استفاده از آجر کاری و بتن خام در معماری اتاق مطالعه

استفاده از آجر کاری و بتن خام در معماری اتاق مطالعه

آجر کاری و بتن خام در معماری اتاق مطالعه

پروژه استفاده از آجر کاری و بتن خام در معماری اتاق مطالعه بیش از یک فضا است؛ این یک جشن عمیق از کلمات، زبان و جامعه است. این اتاق به عنوان یک مرکز همه کاره طراحی شده است و به همه اشکال ارتباط و بیان، از کلاس‌ های توسعه زبان برای کودکان تا جلسات و رویدادهای اجتماعی برای بزرگسالان پاسخ می‌ دهد. شامل یک کتابخانه خوب برای کسانی که تشنه دانش هستند و یک فضای مطالعه آرام برای کسانی که به دنبال آرامش در دنیای کلمات هستند. بیش از ۱۲۰۰۰ کتاب با محبت در دیوارهای آن میزبانی شده است و فضایی را ایجاد می کند که با همکاری و بحث های فکری شکوفا می شود. کارگاه های منظم، کلاس ها، و جلسات میکروفون باز. این فضایی است که از موانع سنی فراتر می رود و عشق به خواندن و پرورش مهارت های تفکر خلاق را تقویت می کند. معماری این مکان دارای ویژگی هایی است که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

طراحی ترکیبی و کاربردی

طراحی این ساختمان یک فضای ترکیبی است که به طور یکپارچه عملکردهای یک کتابخانه، یک فضای رویداد و یک اقامتگاه را با هم ترکیب کرده است. این طرح زیبایی خام مصالح روستایی را در بر می گیرد و از آجرکاری و بتن خام استفاده کرده است که به طور متفکرانه ای با لهجه های سبز و چوب تکمیل شده و حسی از طبیعت را به فضا القا کرده است. این پروژه شامل انواع فضاهای دیگر در دو سطح خود می شود از جمله:

  • مناطق فروش
  • ایستگاه های کاری
  • یک فضای اداری
  • یک شستشوی مشترک
  • یک انباری
  • یک منطقه مطالعه
  • یک فضای رویداد
  • یک اتاق خواب با حمام
  • یک فضای تراس باز

طراحی نما

فرم و نما داستانی در دو سطح پایه را روایت می کند، جایی که کتابخانه اصلی در آن قرار دارد، با آجرکاری های آشکار، گرما و ارتباط قوی با طبیعت تزئین شده است. در بالا، بلوک بتنی دارای پنجره‌ های جلالی و جعبه‌ ای پیچیده است که نگاهی اجمالی به فضاهای فعالیت و کاربردی دارد. ایده این بوده که مفهوم کتابخانه را از نو تصور کنند زیرا از نقش متعارف بودن فضایی برای نمایش صرف کتاب ها فراتر می رود.

در عوض، به پلتفرمی تبدیل می شود که ادبیات، تعامل، گفتگو، همکاری و ارتباطات را ترویج می کند. طراحی طبقه همکف سلسله مراتبی از سطوح را معرفی می کند و دیدی بدون مانع از ورودی اصلی به تمام فضاهای اصلی را تضمین می کند. این طرح به طور یکپارچه ساختاری با پلان باز با قفسه های تمام قد و یک سکوی نشیمن مداوم را ادغام می کند و خوانندگان را دعوت می کند تا خود را در ادبیات غوطه ور کنند و در عین حال با فضا یکی شوند. دهانه‌ های شیشه‌ ای که با دقت قرار داده شده‌اند، مرزی سیال بین داخل و خارج ایجاد می‌کنند و محیط خارجی را به بخشی از تجربه خواندن دعوت می‌کنند.

تامین نور مورد نیاز

اتاق اداری در گوشه شمال شرقی مظهر شفافیت از طریق درهای شیشه ای بزرگ است که به یک پاسیو نیمه پوشیده باز می شود که مانند یک جیب سبز است. پس زمینه آجری و رنگ خاکستری متضاد دیوار قفسه سعی می کند به فضا عمق و شخصیت بیافزاید. اتصال طبقه همکف به طبقه اول، یک راه پله مجسمه ای است که به طور هماهنگ با فضای اطراف در تعامل است و سمفونی نور و سایه را طراحی می کند.

نقش آجر در طراحی نما و کمک به تامین نور

فضای رویداد همه کاره نور را در طبقه اول جشن می گیرد و در عین حال حریم خصوصی کافی را فراهم می کند. یک دهانه گسترده با یک دیوار آجری خاص مشبک به عنوان یک عنصر دو منظوره عمل می کند، درخشندگی خورشید غربی را پخش می کند و در عین حال حریم خصوصی سازه های همسایه را تضمین می کند. این طراحی فضایی را ایجاد می کند که درخشندگی طبیعی را با انزوای محتاطانه متعادل می کند و آن را به صحنه ای ایده آل برای رویدادهایی تبدیل می کند که با خلاقیت و سرزندگی منعکس می شود.

تصاویر

در ادامه خط معمار سما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه استفاده از آجر کاری و بتن خام در معماری کتابخانه دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 174

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *