استفاده از بتن در معماری کلینیک دیاگونال

استفاده از بتن در معماری کلینیک دیاگونال

استفاده از بتن در معماری کلینیک دیاگونال

استفاده از بتن در معماری کلینیک دیاگونال عنوان پروژه مورد برسی در این بخش است. بیمارستان جدید Mutua FIATC در بارسلونا در یک مکان استراتژیک در شهر، درست در دسترسی غربی Ronda de Dalt، یکی از مهم ترین راه های بارسلون واقع شده است. در این مقاله به معماری این کلینیک و فضای داخلی آن می پردازیم.

بخش های کلینیک

این ایده می‌ خواهد بین ساختمان جدید و نزدیک‌ ترین مکان‌ هایی که در آن قرار دارد، گفت‌ و گویی ایجاد کند. که پروژه را با ارتباط عناصر مهم مختلف، مشروط کرده و یک برنامه ملموس پزشکی را ایجاد کند. کلینیکای دیاگونال جدید دارای ۸۰ اتاق، ۷ سوئیت، ۱۶ مطب پزشکی، ۶ اتاق عمل، ۶ فضای اورژانس و کلیه خدماتی است که یک بیمارستان به آن نیاز دارد.

بتن پیش ساخته

پس از مشروط کردن معیارهای سایت و اندازه ساختمان، که نمای ساختمانی را ارائه می دهد که به بارسلونا نگاه می کند و طرح کلی یکی از شریان های اصلی شهر را قاب می کند. طراحان یک ساختمان یکپارچه با کاربری شفاف افقی را پیشنهاد می‌کنند که در بتن پیش‌ ساخته سفید، روی جوهر سکوی بتنی قرار گرفته است، که اجازه می‌ دهد فعالیت به دور از ترافیک سنگین و در نتیجه صدا ایجاد شود و مناطق مشترک کلینیک را تعالی بخشد.

 

گویی ادامه همان زمین در میان است، «استیلوبات» خاص فقط در قسمت قهوه و دسترسی حفاری شده است، خصوصی ترین کاربری های کلینیک، اتاق های عمل، اورژانس، انکولوژی، نوزادان و … را اشغال می کند. طبقات فوقانی مناطق مشاوره و اتاق هایی با مناظر افسانه ای از شهر را ارائه می دهند. به طور متقارن حول محور طولی مرکزی توزیع شده است، اتاق ها در دو طرف توزیع شده اند، سمت جنوبی مشرف به شهر بارسلون است که توسط دریا قاب شده است و ضلع شمال شرقی جنگل Vallvidrera به عنوان پس زمینه دیده می شود.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه استفاده از بتن در معماری کلینیک دیاگونال دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 108

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *