طراحی مطب جراحی زیبایی

کاغذ دیواری مناسب مطب

امروزه خدمات زیبایی به سرعت در حال توسعه می باشد. بنابراین به همان میزان هم طراحی چنین فضاهایی درمانی برای افزایش آسایش مراجعه کنندگان نیز اهمیت می یابد. طراحان و معماران داخلی که چنین فضاهایی را طراحی می کنند، در می یابند که نیازهای بیماران نیز به همان میزان پویاست و سعی می کنند تا این پویایی را در فضا منعکس کنند. در این راستا نکاتی وجود دارد که توجه به آن ها باعث می شود تا شما در طراحی کلینیک زیبایی مورد نظر خود با کمترین مشکلات روبرو شوید.

الویت عملکرد نسبت به زیبایی

همانطور که می دانید، زیبایی شناسی به عنوان عنصر اصلی در استراتژی بازاریابی می باشد. فضای داخلی یک کلینیک زیبایی باید تمیز، ایمن، راحت و ارگونومیک باشد و از لحاظ زیبایی شناسی نیز جذاب به نظر برسد. یکی از مهم ترین نکاتی که طراحان در طراحی کلینیک زیبایی علاوه بر عنصر زیبایی باید بدان توجه کنند، عملکرد می باشد، زیرا یک کلینیک زیبا اما غیر کاربردی توجه بیماران و پزشکان را به خود جلب نمی کند.

نور در طراحی داخلی کلینیک زیبایی

نور و رنگ نقش مهمی در طراحی و دکوراسیون مطب زیبایی را دارند. علاوه بر این، باید بگوییم که نور نقش تعیین کننده ای در روند شکل گیری نگرش بیمار دارد. بنابراین طراحان باید در انتخاب محل مناسب برای نصب انواع لامپ ها حساسیت بالایی به خرج دهند. همانند سایر فضاها، نور طبیعی در چنین فضایی نور غالب به حساب می آید. نور مصنوعی نیز به عنوان نور تکمیل کننده فضا به کار می رود. نکته مهم در انتخاب نور مصنوعی در کلینیک های زیبایی درجه حرارت رنگ است. علاوه بر جنبه کاربردی نور مصنوعی، نور می تواند به عنوان یک عامل تزئینی در فضاهای درمانی و خدمات زیبایی به کار رود. نور در صورتی که به طور مناسب در فضا به کار رود، می تواند شخصیت فضای داخلی را تغییر دهد.

انتخاب کاغذ دیواری مناسب مطب

شما می توانید با استفاده از انتخاب کاغذ دیواری مناسب مطب و یا کلینیک، یک فضای درمانی آرامش بخش، محرک و جذاب ایجاد کنید. کاغذ دیواری های طرح دار می تواند در بخش هایی چون پذیرش، سالن انتظار و همچنین در بخشی هایی از دیوار اتاق درمان به کار روند و  فضایی آرام و جذاب را برای هر دو مراجعه کنندگان و پزشکان ایجاد کنند. ممکن است که این سوال پیش آید که کدام طرح ها و الگوها برای فضای داخلی مطب ها مناسب ترند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب مطب باید سادگی، زیبایی و همچنین رنگ آن را در نظر داشته باشیم و متناسب با نوع خدمات درمانی که ارائه داده می شود، سنین مراجعه کنندگان و روحیه آن ها به انتخاب بهترین نوع کاغذ دیواری برای دیوارها بپردازید.

شرح پروژه

طراحان در این پروژه سعی در ایجاد فضایی متعادل با زیبایی و عملکرد مطب داشتند. امروزه جراحی زیبایی چیزی ورای خدمات درمانی-زیبایی را ارائه می دهد. این یک عمل زیبایی شناختی است که هنر را بر روی جسم انسان ها مجسم می کنند. در این دکوراسیون داخلی مراجعه کنندگان به طور همزمان می توانند از استودیو و گالری برای خدمات جراحی و زیبایی استفاده کنند. کلینیک جراحی زیبایی WONJIN، یک مجموعه ای پیشرو در جراحی زیبایی کره ای می باشند که زیبایی را با استفاده از تعادل متقارن با فرم متوازن، از نو تعریف می کنند. این مجموعه بواسطه سرمایه گذاران تایلندی و تیم پزشکی کره ای در بانکوک بنا شده است.

قدرت منحصر به فرد کلینیک به دلیل سیستم معاینه هوشمند آن برای آنالیز دقیق جراحی و روند کامل جراحی است که به طور کاملا طبیعی نمایش داده می شود.  ترکیب طبیعت فیزیک انسان با تکنولوژی پیشرفته، ویژگی اصلی برای مراقبت های فردی در این مجموعه است.

کلینیک WONJIN به گونه ای طراحی شده است که از سایر کلینیک های زیبایی بواسطه بیان عملکردی آن به عنوان “استودیو و گالری برای جراحی زیبایی” متفاوت باشد تا بتواند با جسم انسان با استفاده از روش های بالقوه زیبایی ارتباط برقرار کند. در این مجموعه مجسمه و عکس هایی که از هنرمندان مشهور انتخاب شده اند، وظیفه دارند تا بواسطه جراحی زیبایی، داستانی از زیبایی را شرح دهند. طراحی فضای کلینیک از مفهوم “تعادل متقارن” حاصل از مطالعات زیبایی شناسی دهه ۱۹۹۰ الهام گرفته شده است. مطالعه و تحقیقات علمی خاطر نشان می کنند که “زیبایی کامل” در پیکره بندی چهره، باید هنگامی که آن را به دو نیم تقسیم کنید، در هر دو طرف به یک میزان باشند. تقارن در چهره فرد همان چیزی است که باعث جذابیت آن ها می شود. این چهارچوب متقارن منجر به طراحی  و چیدمان، هویت فضا ( مانند لوگو، نماد و فونت ها) و همچنین آثار هنری در این پروژه شده است.

این کلینیک در طبقه دهم یک ساختمان قرار دارد و دارای بخش هایی چون یک سالن گالری، سه سالن انتظار مختلف برای عموم، مراجعان پوستی و مراجعان پیش از عمل است. هر بخش با دسترسی به سیستم کنترل مهندسی، سالن مشاوره، اتاق درمان، اتاق عمل و اتاق ریکاوری تفکیک شده است. به علاوه آن چیزی که باعث می شود این کلینیک نسبت به سایر کلینیک ها متمایز باشد، الویت دغدغه های ایمنی و بهداشتی است که به وضوح توسط سیستم های مهندسی شده، مشخص است.

متریال به کار رفته برای کف، دیوار و سقف شامل لمینیت، واینل رسانا و همچنین فرش بود که منطبق با استانداردهای بهداشتی می باشند.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

کاغذ دیواری مناسب مطب کاغذ دیواری مناسب مطبکاغذ دیواری مناسب مطب کاغذ دیواری مناسب مطب کاغذ دیواری مناسب مطب کاغذ دیواری مناسب مطب

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Healthcaresnapshot

تعداد بازدید: 657

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *