انواع طراحی داخلی رستوران

انواع طراحی داخلی رستوران

طراحی و دکوراسیون رستوران توسط گروه معماری آوگون

امروزه افراد به همان اندازه ای که به کیفیت غذای رستوران ها اهمیت می دهند، به همان اندازه کیفیت و دکوراسیون داخلی فضای داخلی آن برایشان مهم است. آن ها می خواهند در عین سرو غذا در کنار اعضای خانواده، دوستان و همکاران به گپ و گفتگو با آن ها پرداخته و از حضور در فضای رستوران لذت ببرند. از این رو صاحبان رستوران ها برای ایجاد فضایی دلچسب و خاطره انگیز برای مشتریان خود و در واقع جذب هرچه بیش تر مشتری، به طراحی و دکوراسیون رستوران خود می پردازند. هریک از انواع رستوران ها، دکوراسیون و دیزاین منحصر به فرد خود را می طلبند. از این رو شما باید اطلاعات کافی در زمینه ی انواع طراحی داخلی رستوران ها را داشته باشید. در این بخش خط معمار شما را با انواع طراحی داخلی رستوران ها آشنا خواهد ساخت. همانطور که اشاره کردیم، طراحی و دیزاین رستوران ها در جذب و افزایش مشتری نقش مهمی ایفا می نماید. از این رو اگر تصمیم دارید تا رستورانی را راه اندازی کنید، باید در درجه اول طراحی و چیدمانی استاندارد، زیبا، کاربردی و جذابی را برای آن در نظر بگیرید. طراحی مناسب، هم برای نما و هم برای فضای داخلی آن. طراحی نمای بیرونی رستوران برای جذب مشتری و ایجاد نیاز در آن ها برای آمدن آن ها به رستوران شما و دوم طراحی فضای داخلی آن جهت ایجاد محیطی دنج، صمیمانه و دلچسب جهت جلب رضایت مشتری و مراجعه مجدد و معرفی رستوران شما به سایر دوستانش. با توجه به چیزهایی که گفته شد، ایجاد رستورانی خاص، زیبا و منحصر به فردی که در میان سایر رستوران ها بدرخشد و زبانزد آن منطقه باشد، نیاز به یک طراحی اصولی، در عین توجه به موضوع زیبایی شناسی دارد که این امر مستلزم ارتباط با یک تیم طراحی و دکوراسیون داخلی متخصص و حرفه ای می باشد. طراحانی که علم طراحی فضاهای داخلی را داشته و هم موضوع مهم و اساسی زیبایی شناسی را در نظر داشته باشد. اگر شما تصمیم به راه اندازی یک رستوران دارید و یا این که قصد دارید رستوران فعلی خود را بازسازی کنید، ما به شما شرکت طراحی داخلی آوگون را معرفی می کنیم. این مجموعه با بهرهمندی از طراحان و متخصصات حرفه ای و با تجربه، فضای داخلی رستوران شما را به گونه ای طراحی خواهند که همچون ستاره ای در میان شهر بدرخشد و در میان سایر رستوران ها متفاوت و زیبا به نظر برسد. شما می توانید جهت برقراری ارتباط با مشاوران و طراحان گروه معمای آوگون با شماره های زیر تماس حاصل نمایید:

شماره تماس دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

انواع طراحی داخلی رستوران با شرکت معماری آوگون

انواع طراحی داخلی رستوران

طراحی داخلی رستوران با گروه معماری آوگون

گروه معماری و دکوراسیون داخلی آوگون دارای سابقه ای درخشان در زمینه معماری و طراحی و دکوراسیون داخلی کاربری های مختلف می باشد. این مجموعه با بهره مندی از تیمی جوان، متخصص، متعهد و پویا همواره سعی بر این دارد تا طرح هایی را برای کارفرمایانشان ارائه دهد که کیفیت مطلوب را دارا بوده و در عین حال از لحاظ بصری زیبا و جذاب باشد. طراحان این مجموعه توانمند در طراحی انواع سبک های دکوراسیون داخلی می باشند، اما به طور حرفه ای روی سبک های مدرن و صنعتی فعالیت دارند. گروه معماری آوگون علاوه بر تخصص در طراحی، با بهره مندی از تیم اجرایی با تجربه و حرفه ای، طراحی های ارائه شده را با کیفیت مطلوب در کوتاه ترین مدت زمان اجرا خواهند کرد. برای دریافت مشاوره و اطلاع از روند کار می توانید توسط شماره های زیر با کارشناسان شرکت طراحی دکوراسیون در تماس باشید:

شماره تماس دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

طرحی رستوران شامل چه بخش هایی می باشد؟

طراحی رستوران ها معمولا شامل دو بخش اصلی می باشد که در ادامه شرح خواهیم داد:

طراحی نمای رستوران

همانطور که می دانید افراد برای نخستین بار، پیش از تجربه ی حضور در رستوران، نمای بیرونی آن را مشاهده می کند، از این رو داشتن ظاهری زیبا و جذاب و متفاوت از سایر رستوران های مجاور باعث می شود تا افراد جذب شده و در میان رستوران های اطراف، آن را که خاص تر و متفاوت تر است را انتخاب نمایند. به عبارتی می توان گفت که نمای بیرونی رستوران معرفی هویت و کیفیت فضای داخلی رستوران ها می باشد.

طراحی نمای داخلی رستوران

اصلی ترین و مهم ترین بخش رستوران که مشتریان مدت زمانی را در آن برای سرو غذا سپری خواهند کرد، فضای داخلی آن می باشد. فضای داخلی رستوران ها شامل بخش هایی چون بخش پذیرش، آشپزخانه ی رستوران، سالن اصلی رستوران (در برخی از رستوران ها بخش وی آی پی) و سرویس بهداشتی می باشد. طراحی فضای داخلی رستوران ها باید متناسب با استاندارهای موجود طراحی شود تا مشتریان علاوه بر رضایت از کیفیت غذا، رضایت کافی را از حضور در رستوران داشته باشند.

طراحی رستوران کلاسیک یا مدرن

انتخاب سبک مناسب برای طراحی داخلی رستوران ها موضوعی مهم و اساسی می باشد. شما باید برای انتخاب سبک مناسب طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران خود نوع سلیقه ی مخاطب، منطقه ای که در آن قرار دارید و بودجه ی خود را در نظر داشته باشید. اگر می خواهید رستورانی لوکس و مجللی را داشته باشید، سبک کلاسیک گزینه ای مناسب می باشد. لازم به ذکر است که هزینه های مرتبط با طراحی و دکوراسیون کلاسیک بالا می باشد. اما اگر می خواهید فضایی روشن، ساده و صمیمانه را برای مشتریان خود طراحی کنید انواع سبک های مدرن و پست مدرن پیش روی شما قرار خواهند گرفت.

نکات مهم در طراحی داخلی رستوران ها

در طراحی داخلی رستوران ها و کافی شاپ ها نکاتی اصلی و مهمی وجود دارد که دانستن آن ها ضروری بوده و اجرای صحیح آن ها می تواند در بهبود عملکرد شما موثر باشد. از موارد ضروری که باید در طی بازسازی پروژه ی خود بدان توجه داشته باشید به شرح زیر می باشد:

_ تقسیم بندی فضایی: تقسیم بندی فضایی باید متناسب با متراژ موجود و فضاهای مورد نیاز انجام شود. به طور کلی می توانیم بگوییم که این مرحله از اصلی ترین و اولین مراحل بازسازی پروژه ی شما می باشد. در تقسیم بندی فضایی باید عوامل متعددی را مورد توجه قرار دهید. عواملی چون جانمایی صحیح کانتر صندوق، جانمایی صحیح میزها جهت سهولت تردد کارکنان برای سرو غذا، رفت و آمد مشتریان در عین حفظ حریم خصوصی برای مشتریانی که حضور دارند و فاصله ها به گونه ای باشد که موارد ذکر شده هیچ گونه مزاحمتی برای افرادی که در حال سرو غذا هستند ایجاد نشود. یکی از مهم ترین مواردی که در این مرحله باید بدان توجه کرد، جدا ساختن آشپزخانه ی رستوران از سالن اصلی می باشد. علاوه بر این فضای آشپزخانه باید دارای تهویه ی مناسب بوده تا بوی غذا برای مشتریان در سالن اصلی آزاردهنده نباشد.

_ تهویه مناسب: از مهم ترین نکات طراحی داخلی رستوران ها تهویه ی مناسب می باشد. با توجه به حجم زیاد مشتریان و بوی غذاها اگر رستورانی تهویه مناسبی نداشته باشد، حضور در آن جا را برای مشتریان غیر قابل تحمل می سازد. از این رو باید برای رستوران ها تهویه مناسبی را در نظر داشت.

_انتخاب صحیح رنگ: همانطور که در مطالب مختلف طراحی و دکوراسیون داخلی شرح دادیم، رنگ عنصری مهم و حیاتی در پروژه ی طراحی داخلی می باشد. اهمیت رنگ در فضا به اندازه ای است که می تواند یک طرح را در جنبه مثبت و منفی تحت تأثیر قرار دهد. این موضوع در طراحی رستوران ها حساس تر می باشد. همانطور که طراحان و کارشناسان دکوراسیون داخلی اشاره می کنند، در چنین فضاهایی باید از رنگ های گرم و اشتها برانگیزی استفاده کرد. استفاده از رنگ هایی مثل زرد، قرمز و نارنجی از دسته رنگ هایی هستند که برای رستوران ها پیشنهاد می شود.

_ نورپردازی صحیح متناسب با رنگ: علاوه بر رنگ، نورپردازی صحیح می تواند رستوران شما را به محیطی دنج و دلچسب برای دورهم بون با اعضای خانواده و دوستان تبدیل سازد.

_ حضور نور طبیعی: حضور نور طبیعی نیز مانند طراحی سایر فضاهای داخلی ضروری می باشد. علاوه بر ایجاد فضای مطبوع، مصرف انرژی را در طول روز برای شما کاهش داده و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد. شما می توانید با قرار دادن پنجره های متعدد در رستوران نور طبیعی را فراهم آورده و همچنین فضایی را ایجاد کنید که مشتریان در هنگام سرو غذا از چشم انداز زیبای شهر نیز بهره ببرند.

_ انتخاب مبلمان: انتخاب مبلمان نیز باید با حساسیت بالا و منطبق با سبک دکوراسیون داخلی شما انجام شود. یکی از مواردی که در هنگام خرید مبلمان باید بدان توجه داشته باشید استاندارد بودن ابعاد و ارتفاع آن علاوه بر زیباییشان می باشد.

طراحی داخلی و نمای رستوران های شیک دنیا

بی شک همه شما پیش از انتخاب طرح نهایی رستوران خود قصد دارید تا طراحی داخلی و نمای رستوران های شیک دنیا را ملاحظه و بررسی نمایید تا بتوانید به طرح ایده آل خود دست یابید. از این رو خط معمار علاوه بر معرفی و ارائه ی انواع طراحی داخلی رستوران ها، نمونه های برتری که در سراسر جهان طراحی و اجرا شده را در قالب یک آلبوم جمع آوری کرده و در ادامه برای شما عزیزان به اشتراک خواهد گذاشت. شما می تواانید از این نمون ها ایده بگیرید و رستوران رویایی خود را طراحی نمایید.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاور دعوت می نماید.

در این بخش به شرح انواع طراحی داخلی رستوران پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 239

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *