بررسی دکوراسیون اداری دفتر کار مدرن

دکوراسیون اداری

بررسی دکوراسیون اداری دفتر کار مدرن

معماری: استودیو JAXDA

موقعیت: چین

مساحت: ۳۰۰ متر مربع

سال: ۲۰۱۸

کار کردن در محیط کاری که دارای دکوراسیونی متناسب با محتوای فعالیت باشد می تواند تأثیر دوچندانی بر روحیه کاری کارمندان و کار آن ها داشته باشد. از طرفی دیگر می توانیم بگوییم که محیط کار به نوعی خانه دوم افراد می باشد زیرا بیشترین زمان را در محیط کار خود می گذرانند. بنابراین این محیط به گونه ای باشد تا کارمندان احساس راحتی در آن جا داشته باشند. در این میان طراحان و معماران داخلی باید فضایی را طراحی کنند که علاوه بر راحت بودن متناسب با محتوای کاری شرکت باشد. در بخش های پیشین خط معمار نمونه های متفاوتی از طراحی داخلی دفتر کار در داخل و خارج از ایران را برای شما کاربران گرامی منتشر کرده است. شما می توانید از طریق لینک زیر به مطالب پیشین خط معمار دسترسی یابید:

طراحی داخلی دفتر کار

شرح پروژه

در این بخش نیز قصد معرفی یک نمونه طراحی قوی از دکوراسیون اداری را برای شما شرح خواهد داد.استودیو در سال اخیر فضای جدید شرکت توسعه نرم افزار Thoughtwork را طراحی کرده است.این پروژه در  شهر شانگهای چین قرار دارد. شرکت Thoughtwork یک شرکت شناخته شده در جامعه توسعه نرم افزار IT می باشد. حتی افرادی که که با نام این کمپانی آشکار نیستند، هنگام جستجو در مروگر و مشاهده این دفتر از رزومه فوق العاده قوی آن ها شگفت زده خواهند شد. این کمپانی به عنوان یک راهبرد جهانی در طراحی و سفارشی سازی نرم افزار، بر توسعه با کیفیت بالا، پیچیده، طراحی کسب و کار خلاقانه می باشد.

این خود نوآوری و پیشرفت متدولوژیکی کل صنعت و محیط زیستی زنجیره وار صنعت را ترویج می دهد. دفتر این شرکت در شانگهای دارای عملکردی متفاوت از دفتر آن ها در شهر Chengdo دارد. بنابراین بنابراین تصویر و فرهنگ سازمانی در طول فرایند طراحی تحت تأکید قرار می گیرد. طراحان از موضوع “پیشروی” استفاده کردند و خطوط با زوایای مختلف را در یک سبک ساده ترکیب کردند که هدف آن منعکس کردن دیدگاه منحصر به فرد ThoughtWorks و پیگیری صنعت پیشرو می باشد. در عین حال، کنترل زوایای مختلف خط نیز باعث شده است که فضای دفتر کوچک و باریک فراوان وجود داشته باشد.

افراد به محض ورود به دفتر، توسط میزی که به شکل یک الماس برش خورده می باشد جذب می شوند. لوگوی این شرکت با نورپردازی خاص ومنحصر به فرد در سقف بالای این میز نصب شده است و مخاطبان را به طور مستقیم تحت تأثیر قرار می دهد. صرف نظر از گسترش سقف یا طرح اتاق کنفرانس و میز، تغییرات توسط یک زاویه منحصر به فرد کنترل می شود. همانطور که جلوتر می رویم زوایای مختلف، جلوه های مختلف بصری از فضا وموضوع را ارائه می دهد.

طبقه ای که در آن سالن های کنفرانس بزرگ و کوچک وجود دارد، با کف پوش های رنگی پوشیده شده که تا دیواره ها نیز ادامه دارد. این امر باعث می شود که این سالن ها خاص و منحصر به فرد باشند. در دفتر کاری جدید این شرکت همه کارکنان ایستگاه های کاری ثابت خود را ندارند و تعداد کافی از قفسه ها در دفتر برای استفاده وجود دارد، که تا حد زیادی تحرک کارمندان را بهبود می بخشد، به طوریکه افراد می توانند مطمئن باشند که یک فضای ارتباطی آزاد را که می توانند استفاده کنند، پیدا کنند، چه این اتاق جلسه، یک منطقه ارتباطی باز یا یک منطقه ارتباطی نیمه خصوصی است.

در سمت راست دفتر یک فضایی برای استراحت و یک کافی شاپ وجود دارند و کارمندان می توانند در زمان استراحت به آن جا بروند. در این بخش فضای باز، نوع چیدمان صندلی ها و دیواری با نقاشی گرافیتی منطبق با ایده اصلی طراحی این دکوراسیون اداری می باشد. در مجموع می توانیم بگوییم که دفتر معماری JAXDA یک فضایی منحصر به فرد را که ترکیبی از ایده ها، گرایش ها، و سبک هایی که به این کمپانی اختصاص دارد را ایجاد کرده است.

در ادامه شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماییم خط معمار را همراهی کنید.

دکوراسیون اداری دکوراسیون اداری دکوراسیون اداری دکوراسیون اداری دکوراسیون اداری دکوراسیون اداری دکوراسیون اداری دکوراسیون اداری دکوراسیون اداری دکوراسیون اداری دکوراسیون اداری دکوراسیون اداری دکوراسیون اداری

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Officesnapshot

تعداد بازدید: 651

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *