آموزش و نکات طراحی داخلی – بخش چهارم

آموزش طراحی داخلی،نکات طراحی داخلی،آموزش دکوراسیون داخلی

در ادامه ی آموزش نکات طراحی داخلی با توجه به فضا، بخش چهارم این آموزش را برای شما همراهان خط معمار آماده نموده ایم. در این بخش نکات دیگری از طراحی داخلی در قالب بررسی یک فضا مطرح می گردند. چنانچه بخش اول آموزش را مطالعه نکرده اید، می توانید از طریق لینک زیر بخش اول و دوم وسوم نکات طراحی داخلی را مطالعه نمایید:

آموزش و نکات طراحی داخلی – بخش اول

آموزش و نکات طراحی داخلی – بخش دوم

آموزش و نکات طراحی داخلی – بخش سوم

۱۶ –

آموزش طراحی داخلی،نکات طراحی داخلی،آموزش دکوراسیون داخلی

آشپزخانه دیواری:

با حذف کانتر جلوی آشپزخانه و یکسان کردن ارتفاع کف یک فضای مشترک بین آشپرخانه و پذیرایی ایجاد شده و پذیرایی به نظر بزرگتر می آید. (از نظر قانونی فقط در سوییت ها می توان آشپزخانه دیواری ایجاد نمود.)

ایراد: کف عایق نشده و باید با طی نظافت انجام شود.

ترکیب سه فرم L شکل یکی در دیوار روبرو بصورت کاملا سفید، یکی در آشپزخانه زمینی با دربهای سیاه رنگ و دیگری بصورت دو کابینت مجزای دیواری در کنارکه حالتی از L دارد، تاکید بر یک هندسه با سه روش بیان قابل پذیرش، ایده را تضمین می کند.

۱۷ –

آموزش طراحی داخلی،نکات طراحی داخلی،آموزش دکوراسیون داخلی

تداوم:

در اینجا ایده کلی طراحی پله ای بر طرح آشپزخانه نیز غلبه کرده و آشپزخانه نیز غلبه کرده و  آشپزخانه در امتداد دیوارها و سقف شکل گرفته است.

لیز خوردن: حجم کانتر به نظر می رسد در داخل حجم دیوار بیرون آمده است. این حجم می توانست در امتداد حجم دیوار قرار گیرد ولی ۳۰ سانتی متر تور رفتگی آن حس لیز خوردن حجم داخل حجم کلی را القا می نماید.

الحاق: صفحه شیشه ای صبحانه خوری بدون آنکه ترکیب جزیره را بر هم زند، به حجم جزیره الحاق گردیده است.

۱۸ –

آموزش طراحی داخلی،نکات طراحی داخلی،آموزش دکوراسیون داخلی

آموزش کودک:

محور همه چیز آموزشهای دوران کودکی است. با دیدن این صحنه انسان به راحتی متوجه می شود که فضا، اتاق کودک است… البته می توان این طراحی را آزار دهنده نیز دانست، مگر اینکه کودک عاشق آموزش باشد. چرا که شب هم خواب مداد و کاغذ خواهد دید.

فضا در فضا: قرار گرفتن یک فرم در دل فرمی دیگر ایده ای زیباست. همینطور تعریف یک فضای کامل درون فضایی دیگر… این یعنی احترام به حریم شخصی و همچنین لایه لایه کردن فضایی…

فضای بالا مخصوص پسر بچه ابتدایی و فضای پایین مخصوص دختر بچه قبل از سنین دبستان می باشد.

استودیو طراحی سفید

تحریریه خط معمار

تهیه و تنظیم: مرتضی ملکی

تعداد بازدید: 1,387

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *