ارتباط با مخاطب در معماری ساختمان مسکونی

ارتباط با مخاطب در معماری ساختمان مسکونی

ارتباط با مخاطب در معماری ساختمان مسکونی

آپارتمان سروستان / کارابن

معماران: KARABON

معمار اصلی: مهدی پناهی

چشم انداز: شرکت نیروانا

کارشناس طراحی: رسول بخشی

مهندسی عمران: محمدعلی پناهی

مهندسی مکانیک: آقای براتی

عکس ها: مهدی پناهی

مساحت: ۲۲۸۰ متر مربع

سال: ۲۰۲۰

موقعیت: تهران، ایران

سروستان یک پروژه اداری متوسط در منطقه مسکونی/ اداری پاسداران تهران است که از تراکم و جمعیت قابل توجهی در منطقه مسکونی برخوردار است. بسیاری از آن ها در حال تبدیل شدن از واحدهای مسکونی قدیمی به واحدهای اداری هستند. بنابراین در آینده نزدیک با شروع این پروژه ها، تراکم جمعیت/تردد این منطقه افزایش خواهد یافت. همچنین کوچه های این منطقه به دلیل عرض کم و شهرسازی بسیار شلوغ است که مملو از ساختمان های ۵ طبقه و مرتفع و تردد زیاد خودروهاست. این مقااله به بررسی و شرح معماری مسکونی می پردازد که حس آرامش و سکوت منطقه مسکونی را برای ساکنان و عابران زنده می کند.

استفاده از مصالح بومی و پایدار با هویت در معماری معاصر

بنابراین ایده اصلی این پروژه طراحی فضای باز با جزئیات هر چه بیشتر برای ایجاد فضای سبز در حیاط بوده است. با هدف انتقال حس آرامش و انرژی طبیعت به عابران، همسایگان، شهر و شهروندان. آسایش را در این تراکم و شلوغی حتی در مدت کوتاهی تجربه کنید. در طراحی نما از یک طرف نیاز به ایجاد حداکثر سطح برای دریافت بیشترین نور برای پلان باز و از طرف دیگر به دنبال سطحی برای نمایش نمای ساختمان بوده اند.

ما همچنین به دنبال جزئیاتی بودیم که به گیاهان اجازه رشد و نمو آزادانه را بدهد و همچنین به ساکنان، همسایگان و رهگذران اجازه مشاهده گیاهان را بدهد. از این رو با توجه به همسایه آجری و اعتقاد به استفاده از مصالح بومی و پایدار با هویت در معماری معاصر خود، آجر را به عنوان متریال اصلی و یکپارچه نما انتخاب کردیم و از طرح شبکه ای آجری به سادگی استفاده کردیم.

نما ساختمان

ما رنگ روشن نما را برای بهبود تاثیر پروژه بر روی مخاطب، جذب حداقل انرژی تابشی برای رشد گیاهان و نمایش بهتر گیاهان سبز در زمینه سفید انتخاب کردیم. به دلایل زیادی از جمله از بین رفتن حیاط های قابل استفاده در پروژه های جدید شهری، دیوار حیاط را در مرز بین زمین و خیابان برداشته شده تا عابران و همسایگان بتوانند با فضای سبز و باز حیاط ارتباط برقرار کنند.

دکوراسیون داخلی

در مورد فضاهای داخلی، این پروژه برای واگذاری به کاربران ناشناس طراحی شده است. بنابراین فضاهای پروژه با بهینه ترین امکانات و ساده ترین شکل تقسیم بندی فضایی طراحی شدند. از آنجایی که مشتریان و استفاده کنندگان هر واحد ناشناخته بودند، حداقل فضا، امکانات و خدمات برای واحدها در نظر گرفته شد و بقیه فضاها به صورت پلان باز طراحی شدند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه ارتباط با مخاطب در معماری ساختمان مسکونی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده:ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 437

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *