعی برای جامعه ارائه می دهد. این پروژه با در هم آمیختن فضاها و کنار هم قرار دادن کارکردهای مشترک برای عناصر مختلف برنامه، تعامل اجتماعی را در مقابل ایجاد حباب های شخصی ترویج می کند.

تقسیم بندی فضای کلیسا و مجموعه اسپا

فضای کلیسا به دو سطح تقسیم می‌ شود که مجموعه‌ ای سیال از تجربیات آیینی مکمل یا حلقه‌ های مربوط به سالن بدنسازی و تجربه حرارتی آبگرم را تنظیم می‌ کند. این دو حلقه در سالن استراحت واقع در مرکز ساختمان متقابل هستند. پله‌ ها، راهروها و فضاهای مشترک از سالن بیرون می‌ آیند و به سمت پنجره‌ های موجود و جزئیات معماری کلیسا می‌ روند. دیوارها از طریق استفاده از پارتیشن‌ های شیشه‌ ای که این فضاها را به هم مرتبط می‌ کنند حل می‌ شوند و به نور و نماها اجازه نفوذ به فضاهای مجاور را می‌ دهند. این پیکربندی یک کلاژ تئاتری را ارائه می‌ کند که عناصر و فعالیت‌ های معماری در فضاهای مختلف را به هم گره می‌ زند. این برخوردهای سرسام آور را تسهیل می کند و تعامل انسانی را کاتالیز می کند.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی مرکز سلامت و اسپا با سازه ای سنگی آجری و فولادی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 111

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *