بازسازی و و طراحی داخلی کافی شاپ با تکیه بر متریال آجر

بازسازی و و طراحی داخلی کافی شاپ با تکیه بر متریال آجر

بازسازی و و طراحی داخلی کافی شاپ با تکیه بر متریال آجر

پروژه مورد بررسی در این مقاله متعلق به بازسازی و طراحی داخلی کافی شاپ کومایی است. که در گذشته انبار چای Kaomai بوده است. انبار چای یک پروژه احیا شده با استفاده مجدد تطبیقی در Kaomai Estate 1955 است. این پروژه بازسازی متعلق به املاک کارخانه فرآوری تنباکو چند دهه ۱۹۵۵ در چیانگ مای است. در ادامه این مقاله به شرح بازسازی و طراحی داخلی آن می پردازیم.

طراحی افزایشی

در سال ۲۰۱۸، Kaomai Estate جوایز آسیا و اقیانوسیه یونسکو را برای حفاظت از میراث فرهنگی در طراحی جدید در رده زمینه های میراث دریافت کرده است. به عنوان بخشی از طرح افزایشی برای متحد کردن برنامه‌ های تجاری جدید در املاک، مکان پروژه با دقت مورد احترام قرار گرفته است. در عین حال اکولوژی، چشم‌انداز، و ساختمان‌ های موجود اطراف را به هم پیوند داده است.

در نتیجه، طراحی انبار چای Kaomai را به عنوان یک پلت فرم اتصال، برای اتصال خیابان Kaomai، آمفی تئاتر و کافه Kaomai به صورت افقی و عمودی در نظر گرفته اند.

پس از انجام عملیات حفاظتی از ساختمان و ویژگی های قدیمی بنا، طراحی به ویژگی و اصالت انبارهای میراث از نظر ابعاد معماری، فرم و مصالح، از جمله گونه‌ شناسی برنامه‌ ریزی تکراری ۶×۶ متری احترام گذاشته است.

برجسته سازی حجم واقعی

پیشنهاد قرار گیری فضای جدید چایخانه در قسمت پایین و طبقه همکف ساختمان، تکنیک طراحی است که حجم واقعی را برجسته می کند و ارتباطی فروتنانه بین سطح زمین و چند طبقه برنامه معماری ایجاد می کند. در همین حال، این سطوح چندگانه یک تجربه منحصر به فرد از فرهنگ نوشیدن چای ایجاد می کند.

انبار چای برای درخشش در محیط تاریک طراحی شده است. ویژگی‌ های نورپردازی به گونه‌ ای طراحی شده‌ اند که پنهان باشند و بر ارزش‌ ها و اصالت انبار خشک‌ کن تنباکو تأکید کنند.

برای برجسته کردن سطوح آجری معتبر و فضای داخلی عمودی منحصر به‌ فرد، نور خطی و نور درخشان صاف به‌ طور ماهرانه‌ ای با بتن، چوب و ساختار خاکستری تیره ساخته شده محلی ترکیب شده‌ اند. با توجه به طراحی روشنایی پیشنهادی، تضاد استحکام انبار خشک کن تنباکو و فضای باز جدید، تجربه طراحی فروتنانه ای را در امتداد مسیرهای تاریخی، معماری موجود و میراث طبیعی معرفی می‌کند.

طرح نوسازی

این طرح شامل «تکنیک نوسازی» می‌ شود که روش طراحی برای بازسازی ادراک ساختمان است. زیرا ساختار موجود خراب شده است. تیم ساخت و ساز تمام جزئیات مصالح ساختمانی مانند آجر، ملات، فضای خالی، ستون ها و تیرها را اندازه گیری و ثبت کرده است.

با احترام به اصالت انبار، بازسازی آجرهای حفظ شده با فولاد مدرن و بتن آرمه، یک نوع شناسی صنعتی نادیده گرفته شده را دوباره با ترکیب یک عمل حفاظتی با زیبایی شناسی طراحی معاصر زنده کرده است.

انبار چای Kaomai تحت چتر چارچوب “گردشگری تاریخی و بوم‌شناختی” یکی دیگر از بخش‌های حیاتی طرح جامع است که می‌تواند از نظر اقتصادی، اجتماعی و محیطی در طول زمان رشد کند.

جمع بندی نهایی

این پروژه بار دیگر بازدیدکنندگان را تشویق می کند تا از زیبایی شناسی انبارهای خشک کن تنباکو و طبیعت غنی قدردانی کنند و در مورد تاریخ محلی، گیاهان بومی و بوم شناسی در محل بیاموزند.

این پروژه نقش املاک فرآوری تنباکو را در گذشته باز می گرداند، به عنوان مرکز اجتماعی و اقتصادی جامعه عمل می کند، روحیه امروزی شمول محلی را تقویت می کند و پایداری اجتماعی را ایجاد می کند.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه بازسازی و و طراحی داخلی کافی شاپ با تکیه بر متریال آجر دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 306

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *