استفاده از الگوهای هندسی اسلامی برای معماری مسجد نور در دبی، استودیو NUDES

معماری مسجد، استفاده از الگوی هندسی اسلامی

استفاده از الگوهای هندسی اسلامی برای معماری مسجد نور در دبی

معماری : استودیو NUDES

معماران اصلی: nudes, nuru karim – founder & design principal

تیم طراحی: nuru karim, yash panchal, yashavi mehta, alisha ajani, rahul verma

موقعیت: دبی

در این بخش خط معمار قصد دارد معماری مسجد “نور” در دبی را به شما معرفی کند.  این مسجد بر اساس الگوهای هندسی اسلامی طراحی شده است. در معماری اسلامی، نور نقش مهم و ضروری در طراحی فضاهای داخلی مساجد و سایر ساختمان ها دارد. این مجموعه ترکیبی از نور و شکل را برای ایجاد یک تجربه معنوی بررسی می کند.  استودیو NUDES فرم های هندسی چندلایه را طراحی کرده است تا از ورود نور شدید در طول روز به سالن نماز جلوگیری کند. نور از میان سطوح مدور و منحنی و روزنه هایی به شکل Mashrabiya به فضای داخلی می تابد. این الگوها براساس اصول هندسی و از تکرار ساده نقوش هندسی ایجاد می شوند. این فرم ها علاوه بر اینکه مانند یک فیلتر مانع ورود نور شدید به داخل اند، همچنین مانند یک سیستم تهویه عمل می کنند و فضا را خنک می سازند.

این مسجد جهت برگزاری نمازهای  روزانه، نماز جمعه و همچنین نمازهای عید با ظرفیت ۷۵۰۰ نفر طراحی شده است. سالن اصلی رو به قبله قرار گرفته است. تراس ها توسط هر چهار مناره قابل دسترسی می باشند و ساختمان مسجد را در بر می گیرند.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

معماری مسجد، استفاده از الگوی هندسی اسلامی معماری مسجد، استفاده از الگوی هندسی اسلامی معماری مسجد، استفاده از الگوی هندسی اسلامی معماری مسجد، استفاده از الگوی هندسی اسلامی معماری مسجد، استفاده از الگوی هندسی اسلامی
پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

مترجم: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Designboom

تعداد بازدید: 2,610

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *