آموزش و نکات طراحی داخلی – بخش سوم

آموزش طراحی داخلی،نکات طراحی داخلی،آموزش دکوراسیون داخلی

در ادامه ی آموزش نکات طراحی داخلی با توجه به فضا، بخش سوم این آموزش را برای شما همراهان خط معمار آماده نموده ایم. در این بخش نکات دیگری از طراحی داخلی در قالب بررسی یک فضا مطرح می گردند. چنانچه بخش اول آموزش را مطالعه نکرده اید، می توانید از طریق لینک زیر بخش اول و دوم نکات طراحی داخلی را مطالعه نمایید:

آموزش و نکات طراحی داخلی – بخش اول

آموزش و نکات طراحی داخلی – بخش دوم

۱۱ –

آموزش طراحی داخلی،نکات طراحی داخلی،آموزش دکوراسیون داخلی

طراحی اختصاصی اتاق خواب:

از آنجا که اتاق خواب فضای مخصوص یک نفر یا ماکزیمم دو نفر می باشد، در نظر گرفتن روحیات، شرایط سنی و روان شناسی فرد در طراحی این فضا تاثیر مستقیم می گذارد. در طراحی اتاق خواب کودک از رنگ صورتی روشن استفاده شده که برای کودک جذاب می باشد. همچنین تصویر یک درخت فانتزی و یک پرنده و آموزش زبان با چند حرف آویزان از درخت و آباژور از گل در نظر گرفته شده است.

۱۲ –

آموزش طراحی داخلی،نکات طراحی داخلی،آموزش دکوراسیون داخلی

اتاق خواب مستر (والدین – Master):

اتاق  خواب والدین باید مناسب مسایل زناشویی طراحی گردد. همچنین نکاتی نظیر داشتن دوش مجزا، قرار گرقتن در نقطه ی دنج خانه به نحوی که درب آن به راحتی در درسترس کودکان نباشد، همچنین تخت خواب در نگاه اول دیده نشود و …  مطرح است. در اینجا برای تخت خواب نیز فضا سازی مجزا و امن  و حریم در نظر گرفته شده است و با دو ستون، یک قاب قوسی و حتی پرده نیز از فضای اصلی اتاق خواب مجزا گردیده است. یک چراغ سقفی یا دو چراغ دیواری اختصاصی نیز بعنوان شب خواب برای تخت خواب در نظر گرفته شده است.

۱۳ –

آموزش طراحی داخلی،نکات طراحی داخلی،آموزش دکوراسیون داخلی

طراحی دکور نسبت به مبلمان:

مهمترین موضوع در اتاق خواب تخت خواب است. طراحی فضا باید نسبت به مبلمان و عملکرد صورت پذیرد. (بعنوان مثال در پذیرایی فضای تلویزیون، شومینه، غذا خوری) سپس اقدام به طرح فضا یا دکور فضایی حول مبلمان نمایید.

نگاه اول: مهم است که هنگام ورود به یک فضا با چه صحنه ای مواجه می شویم. جال این فضا لابی یک ساختمان بزرگ باشد یا ورودی یک اتاق خواب یا …

۱۴ –

آموزش طراحی داخلی،نکات طراحی داخلی،آموزش دکوراسیون داخلی

انتخاب و اختیار:

انسان عاشق انتخاب کردن است و اصولا انسانیت انسان به انتخاب کردن اوست. با گذاشتن دو راه پله که هر دو به یک نقطه می رسد، این امکان را برای فرد فراهم می آوریم که انتخاب کند. (دموکراسی نیز به علت امکان اتنخاب برای مردم جذاب است)

ارتباط عمودی: بالا رفتن دو بعد دارد. از نظر معنایی به معنای ارتقا و بلندی و استعلا بوده و لذت بخش می باشد، ولی از نظر فیزیکی و جسمی کاری سخت و مشقت بار است. بالاخص برای افراد کم توان. دادن فرم قوسی و متحرک باعث افزایش حس تحرک فضایی می شود. بالاخص در فرمهای دو قوسی و قوس های سه بعدی که فرا عقلانی و زیبا می باشد. در اینجا از تزئینات خطی (فروفورژه) سیاه رنگ (نماد استحکام) استفاده شده که تحرک و زیبایی فضا را صد چندان می سازد.

انعکاس: حالت گرد پلان راه پله در سقف  نیز منعکس شده و یک لوستر از مرکز آن آویزان است. رنگ سقف کاذب گرد همانند نرده ها قهوه ای سوخته است که در مقابل رنگ روشن ساختمان باعث ایجاد تاکید بر آن می گردد.

۱۵ –

آموزش طراحی داخلی،نکات طراحی داخلی،آموزش دکوراسیون داخلی

قوس سه بعدی بسیار زیبا بوده که هم می توان در طراحی فرم ساختمان ها استفاده نمود و هم در پله ها اما در طراحی پله کافیست پلان دایره باشد تا در کل فرمت سه بعدی شود. در طراحی پله از کوچک و بزرگ شدن طول پله ها نترسید. در طرح پایین نرده هم جنس با پله بوده ولی از نظر هندسه خود را مجزا نموده است و بدین ترتیب مجسمه شده است. (دیوار پله صلب ولی با رنگ روشن دیده شده است) در طرح کلاسیک بالا نیز نرده سبک فلزی با رنگ تیره مطرح شده که استحکام آن مورد تردید قرار نگیرد. همچنین محوطه بزرگی جلوی پله در نظر گرفته شده که پله با این زیبایی و با این همه هزینه اجرایی دیده شود و در معرض تماشا باشد. (البته این پله مناسب ساختمان های کوچک نمی باشد.)

استودیو طراحی سفید

تحریریه خط معمار

تعداد بازدید: 1,887

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *